snoker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har nettopp fått meg en leilighet jeg kan leie men den er helt umøbelert, jeg kommer fra et samlivsbrudd der jeg ikke har noe å ta med meg annet enn noen kopper og tallerkner. Jeg har hørt litt om etablerings støtte eller hva det heter fra NAV til møbler, hvitevarer ol men vil gjerne høre erfaringer og hvordan dette fungerer. Hva må jeg ha med meg når jeg skal søke, hvor lang tid tar ca søketiden ol?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har nettopp fått meg en leilighet jeg kan leie men den er helt umøbelert, jeg kommer fra et samlivsbrudd der jeg ikke har noe å ta med meg annet enn noen kopper og tallerkner. Jeg har hørt litt om etablerings støtte eller hva det heter fra NAV til møbler, hvitevarer ol men vil gjerne høre erfaringer og hvordan dette fungerer. Hva må jeg ha med meg når jeg skal søke, hvor lang tid tar ca søketiden ol? Det er som å søke økonomisk sosialhjelp. Du må dokumentere at du ikke har midler til å skaffe deg det aller mest nødvendige av innbo. Du må også dokumentere at du ikke har inntekter i vente dvs at dersom du er i jobb så stiller du svakt, noe som også er rimelig Legg med kontoutskrifter for siste tre måneder. Noen NAV- kontor har brukte møbler og utstyr å gi ut i slike tilfeller. Forvaltningsloven sier vel maks fire ukers saksbehandlingstid, men vet at tre uker er det som praktiseres. Anonym poster: d05906a37e344ac3f1f3aeb50aedfde4
snoker Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 Det er som å søke økonomisk sosialhjelp. Du må dokumentere at du ikke har midler til å skaffe deg det aller mest nødvendige av innbo. Du må også dokumentere at du ikke har inntekter i vente dvs at dersom du er i jobb så stiller du svakt, noe som også er rimelig Legg med kontoutskrifter for siste tre måneder. Noen NAV- kontor har brukte møbler og utstyr å gi ut i slike tilfeller. Forvaltningsloven sier vel maks fire ukers saksbehandlingstid, men vet at tre uker er det som praktiseres. Anonym poster: d05906a37e344ac3f1f3aeb50aedfde4 Men jeg kan vel ikke søke på dette før jeg har leiekontrakten ? Eller holder det med å bruke beviset fra depositumskontoen?
Ryvre Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Du må ha leiekontrakten for å kunne søke om det.
Mafalda Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Et tips: det er mye som gis bort på Finn.no. Ta en kikk og se om du kan bruke noe derfra 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Har kjente som har møbler hele leiligheten sin med ting som ble gitt bort på finn.no Betinger at du har folk som kan kjøre da eller har egen bil. Jeg hadde underskrevet kontrakten uansett for du må begynne et sted. Anonym poster: 30865a57711f1ad6ac3c95f1b8baa7b1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå