Gå til innhold

Erfaringer med pizzastein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de har steinplate til å steke pizza på hos traktøren (kr. 200,-)

Steinplaten skal angivelig suge opp overflødig fukt slik at pizzabunnen blir blir akkurat så sprø som den skal være.

Har noen erfaringer med denne "pizzasteinen"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Tror pizzarestauranter bruker steinovn.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg kjøpte en sånn stein til broren min i julegave og han synes pizzan blir mye bedre. Har også hørt med andre som bruker den og er veldig fornøyd. Skulle gjærne hatt en sånn selv men ettersom jeg ikke har komfyr er det lite vits i den :-?

Skrevet
Tror pizzarestauranter bruker steinovn.

Noen bruker steinovn men svært mange bruker også gass. Forøvrig svarte du ikke på det valmue spurte om.

valmue, ja aboslutt, pizzaen blir bedre med en slik stein og den er heller ikke dyr så go for it :D

Gjest Moonshadow
Skrevet

Noen bruker steinovn men svært mange bruker også gass. Forøvrig svarte du ikke på det TinaK spurte om.

TinaK, ja aboslutt, pizzaen blir bedre med en slik stein og den er heller ikke dyr så go for it :D

Tror du bomma litt. Var ikke jeg som spurte.. :P Men det gjør jo ikke noe.. Hun fikk svar i allefall :D

Skrevet

Tror du bomma litt. Var ikke jeg som spurte.. :P  Men det gjør jo ikke noe.. Hun fikk svar i allefall :D

Ja, he he, så feil på navnet. Rettet det opp nå.

Skrevet

Takk for svar!

Jeg prøver den og kommer med tilbakemelding når den er testet ut! :D

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi har også sånn steinplate til pizzasteking, og pizzaen blir langt bedre av det. mer som sånn pizza du kjøper på pizzarestaurant :)

Skrevet

Broren min fikk slik til jul, men han synes det er vanskelig å få pizza'n av steinen og har så vidt jeg vet brukt bakepapir under :oops:

Har dere noen gode råd til en ungkar?

Fru Nitha

Skrevet

Tja, det er vel bare å ha såvidt litt mel under pizzabunnen så går det fint det - for oss i hvert fall :)

Skrevet

Trodde litt av poenget er at man skal servere pizzaen på steinen jeg.

Kjøpte en sånn på Obs(gave) og der fulgte det med et slags metallstativ til å bære den på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...