Julianna Skrevet 27. mai 2002 #1 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei alle sammen! Jeg lurte på om dere røyker jeg? Jeg røyker dessverre enda,har prøvd å slutte noen ganger, men det er ikke lett. Men for to mnd siden fikk jeg vite at pappan min har fått lunge kreft. Jeg knakk helt sammen når jeg fikk høre det, og tenkte at nå skal jeg ivertfall slutte å røyke. Det gikk bra noen dager, røkte mye mindre enn vanlig,hver gang jeg tok en røyk fikk jeg så dårlig samvittighet. Men nå røyker jeg like mye igjen,tenker hele tiden at etter denne røykpakka da skal jeg begynne å trappe ned, eller slutte tvert, men har ikke gjort det enda. Åhh, jeg blir så sint å skuffa over meg selv. Har også en samboer som røyker, å det hjelper ikke akkurat så mye det, men han har lyst til å slutte han også. Nå flytter vi om noen dager, skal leie, og der er det ikke lov å røyke inne, noe vi er veldig glade for. Får håpe det blir litt lettere å slutte da,for nå skal jeg slutte en gang for alle! Skulle aldri begynt med den dritten i første omgang, men hvem tenker vel sånn når man er 12 år og er kjempe nyskjerrig,og tror det er verdens kuleste ting, noe det absolutt ikke er. Nei, detta blei forferdelig langt altså, var ikke helt meningen det. Men er det flere som røyker her/har røkt? Hvor lenge har dere røyka? Vil dere slutte? Kommer sikkert til å få en del negative komentarer til dette innlegget. Om hvor farlig å ditt å datt det er, men det tror jeg di fleste røykere vet i dag,og ikke trenger å høre mer. Hilsen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2002 #2 Del Skrevet 27. mai 2002 Det er en røykeslutttråd en annen plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julianna Skrevet 27. mai 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2002 Hei anonym! Takk for tipset.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haugtussa Skrevet 27. mai 2002 #4 Del Skrevet 27. mai 2002 *rekker opp en hånd* Jepp, jeg røyker. Dritt, altså!! Har bestemt meg for å slutte dersom jeg står på alle eksamenene mine, har den siste på fredag. Regner med at jeg da vet sånn ca om jeg har stått eller ikke! I kollektivet der jeg bor nå er det lov til å røyke inne, noe som hemmer sluttinga mi sterkt. Men i juni flytter jeg hjem, og da er det håp! Lykke til med sluttinga, folkens!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 27. mai 2002 #5 Del Skrevet 27. mai 2002 Nei, røyker ikke. Så jeg slipper å slutte, og det er jeg glad for:) Men lykke til til dere som skal slutte! Om dere VIRKELIG vil klarer dere det nok. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 27. mai 2002 #6 Del Skrevet 27. mai 2002 Nei, jeg røyker ikke. Synes det er ekkelt med gift i kroppen. Lykke til med nedtrapping. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Gemini Skrevet 27. mai 2002 #7 Del Skrevet 27. mai 2002 Så trist å høre at faren din har fått lungekreft. Får oss til å tenke... Jeg er så dum at jeg røyker, men har slengt meg på røykesluttingstråden her inne. Nå skal det sluttes ja! Klem fra meg12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. mai 2002 #8 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg var røyker for ca tre mnd siden, men nå er jeg midt oppi slutteprosessen. Tenker vel på meg selv som ikkerøyker nå, etter å ha røyket 15-20 fast om dagen i 14 år, så røyker jeg ikke i hverdagen i det hele tatt lenger. Jeg har noen sånne små "glipper" innimellom... på fest og på ferie og sånt... men håper på å klare å kvitte meg med dem etterhvert også. Men dette skal gå, og jeg har også kastet meg med på røykeslutttråden her inne, får litt støtte og råd og kan reflektere litt over situasjonen og følelsene der inne det trengs innimellom. Lykke til med slutting alle som ønsker det, og kom innom sluttetråden for støtte og oppmuntring! Må bare komme med ett bittelite spørsmål til Amanda(jeg er faktisk ikke fantatisk Amanda, jeg bare lurer siden svaret ditt virket så konsekvent.); siden du ikke liker gift i kroppen, drikker du ikke verken alkohol, kaffe, vanlig te eller cola heller? For bare til informasjon, så er det gift også i disse. (og ett stooort JA, fra en som har fått koffeinsjokk, koffein er ett giftstoff kroppen vår i utgangspunktet ikke vil ha.) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2002 #9 Del Skrevet 28. mai 2002 *sukker høyt* Ja, desverre røyker jeg. Har vel gjort det i snart 1 1/2 år. Røyker ikke så veldig mye, men det er nok. Før var det 15-20 om dagen, nå er det mellom 5 og 10. Fant nemlig ut at det var bedre å trøsterøyke enn å trøstedrikke... så da ble jeg avhengig, da. Er ikke helt klar for å slutte enda, for motivasjonen er ikke der. *sukker litt høyere* Dessuten er mamma veldig "snill" og kjøper røyk til meg... Dumt det der... Slutte skal jeg, bare ikke akkurat nå! *sukker enda høyere enn noensinne* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maeve Skrevet 28. mai 2002 #10 Del Skrevet 28. mai 2002 Ja, jeg røyker.Jeg har angret mange ganger at jeg begynte.Jeg har prøvd å slutte, men holdt opp i noen dager og da begynte jeg igjen.Fikk klager over at jeg var så sur!Røyketyggis er ikke noe for meg, plaster tåler jeg ikke, de pillene får jeg ikke. Dermed er det ikke mye hjelp å få, jeg har jo heller ikke viljestyrke, og hva skal man gjøre da? Jeg har røykt siden jeg var 14 og nå er jeg 46 så det er på tide å slutte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 28. mai 2002 #11 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei aline! Jeg drikker så og si aldri cola, te eller kaffe. Synder med alkoholen, men det tillater jeg meg av og til. Poenget er mer at jeg ikke ønsker å tilføre enda mer enn jeg allerede gjør - å stå og suge opp dritt rett i lungene, det har jeg ikke helt sansen for.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 28. mai 2002 #12 Del Skrevet 28. mai 2002 Røyker ikke og har heller aldri gjort det, heldigvis. All respekt til dere som greier å slutte med svineriet! (For øvrig drikker jeg ikke kaffe (vel, av og til en caffe latte på café...) og drikker cola kun i helgene.)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 28. mai 2002 #13 Del Skrevet 28. mai 2002 Røyker ikke 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guro Skrevet 28. mai 2002 #14 Del Skrevet 28. mai 2002 Har faktisk aldri prøvd å røyke, og det er jeg stolt over! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. mai 2002 #15 Del Skrevet 28. mai 2002 hei Amanda. Da er jeg mer med på det du tenker. + du er flink du! jeg missunner deg faktisk det å ikke "være avhengig" av noe slikt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 28. mai 2002 #16 Del Skrevet 28. mai 2002 Nei, jeg røyker ikke! Har aldri hatt lyst til å ødelegge meg selv eller forpeste omgivelsene mine. Dessuten ser det tåpelig ut! Desverre hadde ikke faren min samme innstilling, og han døde 62 år gammel av lungeemfysem, en typisk røykersykdom, uhelbredelig. Det er bevist at 50% av dem som røyker dør av sykdom som følge av røykingen. Får ikke dette dere til å tenke. jeg mistet faren min altfor ung, vil dere at deres barn skal oppleve det samme?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiriltunge Skrevet 28. mai 2002 #17 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg røyker når jeg drikker. Røyka til vanlig i rundt fem år, men gikk så over til festrøyking, og har gjort det i rundt åtte år nå. Trives med det, og har ingen planer om å slutte. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 28. mai 2002 #18 Del Skrevet 28. mai 2002 Neida, jeg røyker ikke Jeg har aldri gjort det og kommer (forhåpentligvis) aldri til å begynne med det "svineriet" heller 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marigull Skrevet 28. mai 2002 #19 Del Skrevet 28. mai 2002 Sluttet å røyke i oktober... og har ikke tatt et trekk engang... kjempe stolt av meg selv... gikk på røykeslutte kurs, og det var veldig bra for meg...det som skulle til for meg var å venne seg til tanken på aldri ta en røyk igjen noen gang... så stå på - lykke til med røykeslutt... har man nok vilje går det bra:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 28. mai 2002 #20 Del Skrevet 28. mai 2002 Ja jeg både røyker og drikker kaffe.Bøtte vis av kaffe.Får jeg ikke kaffe en dag ender jeg opp med kvalme og hodepine.Har prøvd å slutte, men det er ikke så enkelt som noen tror.Var 15år da jeg startet no er jeg 56. Kaspara1212[ Dette Innlegg er endret av: Kaspara den 2002-05-28 16:17 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå