Gå til innhold

Når gjør dere husarbeid

14 stemmer

1. 1. Når gjør dere husarbeid

• Før barna legger seg
      11
    • Etter barna legger seg
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittel og spørmsål sier :)

Anonym poster: 3a88926a9f40c7889e6c1bb6298af983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør alt av husarbeid hjemme:/

Tar litt nå og da når jeg har anledning.

Ofte blir det til at jeg sender far og baby ut på trilletur og så blir det skikkelig skippertak rengjøring/rydding på meg.

Ellers så blir det oppvask og vasking av klær når far har ungen litt på ettermiddag/kveld. Rettferdig? Nei! ...

Skrevet

Glemte å skrive, før baby legger seg, da jeg må legge meg med baby for at han skal sove.

Skrevet

Litt begge deler! Mest mens barna er våkne, for når de endelig har sovnet, lander jeg i sofaen og kommer meg sjelden opp derifra før langt over leggetid...

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke barn til for å gjøre husarbeid?

Anonym poster: d4cdeaf2eb21e0b4c20114fc008c2854

• Liker 2
Skrevet

Jeg måtte og si før barnet legger seg.

Lillegutt her sover ikke skikkelig før jeg legger meg med han så jeg gjør det meste når han er våken. Når han ligger å sover alene så sover han bare 30 min... :kgbaby:

AnonymBruker
Skrevet

Mannen hiver ut kone og barn for å gjøre husarbeid på lørdagen.

Anonym poster: 3cd85ac42dd605d4c84f6de789a527f5

Gjest Annaires
Skrevet

Her gjør vi det hver dag, når det trengs.

Vi rydder alltid opp etter oss når vi er ferdige med noe, setter på en maskin med tøy når det måtte passe og rydder ut av oppvaskmaskinen når den er ferdig. Uavhengig av om ungen er våken eller ikke.

Varskingen tar vaskedamen seg av.

Skrevet

Jeg gjør lettere husarbeid på kveldstid. Støvsuging og gulvvask blir gjort i helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Husarbeid? Det har jeg gitt opp for lenge siden! Her i gården driver vi med hybelkaninoppdrett.

(Klarer ikke å bestemme meg for om denne skal ha hvitt flagg eller ikke...)

Anonym poster: 9f961d2848d614b5a12ff4d28294cba4

Skrevet

Husarbeid? Det har jeg gitt opp for lenge siden! Her i gården driver vi med hybelkaninoppdrett.

(Klarer ikke å bestemme meg for om denne skal ha hvitt flagg eller ikke...)

Anonym poster: 9f961d2848d614b5a12ff4d28294cba4

Har du bruk for flere avlskaniner? Det yngler her også...

Janei, prøver å få gjort det meste på dagtid sånn at jeg kan slappe av på kvelden, men enkelte ting er tildels umulig å gjøre med en ettåring i beina.

Skrevet

Som tittel og spørmsål sier :)

Anonym poster: 3a88926a9f40c7889e6c1bb6298af983

Når jeg får besøk, altså aldri.

Skrevet

Jeg svarte før, av den enkle grunn at jeg har ganske store barn.

Da de var små levde jeg etter skippertak-når-det-trengs metoden. Helt til jeg våknet og fant ut at hvis man tar 30 minutter hver dag, slipper man skippertak.

Vaske gjør jeg på torsdag for helga er husarbeidfri (bortsett fra det daglige med klesvask og oppvask)

Skrevet

Jeg rydder/vasker klær både før og etter at barna har lagt seg. Vaske hus gjør jeg ikke, det tar vaskedamen seg av :)

Skrevet (endret)

Rydder og vasker klær før jeg legger meg om kvelden.

Husvasken tar vi sammen i helgen. Da er det alle mann i arbeid- også ungene :)

Edit: Så pollen først nå :gjeiper: Det er uansett et litt irrelevant spørsmål, siden vi har både små og store barn. De minste er som regel i seng når jeg har tid til å rydde litt. Før det er det som regel kjøring hit og dit, leksehjelp eller middag, så jeg har ikke sjans til å få gjort noe før i 8-9-tiden om kvelden.

Endret av Mafalda
Skrevet

Gjør husarbeid om ettermiddag/tidlig kveld. Eller på lørdager. Litt avhengig av hva jeg skal gjøre ;)

Gjest Marmot
Skrevet

Forefallende arbeid; rydde opp etter oss og sånn, gjør jeg hele tiden. Gulvvask, støvsuging og slikt gjør jeg etter han er i seng.

Skrevet

Når jeg er hjemme...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør husarbeid før unger legger seg. For meg er det viktig å vite at jeg kan ta det rolig etter at de har lagt seg. Trenger det for å hente meg inn etter dagen og slik at neste dag blir ok.

Anonym poster: 3cd85ac42dd605d4c84f6de789a527f5

Skrevet

Tar litt i løpet av dagen, rydding, oppvask og klesvask. Hvis småen slår til og sover mer enn 30 min (hører til sjeldenhetene) blir det litt mer. Støvsuging blir gjerne første etg inkl soverom når han hviler på dagen, og 2. etg med stue og kjøkken etter han har lagt seg. Rydder alltid litt på kjøkkenet og vasker av benken etter småen er lagt. Vask av gulv/bad/kjøkkenskap/støvtørking blir når det passer best.

Skulle gjerne hatt husarbeidsfrie helger slik som noen nevnte her, men føler ikke dagene strekker til til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...