Gå til innhold

Uføretrygd!!


Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Unkelen min ble ufør ung og har aldri jobbet, han ligger på rundt 12000. Det er en del mer enn attføring, det vet jeg.

Ja - det er ikke så nøye. Trygdekontoret kan nok gi deg et endelig svar du kan forholde deg til. Det er nok litt mer hjelp enn at vi sitter her og diskuterer hva vi kanskje tror det kan være.

Jeg håper bare du ikke blir skuffet, fordi jeg kjenner ingen som sier annet enn at uføretrygd er pyton og forferdelig lite å leve på.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsikringsselskapet mitt prøvde å pushe på meg en forsikring for uførhet, som ikke var så dyr. Fordi man får så lite å leve for som ufør. Man vet jo aldri når man havner i uløkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, spesielt unge mennesker som ikke har jobbet og tjent bra med penger i minst tre år bør ha en slik forsikring lærte vi på skolen (jeg har dessverre ikke den boka med meg på jobb, men jeg mener å huske det sånn) fordi vi ikke har opptjent et bra grunnlag for uførepensjon. Både jeg og min samboer har en sånn. Kommer til å revurdere den om noen år, men den føles som en sikkerhet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nesten 12000 utbetalt??

Det er jo mye da.

Dette er brutto...ender opp med ca 10500 utbetalt.

Ikke mye igjen å leve av da etter at regninger er betalt.

4-5000 pr mnd igjen og det skal også dekke matutgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Dette er brutto...ender opp med ca 10500 utbetalt.

Ikke mye igjen å leve av da etter at regninger er betalt.

4-5000 pr mnd igjen og det skal også dekke matutgifter.

Men nå har jeg 5000 utbetalt da og det går jo det også så jeg blir fornøyd med litt ekstra jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
1200 i md? vet snart ikke om det lønner seg å jobbe.

Tror nok den som blir uføre heller kunne tenke seg å være 100% frisk, istedenfor å bli trygdet.

Men helsen kan man ikke gjøre noe med, og da er det jo godt at det finnes ordninger for de som ikke kan jobbe.

Min samboer blir uføre p.g.a en trafikkulykke, og jeg hvet han heller vil jobbe, men nå er nå livet hans blitt slik.

Han går på tilrettelagt jobb bare får å ha noe å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper bare du ikke blir skuffet, fordi jeg kjenner ingen som sier annet enn at uføretrygd er pyton og forferdelig lite å leve på.

Og dersom man får avslag på uføretrygd... Da blir det ingen ting å "leve av"! Når man har vært sykemeldt i ett år, misser man retten til sykepenger, og behandling av anke tar veeeldig lang tid, har jeg erfart...

:(

Om det lønner seg å jobbe...?

Herre min hatt... for en flåsete kommentar fra "Gjest"... :x

Det er ikke sååå "enkelt" å få uføretrygd som mange tror!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Det er veldig vanskelig å få det ja. Jeg er heldig som har fått en kjempe snill saksbehandler og fikk uføretrygd. Skulle heller jobba selvfølgelig, men når det ikke går så er jeg gla jeg fikk ufør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er at folk ikke kommer seg ut av trygden. Svært få er så sjuke at de må ha uføretrygd. Alternativene mangles, derfor trygd.

Man kan få hjelp til å komme i jobb igjen, men ingen oppsøker(få) tk for å få den hjelp.

Tk tilbyr heller ikke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet er at folk ikke kommer seg ut av trygden. Svært få er så sjuke at de må ha uføretrygd. Alternativene mangles, derfor trygd.

Man kan få hjelp til å komme i jobb igjen, men ingen oppsøker(få) tk for å få den hjelp.

Tk tilbyr heller ikke hjelp.

Ja, jeg ville gjerne hatt etpar timers jobb hver dag for å ha noe å gå til.

Problemet er at en da går ut av systemet og over på aetat. Det blir masse ekstra møter fra kontor til kontor og papirmølla er i gang.

Det har jeg rett og slett ikke krefter til lenger, så jeg blir heller hjemme.

Synd at det skal være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...