Elinore Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har akkurat flyttet inn i ny leilighet der den forrige damen som bodde der hadde glemt å ta med seg det våte tøyet sitt som lå i tørketrommelen. Jeg merket ikke det før tre uker etter overtagelse, og da var tøyet fortsatt vått, men begynt å mugge. Dum som jeg var skrudde jeg på tørketrommelen, for jeg hadde jo ikke lyst til å ta i det tøyet når det var vått! Jeg tenkte ikke på at det ville være like ekkelt når det var blitt tørt da, jaujau. Når har jeg ihvertfall kastet tøyet, men lukta sitter igjen i tørketrommelen! Noen som har noen lure tips? Den damen hadde forresten aldri tømt ut vannet som blir trekt ut og havner i beholderen og aldri fjernet loen... Så den lukta sitter i hele maskinen, og alle kammerene som er. Jeg har prøvd å vaske litt med jif, men den lukta sitter godt altså.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Kanskje du kan vaske noen håndklær sammen med masse skyllemiddel og eddik, og så kjører du det i tørketrommelen? Du kan jo gjøre det flere ganger, og så vasker du en siste gang uten skyllemiddel (slik at de ikke lukter altfor sterkt skyllemiddel, det er jo ekkelt) Kanskje du kan kjøpe en pakke dryer sheets? Min lenke Anonym poster: fbe5358a287eb0d3cc7b87c0055bc3b2 2
Gjest Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Jeg ville ha bløta et par håndklær i rein eddik og vridd godt opp - og så satt på tørketrommelen. Eddik skal jo fjerne vond lukt og i tillegg er det desinfiserende. Lykke til.
bobbi Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Det kan være filteret som lukter. Ikke det vanlige man renser etter hver gang, men det som er litt større, og ofte sitter et sted nede på maskinen. Var ekkel surlukt i en trommel et sted jeg bodde, og det forsvant helt etter at jeg renset og skylte det store filteret
KatteLatte Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Eddik, virket på min vaskemaskin Men dette er en tørketrommel... 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Jeg ville forsøkt som noen skrev her, og tatt klær dynket i eddik og sendt de igjennom. Verdt et forsøk.. Anonym poster: 7e71e4bfe433b9f35be5417bdb5bd53e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå