Gjest MrsL Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 ........og hvor mange gaveåpnere tror du dere trenger? Tenker litt på å be etpar stykker jeg jobber sammen med om å komme å gjøre den jobben. De er ikke invitert i bryllupet. På den måten kan alle gjester få lov å være bare det.........gjester.........
Gjest Seleena Skrevet 7. februar 2004 #2 Skrevet 7. februar 2004 Er det vanleg å be/ha gåveopnarar? Eg trudde dette var noko som brudeparet gjorde i lag dagen derpå! Får gåveopnarane mat og kake etterpå?
Pusekatt Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Vi hadde niesene mine på 11 og 13, de gjorde en utmerket jobb! Og ja, det er veldig vanlig å ha gaveåpnere. Tror det er ansett som litt "uhøflig" å ikke åpne gavene under bryllupsfesten.
Alida Skrevet 7. februar 2004 #4 Skrevet 7. februar 2004 Har aldri hørt om noen som ikke har gaveåpnere... Regner med at vi kommer til å ha to venninner av meg (som også skal være gjester i bryllupet ), og så får de en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen. De kommer til å gjøre dette i "dødtiden" mellom kirke og middag, så de går jo ikke glipp av noe av festen
Gjest Tex Skrevet 7. februar 2004 #5 Skrevet 7. februar 2004 Qlio og Qliomannen skal gjøre det for oss, med litt assistanse fra to av mine venninder.
Elle Melle Skrevet 7. februar 2004 #6 Skrevet 7. februar 2004 Det kan være en langvarig og slitsom jobb, så pass godt på at de som står der ikke går glipp av noe viktig. Hvis det serveres champagne/forfriskninger/noe å bite i, så sørg for at noen har ansvaret for at de som jobber også får! (Dårlig erfaring der, gikk liksom glipp av både mat og det sosiale.) Pass også på å være veldig glad og takknemlig etterpå (tror vi glemte det selv i all ståheien da vi giftet oss :oops: ).
Vimsevips Skrevet 7. februar 2004 #7 Skrevet 7. februar 2004 Vi tskal ha 3 gaveåpnere. Da er det 2 til å åpne, en som i utgangspunktet skal takke pent nei til assistanse fra div. tanter, og som også kan rydde unna papir, svare på spørsmål, og hjelpe til der det trengs. Det er 3 av søskenbarna våre (2 hans og 1 fra min side)som skal gjøre jobben. De er alle gjester, og regner ikke med at de får det travelt, eller at de går glipp av noe. Til det har vi god tid mellom vielse og middag.
Gjest MrsL Skrevet 7. februar 2004 #9 Skrevet 7. februar 2004 Ja jeg vil jo ikke at noen av gjestene skal gå glipp av noe og det kan jo bli mere jobb enn man i utgangspunktet tror, derfor falt tanken på å ha to stykker til å gjøre det som ikke er invitert
LilleMy Skrevet 7. februar 2004 #10 Skrevet 7. februar 2004 Bare sørg for at det er mange nok som bidrar - det var fryktelig mye å åpne i vårt bryllup, og flere enn de to som var ment til å gjøre jobben måtte trå til.....
Arwen Skrevet 7. februar 2004 #11 Skrevet 7. februar 2004 Det tror jeg selksapslokalene tar seg av. Skal ringe de på mandag og avtale ett møte, er en del ting vi må få klarhet i og da skal jeg spørre om dette også. Min søster skal sørge for at det går riktig for seg.
April Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 Jeg hadde egentlig tenkt 2 stykker, søskenbarnet mitt og en venninne, men jeg tror jeg kommer til å spørre ei til! Hun er litt mer ordensmenneske enn de andre to, hun kan holde litt styr på ting! De er alle gjester i bryllupet, det skal serveres musserende vin og kanapèer mens vi blir fotografert, men jeg skal sørge for at de også får det!
Ingeborg Skrevet 8. februar 2004 #13 Skrevet 8. februar 2004 Sambos bror og kona hans gjør det, vi gjorde det for dem i deres bryllup. Eventuelt får de assistanse av to av mine venninner (jeg var gaveåpner i et av deres bryllup).
Snorkie Skrevet 8. februar 2004 #14 Skrevet 8. februar 2004 Regner med at vi kommer til å ha to venninner av meg (som også skal være gjester i bryllupet ), og så får de en liten oppmerksomhet som takk for hjelpen. De kommer til å gjøre dette i "dødtiden" mellom kirke og middag, så de går jo ikke glipp av noe av festen Samme her, men jeg vurderer kanskje å ha tre, så det går fortere unna...
Bente Skrevet 8. februar 2004 #15 Skrevet 8. februar 2004 Min kusine og sambos søster har tatt på seg den oppgaven :D
Holly Hobbie Skrevet 8. februar 2004 #16 Skrevet 8. februar 2004 Det er mulig vi ikke trenger så mange gaveåpnere, da vi vurderer å ha en gaveliste i Storbritannia. Da blir alle gavene levert hjem til oss på forhånd. Vi får heller ta bilder av dem og stille dem opp!
¤Tiili¤ Skrevet 8. februar 2004 #17 Skrevet 8. februar 2004 Det behøver jeg ikke tenke på engang, når det nærmer seg bryllupet, kommer nok noen av søskenbarna mine og spør om de får gjøre det, det har de alltid gjort, så på det punktet tar jeg det knusende med ro.
Lullu Skrevet 8. februar 2004 #18 Skrevet 8. februar 2004 Mine 2 stesøstre, har allerede tilbudt seg det! Glimrende altså! :D
Engel Skrevet 8. februar 2004 #19 Skrevet 8. februar 2004 Jeg vurderer å spørre samboerene til forloverene til brudgommen. Enten det, eller så høre om noen av kaffegjestene vil komme litt tidlig å hjelpe til med det. Mesteparten av gavene kommer nok med kaffegjestene uansett. Vi skal ikke ha så mange gjester heller så det blir nok ingen enorme mengder. Og en del gaver får vi sikkert før og etter bryllupet, og blir ikke med på gavebordet.
Gjest Madden Skrevet 8. februar 2004 #20 Skrevet 8. februar 2004 Vi fikk en venninne og en kusine av meg til å gjøre jobben. Hadde egentlig tenkt å ha 3 stykker, og det burde vi ha gjort, for det ble veldig mye arbeid på de stakkars sjelene som tok på seg jobben! Det er nok lurt å tenke igjennom på forhånd..vi endte opp med for lite gavebord og for få folk til jobben..det ble litt dumt det også! :oops: Det blir alltid litt mer gaver enn en hadde trodd på forhånd. Naboer og gamle venner som stikker innom med gaver..! Husk å takke for hjelpen! det ble også glemt i alt stresset...har gjort det i ettertid da! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå