AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Hei, er det noen som kan være så snill å ringe IVF klinikken påp Haugesund Sykehus (52 73 23 07) og spørre om det er farlig å reise til syden mens midt i et IVF forsøk? altså når man tar sprøytene... Lurer også på om det er noen hensyn man evt må ta? Tuuuuusen takk:) Anonym poster: 2cb26a726da0dff560c1016e761d4c00
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Hva i all verden gjør du hvis det fremtidige barnet blir akutt sykt og DU må ringe?... Anonym poster: 9f1dea956d67352c05fbab93fa3788f0 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Kan kanskje gjøre det om du gir meg en grunn for at du ikke ringer selv. Anonym poster: ae580c724569a45ff59fba4ec6cae689 1
Gjest Frk.Franzen Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Jeg hadde telefonskrekk tidligere, og for at jeg skulle bli kvitt den måtte jeg rett og slett presse meg til å ringe selv. Du kommer INGEN vei med å prøve å få andre til å ringe for deg, da slipper du bare billig unna og angsten forblir like ille eller verre. Du vet jo hva du skal si. Prøv å si det høyt noen ganger, før du slår nummeret og ringer. De som tar telefonen vet mest sannsynlig ikke hvem du er, og bryr seg heller ikke. Hopp i det! Endret 19. juni 2012 av Frk.Franzen 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Hvis du ikke klarer å ringe selv, så bør du søren meg ikke få barn!!! Hva gjør du når du må ringe ift barnet ditt? Ringe skolen, ringe en forelder, ringe barnehagen, ringe sykehus, lege, etc.?!?! Anonym poster: 1b4d3ce4dee0ee359acf15910d317c91 3
Wednesday Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 hjelpe meg så forhåndsdømmende folk er. Skjønner dere ikke at andre kan ha angst for de "merkeligste" ting, ting som for dere virker helt dagligdagse. Angst er ikke en rasjonell følelse, men det betyr ikke at folk som sliter med det ikke burde ha barn.. TS, Jeg synes du skal prøve å ringe selv. Som noen andre sa lenger opp her, øv deg noen ganger før du ringer.. med en gang praten kommer i gang går det bedre skal du se. De kan jo ikke se deg... Lykke til
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Er uenig i formuleringen til noen av de før meg her, men jeg er jo litt enig i at du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke ringe selv. Nå vet ikke jeg hvorfor du ikke kan ringe selv, men antar at du har en eller annen form for telefonskrekk. Har aldri vært glad i å ringe selv. For meg hjelper det å øve meg litt før jeg ringer, sånn at jeg i hvert fall vet hva jeg skal ha som "åpningsreplikk". Eller du kan jo skrive ned det du lurer på, og bare lese fra arket rett og slett. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 TS her. Jeg KAN ringe selv - det er ikke slik at dette hemmer meg i hverdagen utenom at jeg HATER å ringe ang sånne ting..hvis det ikke er noen som ønsker å ringe så skal jeg klare det selv...har sett andre tråder der folk har bedt om hjelp til å ringe så tenkte kanskje det var noen som gadd å hjelpe meg også...men tydeligvis ikke. glem at jeg spurte i det hele tatt. Anonym poster: 2cb26a726da0dff560c1016e761d4c00 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 TS her. Jeg KAN ringe selv - det er ikke slik at dette hemmer meg i hverdagen utenom at jeg HATER å ringe ang sånne ting..hvis det ikke er noen som ønsker å ringe så skal jeg klare det selv...har sett andre tråder der folk har bedt om hjelp til å ringe så tenkte kanskje det var noen som gadd å hjelpe meg også...men tydeligvis ikke. glem at jeg spurte i det hele tatt. Anonym poster: 2cb26a726da0dff560c1016e761d4c00
Athene Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Var det deg jeg svarte for en stund tilbake også, om sydentur og IVF? Jeg skrev i alle fall at du burde tenke deg godt om før du dro, med følgende begrunnelse: - Faren for overstimulering og andre kraftige bivirkninger. Man bør ha nærhet til klinikken, et fåtall behøver innleggelse under stimulering, men mange behøver dialog med klinikken underveis, og å komme inn til kontroll. - I hvert av mine forsøk har jeg vært til kontroll 2-3 ganger, enkelte slipper unna med en gang. - Faren for at du roter til medisinene, og behøver nye. I hvert eneste forsøk har jeg måttet dra på apoteket 2-4 ganger totalt. Da man ødelegger en dose, har for lite, har fått feilvare, må justere dosene, har missforstått reseptene... - Ta med sprøyter gjennom sikkerhetskontrollen. Det går som regel greit, jeg har gjort det noen ganger. Men har også hatt ett-par mindre morsomme opplevelser. - Hormoner og varme.... Ingen god kombinasjon overhodet. - Man skal holde seg i ro, og ikke stresse. Det er blant annet fare for at eggstokker vrir seg. - Man bør unngå alkohol, og matvarer med smitterisiko. Det er ikke like lett i syden. Men dette er spørsmål du MÅ diskutere med klinikken selv. Det er vanlig å ringe flere ganger under forsøk. Jeg har stadig spørsmål, særlig under første forsøk. Svarene de gir er individuelle, derfor er det viktig at den som selv er gjenstand for behandling ringer og diskuterer. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Hei, er det noen som kan være så snill å ringe IVF klinikken påp Haugesund Sykehus (52 73 23 07) og spørre om det er farlig å reise til syden mens midt i et IVF forsøk? altså når man tar sprøytene... Lurer også på om det er noen hensyn man evt må ta? Tuuuuusen takk:) Anonym poster: 2cb26a726da0dff560c1016e761d4c00 For en sær ting å spørre om.. Hva om klinikken vil vite hvilken pasient det gjelder, hvor mange IVF forsøk vedkommende har hatt, tilleggssykdommer, reisemål osv? Tviler på at de kan gi ut informasjon til hvem som helst. Dersom du faktisk forsøker på å få barn, så bør du ta tak i denne telefonskrekken først som sist. Du kommer til å måtte ta dusinvis av tlf på vegne av barnet ditt hvert eneste år, så her må du slutte å oppføre deg som en ressurssvak fjortis. Anonym poster: b2ee5f882b9c1c30e87fd0254418d884 1
Athene Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Jeg kan godt ringe for deg ? Og påta deg ansvaret for at TS får et svar som ikke er forsvarlig? Jeg vet akkurat hva som er pro/contra, basert på egne spørsmål i løpet av fire forsøk. Men for hver pasient finnes det ett svar, basert på mange forhold, så dette er ikke noe ja-nei spørsmål. Hva med å la mannen ringe TS, mens du sitter ved siden av? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 TS her. Jeg KAN ringe selv - det er ikke slik at dette hemmer meg i hverdagen utenom at jeg HATER å ringe ang sånne ting..hvis det ikke er noen som ønsker å ringe så skal jeg klare det selv...har sett andre tråder der folk har bedt om hjelp til å ringe så tenkte kanskje det var noen som gadd å hjelpe meg også...men tydeligvis ikke. glem at jeg spurte i det hele tatt. Anonym poster: 2cb26a726da0dff560c1016e761d4c00 herregud. Når det gjelder din egen helse så bør du søren meg klare å ta deg sammen og faktisk ringe selv. Anonym poster: 1b4d3ce4dee0ee359acf15910d317c91 3
Pia82 Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Ingen syns at det er gøy å ringe og spørre om sånt, men som voksen så må man gjøre mye man ikke vil, sånn er livet! Når du kanskje får barn så vil du oppleve mye mer som du hater å gjøre men ikke kan unngå. Ring selv, for som nevnt over så er ikke dette er ja/nei-spørsmål. Jeg hadde ikke reist til syden selv under IVF-behandling av de grunner som Athene har nevnt over. Sprøyter igjennom sikkerhetskontrollen er en ting, men en annen ting er tollen, jeg har ikke peiling på IVF egentlig, men kanskje de ikke vil godta at du tar inn sprøytene i landet uten en legeerklæring og det spørs om legen din vil støtte deg i en reiste til utlandet under IVF-behandling. 1
kaffemor Skrevet 19. juni 2012 #16 Skrevet 19. juni 2012 herregud. Når det gjelder din egen helse så bør du søren meg klare å ta deg sammen og faktisk ringe selv. Anonym poster: 1b4d3ce4dee0ee359acf15910d317c91 Så slemme dere er mot TS! Hun skrev jo i det innlegget du siterte at hun KAN gjøre det selv, men synes det er ekstremt ubehagelig. Slutt å vær så ufølsomme!! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå