AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har VELDIG lyst å bli gravid i september eller oktober, men da har bi jo ikke så mange dagene det faktisk går ann. SÅ hvordan finner jeg EL enklest og sikrest? Har prøvd med sånne strips-tester før men syns de alltid er sånn ca. positive, men det kan jo ikke stemme. Hva annet kan jeg bruke som er bra? Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61
Mafalda Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Jeg har VELDIG lyst å bli gravid i september eller oktober, men da har bi jo ikke så mange dagene det faktisk går ann. SÅ hvordan finner jeg EL enklest og sikrest? Har prøvd med sånne strips-tester før men syns de alltid er sånn ca. positive, men det kan jo ikke stemme. Hva annet kan jeg bruke som er bra? Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61 Prøv med ubeskyttet sex fram til ca midt i syklusen... Godt gammalt tips som funker så det suser.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Prøv med ubeskyttet sex fram til ca midt i syklusen... Godt gammalt tips som funker så det suser. Joda, men vi har ikke egentlig alltid tid til å ha så mye sex på en gang, så hadde vært fint å vite med sikkerhet når EL nærmer seg eller er der. Jeg har også ganske ustabile og lange sykluser så det kan bli litt stress. Men det fins vel noen testeappareter eller noe? Erfarigner? TS Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Temping, du finner ikke EL før etter den har vært men da vet du ihvertfall at du har/om du har, og når. Jeg tempet og vi hadde sex hele perioden til EL hadde vært. Første måneden jeg tempet satt spiren, jeg hadde trodd jeg hadde EL mye tidligere enn jeg egentlig hadde. Anonym poster: fd5c9091ed222fa338567041955c7abf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Ser du skriver du ikke har tid til sex, da er ikke temping noe vits i siden den ikke "sier ifra" på forhånd. Anonym poster: fd5c9091ed222fa338567041955c7abf
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 er det ingenting som iallefall kan si at NÅ skjer det? TS Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61
Athene Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Joda, men vi har ikke egentlig alltid tid til å ha så mye sex på en gang, så hadde vært fint å vite med sikkerhet når EL nærmer seg eller er der. Jeg har også ganske ustabile og lange sykluser så det kan bli litt stress. Men det fins vel noen testeappareter eller noe? Erfarigner? Med lange og ustabile sykluser har man ofte ingen eggløsning. Det at du opplever uklare teststreker på EL testene kan også tyde på at hormonene er på tur. Dersom det er så viktig for deg å få en oversikt hadde jeg forsøkt temping noen måneder, da får du en indikasjon på om du har eggløsning i det hele tatt. Alle testene som finnes bruker samme prinsipp som strimlene du har prøvd. Du må ta den hver dag fra ca syklusdag 11-12, til du får påvist LH stigning. Det sikreste om du ønsker å bli gravid er å ha sex regelmessig hver 2-3 dag, gitt at du har eggløsning den syklusen er sannsynligheten for graviditet da 25%.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Med lange og ustabile sykluser har man ofte ingen eggløsning. Det at du opplever uklare teststreker på EL testene kan også tyde på at hormonene er på tur. Dersom det er så viktig for deg å få en oversikt hadde jeg forsøkt temping noen måneder, da får du en indikasjon på om du har eggløsning i det hele tatt. Alle testene som finnes bruker samme prinsipp som strimlene du har prøvd. Du må ta den hver dag fra ca syklusdag 11-12, til du får påvist LH stigning. Det sikreste om du ønsker å bli gravid er å ha sex regelmessig hver 2-3 dag, gitt at du har eggløsning den syklusen er sannsynligheten for graviditet da 25%. Nå går jeg på pillen da, men når jeg ikke gjorde det så hadde jeg sykluser på 40-50 dager.. Men ble alikevel gravid på første forsøk sist. Hvordan temper jeg..? SKulle gjerne hatt sex hver 2-3 dag, men det blir vanskelig for oss. TS Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2012 #9 Skrevet 19. juni 2012 Menes det temping med vanlig digitalt apparat? Er det noe spesielt jeg bør tenke på i forhold til det? Noen som kan forklare hvordan det funker? Når tempe, hvor tempe, hva skal den ligge på og når stiger det og hva betyr det? TS Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61
Athene Skrevet 19. juni 2012 #10 Skrevet 19. juni 2012 Nå går jeg på pillen da, men når jeg ikke gjorde det så hadde jeg sykluser på 40-50 dager.. Men ble alikevel gravid på første forsøk sist. Hvordan temper jeg..? SKulle gjerne hatt sex hver 2-3 dag, men det blir vanskelig for oss. TS Anonym poster: 014acbb3c6c4d74f31aeeafc729f8b61 Det tyder i alle fall på at du har eggløsning innimellom. Husk at det kan ta opp til ett år før eggløsning er tilbake etter p-pilleslutt. Med temping tar du temperaturen til samme tidspunkt før du står opp hver morgen, over noen måneder vil du se en trend, og kan dermed i ettertid si når eggløsning har vært. Google pernilleinfo, og klikk deg videre inn på temperaturmåling, så ser du hele "oppskriften". Men som andre har påpekt kan ikke temping brukes for å planlegge prøving. Da er eggløsningstester eneste hjelpemiddel, eventuelt at du ser etter andre tegn som eggløsningsslim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå