AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Hei, jeg skal ut og reise i nær framtid (på lørdag), og har klart å forstue ankelen kraftig eller i verste fall røket et leddbånd. Får kanskje legetime (og legeærklæring) før jeg reiser, men spørsmålet er om det er mulig å komme gjennom sikkerhetskontrollen med krykker og være på flyet med krykkene? Foreløpig er det umulig for meg å gå, så er avhengig av krykkene. Reiser fra Gøteborg-London-New York, hvis det skulle være avgjørende. Krykkene har også en liten spiss frampå man kan vippe ut, til bruk på vinteren. Skjønner at krykkene er et potensielt våpen, men hvordan løses vanligvis krykke-situasjoner på fly og flyplasser? Anonym poster: 0f2cecfa08fb442f79c86af111e7896c
Kvist Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Aner ikke om flyreglene, hadde ringt flyselskapet hvis jeg var deg. Men den brodden kan du nok enkelt fjerne med en skrutrekker. Pleier ikke å være noe problem. Så har de i alle fall ikke det å klage på.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Okei, tusen takk for svar Kanskje jeg skal ta en telefon til flyselskapet, da. Anonym poster: 01ad2d232a30b7a376336d87a6885f2d
Isrose Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Det går nok helt fint på flyet. Du slipper sannsynligvis på flyet som en av de første hvis du tar kontakt med den ansatte i gaten. Det kan uansett være lurt å ta kontakt med flyselskapet, kanskje de kan tilby deg et sete med bedre benplass slik at det blir lettere å komme inn og ut av setet. På avinors nettsider ser det ut til at krykker går fint i sikkerhetskontrollen, men de må gjennomlyses. Det står ingenting om piggen, kanskje lurt å fjerne denne hvis mulig. Endret 19. juni 2012 av Isrose
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Bare ikke spøk om at du har en bombe i dem når du går gjennom sikkerhetskontrollen, det er ikke smart. Anonym poster: 319f02d49be7f3a155ccf49906eef504 3
Belle de Jour Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Da jeg dro til Danmark med krykker (som også hadde sånn brodd) gikk det helt fint. Men siden du flyt såpass langt er det jo lurt å kontakte flyselskapet, så slipper du noen ubehagelige overraskelser:) Kjørt til gaten i den corny flyplassbilen ble jeg også gitt.
Solbærsaft Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 USA er helt gærne på flysikkerhet, og tipper du ikke får ha med deg brodden på krykkene inn på flyet. Det er jo ikke noe behov for brodder på krykkene nå på sommeren, så tror jeg hadde tatt bort den (evt fått tak i noen uten brodder?) Utover det så tror jeg det skulle gå helt fint å ha med krykker. Og gjør som du ble foreslått tidligere, kontakt flyselskapet slik at du er helt sikker, og kanskje får et sete med ekstra benplass (bare husk at du ikke kan sitte ved nødutgang). Hør også med de på gaten om du kan få gå inn først. Bare husk at dette kanskje ikke er så greit om du har sete ved midtgangen, siden du da må reise deg opp hele tiden for de som sitter innenfor.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Hei. Det er lov å ha krykkene med på flyet. Lurt å ta av vinterpiggen. Krykker må scannes så du må hinke gjennom kontrollen, men det er ikke langt. Tenk på hvilke sko du har på, for i USA må alle ta av skoene. Da kan det være kronglete med snøresko når man må stå der å prøve å få dem av med en vond fot og krykker. Du kan bestille rullestol som står klar til deg på alle flyplassene når du sjekker inn. Vet ikke om det koster noe. Anonym poster: aa47db4c4867f703a19b856ee6d1e033 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå