Joplaya Skrevet 12. februar 2004 #21 Del Skrevet 12. februar 2004 Praksisperioden på barnevernlinjen 3. år kan en fint ta i utlandet. Perioden er da på 14 uker, og en slipper unna med oppgaveskriving mot at en holder en times foredrag for klassen under. En kan da reise til Australia, Afrika o.l. De i fjor fikk velge selv og fant egne steder i utlandene de kunne ha praksis i. I år velger høyskolen å ha mer kontroll og en har x antall steder å velge mellom. Dette er i Stavanger, vet ikke om det gjelder andre steder også. Vet at etter ett års arbeidserfaring kan en jobbe et år i usa, de ønsker barnevernpedagoger fra Norge. Da får en jobb med lønn og leilighet i usa. Jeg husker selvfølgelig ikke hvor man henvender seg for å få mer info om dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 12. februar 2004 #22 Del Skrevet 12. februar 2004 På sosionomutdanningen på His har de et halvt år praksis da. og det er overhode ikke noe problem å reise bort om du ønsker det. Atmi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2004 #23 Del Skrevet 13. februar 2004 På Diakonhjemmet er det også mulighet for et halvt års utenlandspraksis. Man kan også ta en del av et annet semester å studere i utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shantee Skrevet 13. februar 2004 #24 Del Skrevet 13. februar 2004 Okei Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 13. februar 2004 #25 Del Skrevet 13. februar 2004 ettersom selve utdannelsen - faget barnevern er ganske unikt er det ikke mulig å ta selve teoridelen i utlandet - praksis derimot er det bare å finne en godkjent plass. Du må ha en veileder med 3 årig høgskoleutdanning eller tilsvarende utdanning i det landet du reiser til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 23. februar 2004 #26 Del Skrevet 23. februar 2004 Avsporing: hvorfor kalles det studiekompetanse? Alle har vel kompetanse til å studere? Bare at noen får den studiekompetansen som gjør dem klar og forberedt til å studere på et høyere nivå. Ok, ser jeg nå svarte på min egen greie. Men det hørtes bare så nedlatende ut at det heter studiekompetanse... for det første .. jeg tok fagbrev som barne og ungdomsarbeider og måtte derfor ha studiekompetanse for å komme inn på høyskolen fordi jeg manglet de siste modulene på almenne fag.. Tok du videregående før reform 94 kom trenger du ikke dette :-? sånn for det andre... jeg er ferdig utdannet til våren som barnevernspedagog.. arbeidsmarkede begynner å bli svæææært innskrenka!!!! ikke fordi det ikke er bruk for oss, men fordi kommunene ikke har råd til å opprettholde eller å lage nye stillinger... litt surt med tanke på at det blir mer og mer bruk for oss... og sånn for det tredje :-) ... Bvp kan jobbe på kontor, institusjoner, barnehager, flyktningemottak, skoler , sykehus (barneavd og ung.psyk) osv.. vi har ganske mange muligheter!! Men altså.. for tiden dårlig arbeidsmarked Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå