Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha en formell utdannelse som journalist da? En venninne av meg mener jeg kan søke på et 30% vikariat som journalist i lokalavisen, på grunnlag av mine gode norskkarakterer, og det at jeg for 5år siden fikk publisert ei novelle i et jentemagasin....

Er det flaut å sende inn en søknad, med butikkjobb gjennom 10år som eneste arbeidserfaring? Dette er virkelig en jobb jeg kunne tenkt meg, da spalten omhandler et tema som virkelig engasjerer meg!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sommerjobb i lokalavisa i år. Bak meg har jeg mange år med sommerjobb i butikk og vikarjobb i barnehage, men ingenting relevant. Jeg studerer språk og har kontakter både i kulturlivet og reiselivsbransjen, så jeg stiller nok sterkere enn mange andre sånn sett.

Jeg ville ikke skrevet om verken norskkarakterer eller jentebladet i søknaden, men heller fokusert på at du er glad i språk og at du kjenner nærmiljøet. Det er viktigere enn norskkarakterer og evne til å dikte opp noveller.

Det verste som kan skje er at du får et nei, så kjør på! :)

Anonym poster: 37d81b4342925568ee9b79a38744b3e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt oppfordret (av avisen) til å søke på en 100% stilling som journalist i lokalavisa, uten å ha noen form for journalistikkutdannelse. Hadde jobbet litt i avisa i helger etc. Så bare søk! :)

Anonym poster: 5491d52ffae44942e1fadb471c8a0e84

• Liker 1
Skrevet

Men hva skriver jeg i søknaden for å kompensere for manglende utdanning? Jeg vet jo selv at det er en jobb jeg hadde mestret bra. Og jeg regner med at jeg burde ha en rimelig bra søknad for og i det hele tatt bli vurdert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...