FantasDick Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har bestemt meg for å kjøpe inn proteinshakes, til bruk de dagene jeg trenger mer enn jeg får i meg. Det er jo et mylder av typer og merker der ute, og jeg lurer på hvilken du vil anbefale? Jeg skal ha en med sjokoladesmak, som kan blandes med melk og som har lite karbo. Har smakt Star Nutrition whey-80 i sjokolade og den var veldig god.
Siggen! Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Jeg bruker blant annet denne http://www.x-life.no/fast1_pure_whey_protein_1kg/P_838 God smak (sjokolade), og høyt protein innhold Nå bruker jeg den på 3kg, men den var visst merkelig nok bare i Jordbær-smak. 1
Celestia Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Bruker WNT Whey protein med jordbærsmak. Blandet med melk smaker den temmelig likt jordbærmilkshake
addict Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 100% whey-protein fra Maximize ellerno. Synes den er grusomt søt :s men jeg blander med vann..
SemperFi Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Jeg bruker blant annet denne http://www.x-life.no/fast1_pure_whey_protein_1kg/P_838 God smak (sjokolade), og høyt protein innhold Nå bruker jeg den på 3kg, men den var visst merkelig nok bare i Jordbær-smak. Enig.
OhMickey Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Stacker 100% whey Chocolate Royal (gymgrossisten) synes jeg er den beste
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 http://proteinfabrikken.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=1775&WebSiteMapNodeID=2002772 denne bruker jeg og er fornøyd Anonym poster: 3afdb86c35c30ecff99dca264dbae347
FantasDick Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar, litt forskjellig hva folk liker her. Går det an å få prøver på de forskjellige typene et sted? Så lenge sammensetningen er rett, så synes jeg smaken er viktigst.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #9 Skrevet 20. juni 2012 Jeg foretrekker ProZyme fra TechNutrition. God smak, lett å blande ut, og blanding 50/50 av kasein/myse. Melkesjokolade fra Proteinfabrikken frarådes, grusom smak (hint av mynte?) og løser seg ikke like lett opp. Anonym poster: e30a9d2f3203fa3696d8ca3b5a4fee6b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2012 #10 Skrevet 20. juni 2012 Har 100 % whey protein fra proteinfabrikken og jeg liker den ikke noe særlig. Klarer ikke å blande den med vann, men melk er litt bedre. Tror du kan sende mail til leverandørene og spørre om å få tilsendt prøver. Anonym poster: 80c10eaa491ae0124604f484dfade0d3
Øydis Skrevet 20. juni 2012 #11 Skrevet 20. juni 2012 Jeg bruker MyoProtein Mocca Chocolate fra MyRevolution, synes den er kjempegod blandet med melk. Jeg fikk tilsendt prøve på både mocca og jordbær ved å sende e-post til dem og spørre.
PrimoFanten Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Ikke kast bort pengene på de tiskudda der. Trener du *rent* så skal du ikke ha behov for de supplementene. Du er ikke i stand til å nyttiggjøre deg av dem engang. Et riktig utmålt kosthold med rytme, kontinuitet og balanse (ernæringsmessig - carbs, fett, protein) er det du må fokusere på. Det er en helt annen sak om du benytter deg av steroide klassifiserte preperater. Det er først da den slags type supplementer kommer til sin rett. Da vil valget falle mer utifra egen målsetning. Av en eller annen grunn så tror vanlige mosjonister at de skulle ha behov for den slags ..dette har industrien plukket opp til å profitere på. Ingen skam å tjene på andres uvitenhet men får være grenser vel ....
FantasDick Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2012 Ikke kast bort pengene på de tiskudda der. Trener du *rent* så skal du ikke ha behov for de supplementene. Du er ikke i stand til å nyttiggjøre deg av dem engang. Et riktig utmålt kosthold med rytme, kontinuitet og balanse (ernæringsmessig - carbs, fett, protein) er det du må fokusere på. Jada, men om du leser så tenker jeg å supplere med proteinpulver de dagene jeg ikke får i meg nok. Normalt spiser jeg godt, men noen dager kommer jeg rett og slett ikke opp i nok mengde. Hva mener du med at jeg ikke er i stand til å nyttiggjøre meg av proteinpulver? Proteinene taes da opp.
Arlea Skrevet 21. juni 2012 #14 Skrevet 21. juni 2012 Noen med tips til pulver som er lett å blande ut i væske? Og pulver som kan blandes ut i vann uten at det blir gyselig smak? Sliter med å finne det rette.
PrimoFanten Skrevet 21. juni 2012 #15 Skrevet 21. juni 2012 Jada, men om du leser så tenker jeg å supplere med proteinpulver de dagene jeg ikke får i meg nok. Normalt spiser jeg godt, men noen dager kommer jeg rett og slett ikke opp i nok mengde. Hva mener du med at jeg ikke er i stand til å nyttiggjøre meg av proteinpulver? Proteinene taes da opp. Har du gjort noen utregninger på det egentlig? ..siden du mener du ligger for lavt?. Behovet for muskelbygging ligger på ca 3.5(gram) protein pr kilo kroppsvekt. Det er uansett riktig å spise proteinrike måltider..maten dem tas inn med bør være fiberrike uten en for dominerende mengde med karbohydrater. slik at du får et lavt men stabilt blodsukker i timene mot neste måltid. Poenget mitt blir det at det er svært sjeldent du skulle være et reelt behov for den slags tilskudd. Skulle det være det så finnes det jo ferdige produkter der ute som YT for de gangene. Kjøper man disse 3,5,10kg spanna så lurer jeg på hva de tenker å oppnå med det?...da er det noe fundamentalt gale med dietten til vedkommende.
PrimoFanten Skrevet 21. juni 2012 #16 Skrevet 21. juni 2012 Noen med tips til pulver som er lett å blande ut i væske? Og pulver som kan blandes ut i vann uten at det blir gyselig smak? Sliter med å finne det rette. Du er en av mange som har totalt misforstått dette...
FantasDick Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2012 Har du gjort noen utregninger på det egentlig? ..siden du mener du ligger for lavt?. Behovet for muskelbygging ligger på ca 3.5(gram) protein pr kilo kroppsvekt. Ja, jeg har regnet på det. Når jeg spiser rett (og lavkarbo) ligger jeg på 1,5-2 gram pr. kg kroppsvekt på gode dager. At du synes at jeg heller burde kjøpe en YT hver gang jeg har behov for det framfor å bare ha en 1kg pose stående i skapet fatter jeg ikke. Har det noe å si? Dessuten har YT-produktene for mye karbo for min smak.
Lucky Charm Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 Jeg leter etter en casein proteinshake med kaloriinnhold på 150-170 kcal per porsjon, lite karbs og sjokolade/cookies and cream/peanøtt el smak (takler ikke kunstig fruktsmak) Alternativt smakfritt casein proteinpulver med lavt karbo og kaloriinnhold som kan mikses i smoothies. Tips mottas gjerne!
PrimoFanten Skrevet 22. juni 2012 #19 Skrevet 22. juni 2012 Ja, jeg har regnet på det. Når jeg spiser rett (og lavkarbo) ligger jeg på 1,5-2 gram pr. kg kroppsvekt på gode dager. At du synes at jeg heller burde kjøpe en YT hver gang jeg har behov for det framfor å bare ha en 1kg pose stående i skapet fatter jeg ikke. Har det noe å si? Dessuten har YT-produktene for mye karbo for min smak. Nå aner jeg jo ikke dine målsetninger, ...ditt fysiologiske utgangspunkt (utenom at er 86modell) pr dags dato eller noenting da. Eller hva du genuint er villig til å gjøre for å oppnå dine mål. Så har igrunnen ikke stort grunnlag for å uttale meg om hva som er riktig for deg. Hadde du vært en 15-20-25+kg overvektig så hadde det nok vært smart å gått for en løsning som hjulpet deg med å dempe apetitten slik at lysten for småspising hadde gått ned. Eller ønsker du det *lille* ekstra for å bli nye T-X Terminatrix Da holder det ikke bare med proteinpulver men det får bli en annen diskusjon ..hehe
Arlea Skrevet 22. juni 2012 #20 Skrevet 22. juni 2012 Du er en av mange som har totalt misforstått dette... enlighten me!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå