AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har vært sykemeldt i snart 20 uker med stressrelaterte plager. Har en fantastisk lege, og har hatt såkalt dialogmøte med lege og arbeidsgiver. Der laget vi en plan for hvordan jeg skulle ha det på jobb for å gradvis øke friskmelding frem mot å komme tilbake 100%. Nå jobber jeg 30%, fordelt på tre dager i uken. Nå er det sånn at sjefen min ikke helt ønsker å gjøre det slik vi ble enige om. - Vi skulle ha hatt ukentlige oppfølgingsmøter, bare oss to - og snakke om hvordan uken min har fungert. Det har blitt avlyst fire ganger. - Jeg skulle ha hatt fri fra telefoner fra kunder, men pga sykdom og hastesaker så har jeg blitt bedt om å ta telefoner likevel. Og når jeg har vært i situasjonen, har jeg ikke klart å si nei. - Jeg skulle egentlig få delegerte konkrete oppgaver, men jeg har fått prosjektansvar (!) for ting som sjefen min ikke har hatt tid til å se på. Vi skulle hatt et møte i morgen, men nå har han flyttet ferien sin og skal være borte en måned. Og han som har midlertidig personansvar sitter på en annen avdeling, og er en veldig flåsete type som bare forventer resultater. Jeg er veldig i tvil hvordan jeg skal komme videre i jobbsituasjonen min nå! Anonym poster: 35e5d7427f8ec0d5aa6fbbe0270ab389
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Alternativene mine er jo som følger: 1) Kreve møte med han som har personalansvaret nå 2) Tipse NAV om brudd på avtalen 3) Snakke med legen om hvordan ting er nå. Velger jeg det siste blir jeg nok 100% sykemeldt igjen, og det er et nederlag for meg. Noen som har tips? TS Anonym poster: 35e5d7427f8ec0d5aa6fbbe0270ab389
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Det er viktigere å ta vare på helsa og komme tilbake 100% en eller annen gang i fremtiden enn å slippe et nederlag i økt sykemelding nå. I den store sammenhengen kan det være en liten kamel å svelge! Men hør med legen hva h'n synes også, det er jo h'n (sammen med NAV) som sykemelder. Anonym poster: 2f390bcb3ca6d81d8ff75e46e2799781
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Det er viktigere å ta vare på helsa og komme tilbake 100% en eller annen gang i fremtiden enn å slippe et nederlag i økt sykemelding nå. I den store sammenhengen kan det være en liten kamel å svelge! Men hør med legen hva h'n synes også, det er jo h'n (sammen med NAV) som sykemelder. Anonym poster: 2f390bcb3ca6d81d8ff75e46e2799781 Det er et veldig godt poeng... Det er så leit når avtalen var så god, at det ikke blir noe av i det virkelige liv. Og jeg vet jeg er så utrolig mye mer sårbar for sånne "småting" som å ta etpar sure telefoner... og derfor blir det til at jeg kvir meg for å gå på jobb. Jeg får ta en prat med legen og høre hva han foreslår. Kanskje det finnes løsninger annet enn 100% sykemeldt jeg ikke ser nå? ts Anonym poster: 35e5d7427f8ec0d5aa6fbbe0270ab389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå