Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å komme i kontakt med deg om du har diabetes 2 og er prøvere, da jeg er i den situasjonen nå... Del gjerne erfaringer.. :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si lykke til :klemmer: min erfaring er at svangerskap går helt fint selvom man har diabetes :)

Min mor fikk diabetes type1 som 10åring, og jeg er en av tre søsken & min mor har hatt helt fine og normale svangerskap :)

Anonym poster: 8534ab8b94f0863fc47255458b679065

Skrevet

Vil bare si lykke til :klemmer: min erfaring er at svangerskap går helt fint selvom man har diabetes :)

Min mor fikk diabetes type1 som 10åring, og jeg er en av tre søsken & min mor har hatt helt fine og normale svangerskap :)

Anonym poster: 8534ab8b94f0863fc47255458b679065

Tusen takk for det! :-) Har prøvd i et halvt år nå, og visste jo egentlig litt fra før at det kan gå litt lengre tid før det klaffer.. Men er ikke før i det siste jeg har lest rundt om på nettet om denne problemstillingen, og blir kanskje litt redd i forhold til den informasjonen jeg finner...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har type 1, men er vel mye av det samme kan jeg tenke meg, mtp svangerskap?

Jeg er ikke lenger prøver, men svarer deg likevel ;) For meg handlet det mye om å få HBa1C på et akseptabelt nivå FØR prøving (Rundt 6.8-7.0), og å opprettholde nivået mens vi prøvde (Jeg lå på ca 7.4-7.5 før det). Da jeg fikk positiv test ble jeg henvist til Ullevål sin diabetespoliklinikk, og har fått oppfølging der hver annen uke siden uke 8 i svangerskapet. Ser både type 2'ere og de med svangerskapsdiabetes der også. Du vil sikkert henvises til lignende tilbud, om du har noe slikt i nærheten av deg.

Vi brukte forresten ca 6mnd på prøving.

Lykke til!

Anonym poster: 7b9b8e7de053b869bb2ddc4d2839f6fc

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Vet det ikke går for det samme, men mannen min har diabetes type 1 og vi er prøvere. Har vært prøvere i 5 måneder nå :) Håper det klaffer snart :) Lykke til :klemmer:

Anonym poster: ab71b298a5f87c2f15de3c264dc65ee0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...