momo Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 Hva gjør deres forlover for dere? Og hva forventer dere at deres forlover skal gjøre for dere. Grunnen til at jeg spør er fordi nå er det 4 uker igjen til bryllupet vårt og min forlover viser ingen som helst interesse for bryllupet og har heller aldri gjort det. Når jeg prøver å prate noe om bryllupet, ser jeg på hele hun at hun ønsker seg langt vekk. Derfor prater jeg minimalt om bryllupet. Hun har heller ikke sett kjolen min ennå, og hver gang jeg har prøvd og vise den har hun kommi seg unna. Hun skal heller ikke holde tale, ordne sang eller holde utdrikningslag. Har heller ikke tilbudt seg og hjelpe til med noen ting. Synes dette er litt trist. Stort sett alle mine venner viser jo mye større interesse enn min forlover. :D :D
magnhild Skrevet 7. februar 2004 #2 Skrevet 7. februar 2004 :o Høres rart ut... Jegf hadde nok forventet litt interesse jeg da. Og ikke minst tale/sang eller noe annen form for oppmerksomhet fra henne på dagen. Men at hun ikke har sett kjolen enda? Min forlover skal være med å prøve og plukke ut kjolen hun. Ellers så vet jeg ikke så mye hva hun finner på enda... Men definitivt mer enn din...
Jeanine Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Jeg skal ikke gifte meg før i august, men min forlover viser allerede kjempe stor interesse. Hun har vært med å prøvd kjoler flere ganger og vært med tilbake for å prøve diverse tilbehør (smykke, slør, sko og slikt) til den utplukkede kjolen. Hun har masse ideer til bordpynting, brudebukett, invitasjoner og slikt og kommer til å være med å hjelpe til med å lage slike ting. Og hun har allerede sagt at klart hun skal holde tale (jeg har sagt at hun ikke trenger)! Hun skal også spille piano under vielsen og til solosang på festen. Utdrikkningslag kommer hun også til å ordne. Vi skal ha bryllupet på østlandet og vi selv bor på vestlandet, men forloveren min kommer bort til oss (vi har hytte der) en uke før bryllupet for å hjelpe til med de siste forberedelsene. Og en viktig ting hun også gjør er å lytte til alt bryllupssnakket mitt, og om hun er lei det så er hun ihvertfall innmarig god til å skjule det! Har du virkelig valgt den rette som forlover? Ikke det at jeg synes at en forlover skal vise like stor interesse for bryllupet som min forlover gjør, men det er da normalt å vise litt interesse ihvertfall... Det skal da være stort å bli spurt om å være forlover!
momo Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2004 Ja , jeg tror jeg har valgt feil forlover nå, men nå er det forsent og gjøre noe med det. Og jeg trodde jo det var det rette valget når jeg spurte henne. Trodde hun skulle komme på besøk i går kveld og hadde da tenkt til og prate litt med henne om det. For jeg synes da hun bør vise litt mer interesse. Det er greit at det ikke blir utdrikningslag og ikke tale. Men hun kom ikke og siden hun bor langt unna regner jeg med at jeg ikke ser henne før bryllupet. Og jeg vil ikke ta den samtalen over telefonen. Men jeg har takk og pris en annen veninne som hjelper til med alt mulig rart og som viser stor interesse for bryllupet. :D :D
monja Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Jeg hadde to forlovere, og de var heller ikke med på å bestemme kjolen (kanskje fordi jeg valgte den før jeg valgte dem... ), men de var da litt interesserte i selve dagen. En av dem holdt tale, og den satte jeg veldig pris på. Uansett forventa jeg ikke noe av mine forlovere, syntes bare det var koselig at de svarte ja. Det ble heller ikke tid til utdrikkingslag den sommeren før bryllupet heller, så det valgte vi å vente med og heller ta en jentekveld på byen nå til våren. Enden på visa er at nå er både jeg og den ene av mine forlovere gravide så vi får vel vente litt til med den. Synes ikke man kan forvente seg for mye av forloverne, for de fleste velger jo å ordne alt til bryllupet selv, og da kommer forloveren litt på sidelinja likevel. Men at forloveren velger å "rømme" når bruden vil snakke litt om bryllupet synes jeg også blir veldig feil. Da viser man iallefall ikke mye interesse
*Lene* Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 Det man ihvertfall bør kreve av forloveren, er glede over giftermålet og interesse! Forloveren bør holde tale, og holde utdrikningslag! Hvorfor ikke spørre denne andre venninnen din også? Jeg hadde en venninne som hadde 2 forlovere! Min forlover viser interesse, og har vært med å plukke ut brudekjole, vært med på prøving etc etc..Hun skal holde tale, og utdrikningslaget vet jeg er under planlegging allerede! Tror jeg kjappest mulig hadde fortalt denne forloveren akkurat hva jeg mente, og spurt om hun i det hele egenetlig hadde lyst til å være forlover???!!!! Lykke til :-)
Alida Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Forloveren min skal holde tale. Hun har allerede begynt å forberede utdrikningslag (og jeg skal ikke gifte meg før i september) Hun er med meg og ser på kjole og var med meg på bryllupsshow. Hun lager våre innbydelser, bordkort og menyer. Skal overnatte hos henne natten før bryllupet. Hun er rett og slett en kjempestor støtte. Det er ikke jeg som "krever" at hun skal gjøre alt dette, men hun er nesten enda mer gira enn det jeg er Jeg synes det er veldig synd at forloveren din oppfører seg sånn. Jeg synes faktisk man kan forvente litt mer av en forlover, ikke det at bryllupet ditt skal være det viktigste i hennes liv- men en god venninne hadde oppført seg bedre synes nå jeg.
Arwen Skrevet 8. februar 2004 #8 Skrevet 8. februar 2004 Forloveren min holder alt hemmelig hun. Aner ikke hva hun har planlagt. :D
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #9 Skrevet 8. februar 2004 Min forlover gjør akkurat så mye eller lite hun har lyst til. Akkurat nå er hun inne i en veldig vanskelig periode i sitt eget liv, og jeg gir henne akkurat så mye rom som en bestevenninde skal. Bryllupsdagen er èn dag, bestevenninder er vi for alltid, uansett hvor mye eller lite hun gjør praktisk i forbindelse med bryllupet.
Snorkie Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Synd at du føler at forloveren din ikke er interessert En forlover skal jo utgansgpunktet være vitne, men jeg hadde nok blitt skuffet om det var ingen/liten interesse utover det. Jeg synes det er koselig å delta og dele mine venninners store begivenheter i livet (graviditet og barn, forlovelse, bryllup, flytte sammen etc), og er veldig glad for at hun som skal være min forlover også føler det samme. Jeg vet at forloveren min planlegger utdrikningslag, og det synes jeg er koselig, jeg vet at hun planlegger tale/sang, selv om hun ikke er glad i å prate i forsamlinger (har sagt at jeg ikke forventer det av henne), hun var med og fant kjolen, hun spør meg omtrent ukentlig hva vi holder på med å planlegge, og deltar aktivt med innspill. Føler jeg er kjempeheldig. Hadde også kanskje vurdert å spørre om hun virkelig vil være forlover, og kanskje bytte til denne venninne din som faktisk opptrer mer som forlover enn den opprinnelige forloveren. Lykke til iallefall :D
Pusekatt Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Denne tråden bekrefter nok en gang hvor viktig det er at man snakker med forloveren sin ganske tidlig om hvilke forventninger man har til hva og hvor mye forlover skal engasjere seg og stille opp på.
Lullu Skrevet 8. februar 2004 #13 Skrevet 8. februar 2004 Jeg er helt i sjokk...... Hadde jeg vært deg, hadde jeg valgt enda en forlover. Hun som involverer seg, hadde nok satt utrolig pris på å bli spurt. Min forlover er med på alt hun. Fikser og styrer med bil, kokker osv. Hun har en del kontakter, og det er jo bra for oss. Hadde hun ikke vist interesse, hadde jeg ærlig talt blitt litt skuffet. Spesielt når hun har vært min bestevenn siden barndommen. Hun av alle bør jo vite at bryllup for meg, er utrolig stort!!! Var en som skrev her at hun ikke hadde med forlover for å velge kjole. Min forlover var med, men valget var jo mitt selvsagt Var deilig å ha en venninne og en mor som hjalp meg litt på vei selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå