Tullepia Skrevet 19. juni 2012 #21 Del Skrevet 19. juni 2012 Sikkert et utrolig dumt spørsmål og egentlig att jeg spør som selv elsker laks. Mannen min har fått beskjed av legen om å spise fet fisk og han synes laks og ørret smaker for mye fisk. Noen tips til å få "kamuflert" fiskesmaken litt? :-) Husk at kvaliteten på råvarene er avgjørende! Laks og ørret harskner fort fordi de inneholder mye fett, og må derfor være ferske. Dermed får de ikke vond bismak. Skjær opp grønnsaker (valgfritt hvilke, men gulrøtter, løk og paprika er godt), legg i en ildfast form, legg laksen oppå og strø over salt, pepper og sitron. Kok ris og lag sitronsaus til. Du kan også lage makrell: stek makrellen i stekepanne. Ha i en boks rømme, server med potetmos. Husk at røkelaks, gravlaks, makrell i tomat og andre typer fiskepålegg erstatter ett fiskemåltid i uka hvis du spiser pålegget hver dag. Prøv å dra på fisketur og stek fisken over bål! Det er både sunt, spennende og gøy! Dere får beveget dere og spist blodfersk, deilig mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #22 Del Skrevet 19. juni 2012 Denne er kjempeenkelt og fantastisk god: http://trinesmatblogg.no/2011/10/19/laks-med-wok-og-soyasaus/ Anonym poster: 247cc3f13c6a900e7789675b3353820c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frua Skrevet 20. juni 2012 #23 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg hater smaken av fisk men elsker Sushi. Forstå det den som kan Kanskje dette gjelder mannen din også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå