ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Hei. Pus har vært litt rolig og slapp i dag. Han kastet opp i dag tidlig, men han har ikke kastet opp mer. Han har både spist og drukket, men han er ikke like pigg som han pleier og han maser ikke om å gå ut. Han virker responsiv, nysgjerrig på hva vi gjør og ligger her for å bli kost på. Legger også til at han vasker seg normalt. Det eneste jeg kan tenke meg er at han har spist noe som har vært dårlig for magen. Som den kotelettbiten han stjal igår, saftig og ordentlig krydret. Er det vanlig at katter kan bli "småsyke"? Litt uggen og slapp? Jeg tenkte selvfølgelig ta han med til dyrlegen om han ikke er blitt bedre i morgen tidlig! Har aldri opplevd at han har kastet opp, så jeg søker råd her Endret 19. juni 2012 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 De fleste kattene mine har vært uggen på et tidspunkt, sist det skjedde var i helgen når den mest sannsynlig spiste litt av noens oppkast på gaten. Anonym poster: 781a3af8b65565f1819c522d980c47a0
Capricorn Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Er det ikke din katt som liker humler? Kan det ha skjedd igjen? Eller så kan den ha fått i seg noe. Har den feber? Min blir veldig værsyk. Ved lavtrykk er han slapp og bare sover. Første gangen trodde jeg han var skikkelig syk, men det gikk over så fort været ble bedre.
Minya Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Jeg tror ikke han tålte krydderet i den kotelettbiten han stjal jeg. Nåja, forhåpentligvis har han lært, men jeg tror ikke det er verre enn som så. Siden han er våken og generelt opplagt ellers, er han nok fin igjen i morgen.
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2012 Jo, han var glad i humler, men jeg tviler på at det er det. Han har blitt ganske redd hver gang noe har kommet bzzz-ende gjennom vinduet siden sist. Han er førstemann ut fra rommet Hvordan vet man om en katt har feber? Har tittet inn i munnen hans og tannkjøttet virker fint.
Amens Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Den forrige katten vår ble sånn en periode, men så etter noen dager kvitnet han til igjen og var som før. Katter kan nok bli småpjuske de og. Tror nok at så lenge pus ikke viser ubehag og spiser normalt, så kan du være trygg.
Minya Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Du kan sjekke om katten har feber ved å ta på snuten. Den skal være litt fuktig og småkald. Er den helt tørr og veldig varm, er pus syk. Men da er de ofte ganske så pjuske i tillegg. Slakke og uinteresserte og sånt.
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2012 Katter kan nok bli småpjuske de og. Tror nok at så lenge pus ikke viser ubehag og spiser normalt, så kan du være trygg. Ja, han ville kanskje ikke spist og drukket om han var syk?
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2012 Du kan sjekke om katten har feber ved å ta på snuten. Den skal være litt fuktig og småkald. Er den helt tørr og veldig varm, er pus syk. Men da er de ofte ganske så pjuske i tillegg. Slakke og uinteresserte og sånt. Tja. Den er middels? Ikke veldig kald, men heller ikke veldig varm! Han ligger og vifter med halen mens matmor sjekker snuta
Minya Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Da er det ihvertfall ikke feber. Han har nok bare hatt et dårlig møte med menneskemat og innsett at han dreit seg ut. At han har vært inne og ikke mast om å gå ut kan være for å få litt sympatikos fra matmor Dessuten kan det også godt hende at han er litt værsyk. Det har katta vår også vært den siste uka.
Capricorn Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har øretermometer. Et sekund inn i øret og pusen rekker ikke å protestere Veldig greit hvis man tror den er syk og skal ringe dyrelegen. Min fikk akkutt feber en gang og da var det veldig greit å kunne følge med på om den gikk ned.
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2012 Takk for gode tips og oppmuntring! Man blir jo litt bekymret med en gang de endrer atferd - hvertfall han som har vært en sirene den siste tiden med å gå ut. Han ble med ut en tur istad, men det var ikke populært og da ville han inn med en gang. Jeg tenkte først at det var normalt at de kastet opp, men jeg mener at jeg leste at de fortsatte som vanlig rett etter! Får håpe han føler seg bedre etterhvert
Minya Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Det går nok fint ninuska. Han er helt sikkert tilbake til sitt vanlige bompi-jeg i morgen.
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har øretermometer. Et sekund inn i øret og pusen rekker ikke å protestere Veldig greit hvis man tror den er syk og skal ringe dyrelegen. Min fikk akkutt feber en gang og da var det veldig greit å kunne følge med på om den gikk ned. Er det spesielt for katter eller fungerer den man bruker for mennesker?
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2012 Det går nok fint ninuska. Han er helt sikkert tilbake til sitt vanlige bompi-jeg i morgen. Det håper jeg også. Alltid greit å spørre på KG når man ikke kjenner noen andre kattemennesker!
Capricorn Skrevet 19. juni 2012 #17 Skrevet 19. juni 2012 Er det spesielt for katter eller fungerer den man bruker for mennesker? Det er for mennesker. Du får til dyr også, men det er mye dyrere. Spurte dyrelegen om jeg kunne bruke det og det hadde ikke noe å si. Det kan være lurt å ta tempen når katten er frisk så du vet hva slags temperatur den pleier å ligge på.
ninuska_ Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 19. juni 2012 Hvor gammel er den? Han har nettopp blitt 1 år
Gjest Lille-pus Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Mmm.... virker helt utmerket å bruke den temp. måleren som er for mennesker. Kan være greit å huske at normaltemp. for en katt er litt høyere enn for et menneske. - sånn alt ikke alle alarmklokkene går dersom pus har temp på 38 - 38,3 grader C Snuter er kalde og fuktige når man er våken ja ... når man har sovet en stund, eller nettopp har våknet, derimot: da er snuten ganske tørr og varm (greit å ha i minnet). ' Og for å 'toppe ballet' er det hårball-tango' om dagen. Det er også litt greit å huske på. Her har jeg vasket filleryer hver enda dag siden fredag. Når de er rene og tørre (og på gulvene igjen) da er de perfekte å legge en galle-farvet laaaaaang hårball på - og vips ! så havner ryene i vaskemaskinen igjen Holder er knapp på den velkrydrede kotelletten fra i går jeg :gjeiper: Om ikke 'Mr. Humlesnurr' er i full vigør igjen i morgen så kan det være på tide å la vet'en se litt på ham kanskje... Endret 19. juni 2012 av Lille-pus
Marsipan Skrevet 19. juni 2012 #20 Skrevet 19. juni 2012 Er det lenge siden pus har fått ormekur? Pusen her har lett for å bli sånn hvis han har mark. Har også opplevd at han har klaget og virket ordentlig syk pga flått. (Gjerne store som har sittet en stund, det hender vi overser noen på den daglige flåttjakten.) Når flåtten fjernes er pus seg selv igjen etter en liten stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå