Gå til innhold

Hvordan finne mine halvsøsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå sitter jeg her og er utrolig nysgjerrig. Pappa og jeg har alltid hatt et godt forhold, og han har alltid vært støttende og lett å prate med om hva som helst.

Etter at jeg nå har fått mine egne barn, er familie noe vi snakker mye om. Plutselig forteller han meg at det kan godt tenkes at han har barn han ikke vet om, og at dette har tæret på han endel.

Han forteller så at han som ung turnerte med bandet sitt mye rundt om i landet, og "levde livet", for å si det slik. Dette gjorde han i en god del år før han slo seg til ro, fullførte utdannelsen og giftet seg med mamma. Jeg visste jo at han har vært litt rundt omkring og spilt, men blir jo litt nysgjerrig når han forteller om muligheten for at jeg halvsøsken der ute, og at han selv tror det er rimelig stor sjanse for det...

Er det noen som kan gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre?

Hvis jeg har en halvbror eller halvsøster som gjerne vil ha kontakt, ville jeg blitt sjeleglad!!!

Hilsen "søs"

Anonym poster: 44b0ed97007e082d45f648bc4467c373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste stedet å starte er hos faren din, det kan jo være han har hørt rykter i ettertid om at en av hans "venninner" har fått barn - og eventuelt at han kan være far til barnet.

Veien videre blir jo å nøste opp i det han kan fortelle deg, feks å google, bruke facebook osv. Uansett kan det være greit å gå litt varsomt frem...

Lykke til

Anonym poster: 2d742be7366540b85fe9c30ba581bf3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert at dine halvsøsken vil ha noe med deg å gjøre. For alt du vet så vet de om dere, men vil ikke ha kontakt. Halvsøsken er ikke ekte søsken.

Anonym poster: 3c09ec2209c4f841feae607b740f1936

• Liker 1
Skrevet

Er ikke sikkert at dine halvsøsken vil ha noe med deg å gjøre. For alt du vet så vet de om dere, men vil ikke ha kontakt. Halvsøsken er ikke ekte søsken.

Jaså? Hvorfor er ikke halvsøsken ekte? På grunn av manglende blodsbånd? Å nei, vent... De har jo et blodsbånd.

Fordi man ikke vokser opp sammen? Mange gjør det. Og mange helsøsken vokser heller ikke opp sammen. Er ikke helsøsken ekte heller, da?

• Liker 3
Skrevet

jeg har 2 halvsøsken å en "ekte"

Det er hvertfall ikke noe forskjell på dem ,jeg har like godt forhold til alle 3 ..

Er ikke ekte søsken? så vi er født ut av samme mamma,men vi er ikke ekte søsken? saklig

AnonymBruker
Skrevet

TS her!:)

Får vel prøve å lure ut noen navn fra pappa ja.;)

Vel, skulle det være en sjanse for at det var et halvsøsken, så ville jeg respektert om han/hun ikke ville ha noe med meg å gjøre.

Men om det hadde vært ønskelig, ville jeg blitt veldig glad!!

Forresten skjønner jeg ikke hvorfor man skal vurdere halvsøsken eller mennesker i det hele tatt som ekte/uekte. For meg ville det vært et fullverdig familiemedlem uansett, -vi bare har ikke blitt kjent ennå. :sjenert:

Anonym poster: 44b0ed97007e082d45f648bc4467c373

Skrevet

Sett inn annonse i alle de store regionsavisen:

Har du pult XXXX XXXXX i årene 19XX til 19XX? Hvis det ble barn av det, gi lyd!

Og så kan du se arven din gå opp i røyk i det den deles på 23 styker du aldri har hørt om før.

• Liker 2
Skrevet

Visse ting lar man ligge, og det å lete etter eventuelle halvsøsken som ikke har tilkjennegjort seg selv er blant de tingene. Dette vil ikke føre noe godt med seg, og i verste fall så ender du opp med å fortelle voksne folk at de har levd på en løgn hele livet sitt og at den personen de kanskje har hatt som far hele livet ikke er faren deres. Er det dette du vil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man puler rundt betyr ikke at det blir barn av det. Mest sannsynlig har det aldri blitt noe, siden han aldri har hørt noe. Synes det blir søkt å sitte å tenke hvisomatte på så tynt grunnlag.

Anonym poster: ac578e1c454092484a51b420282d62e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det ekte søsken, både biologisk og juridisk. Er du helt blåst?

Anonym poster: 225e25d18eaa40d6b3e46bb7ed61a0cf

Skrevet

Da er altså jeg enebarn..? Og barna mine foreldre fikk på hver sin kant, er ikke mine søsken... Huh, og her har jeg vært sååå glad for at jeg har de fine, snille søsknene mine.

Så hvem er de, da? Dette var komplisert, kjenner jeg... Far/mors liksom-barn? Fantasi-flokken? Late-som-gjengen?

Gjest jomfrua
Skrevet

Sett inn annonse i alle de store regionsavisen:

Har du pult XXXX XXXXX i årene 19XX til 19XX? Hvis det ble barn av det, gi lyd!

Og så kan du se arven din gå opp i røyk i det den deles på 23 styker du aldri har hørt om før.

Hahaha :)

Men litt alvorlig; TS du må tenke på konsekvensene.........og BM2 har ett veldig godt poeng ang arv.

Jeg tenker at du graver litt i ting som kanskje ikke er verdt å grave i nå, så lenge du ikke har noe mer konkret. De fleste har vel hatt seg før de etablerer seg i ektestanden og setter barn til verden. Høres rimelig håpløst ut å grave å finne ut om det har kommet noe barn ut av det.

Så ta deg litt tid i tenkeboksen på konsekvenser en slik, i mine øyne" urealistisk leting vil innebære for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...