lille_fiol Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Har flyttet inn i ny leilighet som er opphevet ganske mye over bakken(bor i en bakke på et fjell i bergen så hele huset er liksom opphevet fra gaten under.) Har en bitteliten gressflekk foran huset,som er opphøyd ca 2 meter over bakken,er et gjerde rundt gresset og et garasjetak på den ene siden. Har ikke hatt innhegningen helt rundt der kaninen skulle være pga et høyt blomsterbed og en kjempebratt skråning opp til naboen hvor jeg tenkte at han ikke kom til å hoppe over de høye blomstene og opp i det krattet ( har ikke vist noe interesse for denne kroken). han har sittet rolig oppå en boks der og ellers ikke brydd seg om de 2 kattene som har vært og tittet på han. ( han er ikke redd for katter og de er vanligvis mer redde for ham,siden han ikke er det for dem.) så jeg er 99% sikker på at ingen katter har tatt ham og de hadde aldri klart å fått ham over gjerdet uans. Spurte naboen om rev å rovdyr her siden vi har løvstakken rett bak huset men han mente det ikke var noen sånne dyr her.Jeg så for meg at noen barn har tatt ham,men tror ingen er tøffe nok til å gå inn i en hage hvor alle vinduene mine vender ut osv. Sjekka bak garasjen om han hadde falt ned der og jeg ser ingenting ,og han lå heldigvis ikke dø på veien (hvis han hadde hopt på garasjetaket.) Er skikkelig stress nå,har gitt beskjed til naboen,og han sa han skulle banke på hos meg,ellers så sa jeg ifra til et annet par i gaten.Hva mer kan jeg gjøre? kjenner jeg ham rett sitter han sikkert i nærheten under en terasse eller busk i flere timer og bare chillern,mens jeg er bekymret.Der vi bodde før var jo alt flatt så for å komme hjem hoppet han jo bare igjennom noen busker,her er det jo en kjempebratt skråning eller masse trapper osv han må igjennom,og matte høy skog bak huset.med andre ord tviler jeg på at han kommer til å klare å komme tilbake..,har kaniner god retningssans? trenger noen tips og trøstene ord her.Kaninen er foresten en ukastrert hannkanin på ca 8år og ikke akkurat ung lengre så er veldig bekymret.Burde jeg legge ut noe mat? se rikke akkurat vitsen i det i og med at det er masse gress osv ute nå,og han vile jo ikke lukte dette uans.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Så forbanna uansvarlig du er! Håper kaninen finner seg et nytt hjem hvor folk bryr seg nok om den til å sikre innhegningen skikkelig. Anonym poster: bc7300214c2e0725bed71111a185605b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Den kaninen din ligger å putrer i gryta mi. Skal bli godt med sosakjøtt. Anonym poster: 181bf7cf200a1d231c5e3f7c90870c19
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Heng opp lapp i nabolaget. Anonym poster: 6ad1b7764012e2901fcb1984b2257da6
Capricorn Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Lite nyttige svar AB1 og AB2 selv om jeg er litt enig med AB1. Jeg hadde gått rundt i området og leita. Ringt på dører og sagt fra til naboer så de kan se etter den. Heng opp lapper også. Håper du finner den. 1
Violen Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Selv om det ikke hjelper deg nå, må jeg bare si først at dette virker veldig uansvarlig. Hvis kaninen kommer tilbake så håper jeg du sikrer deg bedre. Har ikke noen andre råd enn å gå rundt i nabolaget, ringe på dører og be folk ringe deg om noen ser kaninen, spørre om de kan ta en kikk i hagen sin og sånn. Du kan også kontakte frivillige organisasjoner og vetinærklinikker i nærheten. Men først og fremst tenker jeg det er viktig å få sagt i fra til naboer, og kanskje henge opp lapper på butikken og lignende. Håper at kaninen kommer til rette.
Wombat Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Bor du i byen, eller et sted der rovfugl kan ha snappet den opp? Kaniner elsker små, trange steder å gjemme seg, og det eneste du kan gjøre aktivt er å lete lete lete er jeg redd. Lykke til, og om du finner den igjen så håper jeg du sikrer innhegningen bedre.
lille_fiol Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2012 Fant ham! han var hos naboen i buskene, puh! Han har storkost seg der borte og sittet og spist i buskene. Klarer ikke helt å ta alle kommentarene deres seriøst,det blir for dumt. Jeg har hatt kaniner siden jeg var 6 år gammel og de første kaninene vi hadde var låst inne i et bur med hengelås men det var fremdeles noen som klarte å stjele den ene av dem. Mens de andre har jeg hatt i innhenginger uten tak og bunn etter som de ikke har vært av typen som hopper over eller graver.Og disse ble aldri tatt av noen, så poenget mitt er at kjenner man kaninen sin ut og inn og nabolaget skal det ikke være et problem om man ikke har dem i en bombesikker bonkers av en innhegning. I dette tilfellet var det en liten skråning jeg ikke har sett som ikke var så bratt,så han har klart å klatre opp,ellers er det så og si en såpass bratt skråning på den andre siden at ingen kaniner ville hoppet opp der. så synes ikke akkurat at jeg er en uansvarlig kanineier fordi jeg ikke tror at kaninene mine kan fly.
Lumê Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Kaniner er dyktige klatrere, og de får til det utroligste om de bare vil. Godt du fant kaninen din, og så håper jeg virkelig du sikrer innhegningen bedre neste gang 3
lille_fiol Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2012 Kaniner er dyktige klatrere, og de får til det utroligste om de bare vil. Godt du fant kaninen din, og så håper jeg virkelig du sikrer innhegningen bedre neste gang ja selvfølgelig skal jeg jo ha netting rundt hele denne gangen, man lærer av sine feil! og de er som du sier tydeligvis gode klatrere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå