Gå til innhold

Penger "til overs". BSU eller sparekonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare dumt å ikke sette de rett inn på BSU? Den eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det hittil, er at de blir låst til boligformål. Sparekontoen min har ingen rente å skryte av før beløpet overstiger 50000. Lenge igjen til det enda, og jeg får ihvertfall ikke spart så mye i år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du en dag har planer om å kjøpe bolig, så vil jeg absolutt anbefalle BSU, høyere rente, skattefradrag på 20% av det du sparer, og gunstigere lånerenter (i noen banker) den dagen du skal låne til egen bolig. evt kan du også dele pengene 50/50 mellom sparekonto og bsu

Skrevet

Alt på Bsu, ev halvt om halvt...

Skrevet

Vil anbefale deg å åpne en sparekonto med høyere rente. Bank norwegian har i dag 3,6% rente fra første krone (og ingen begrensninger med antall uttak i året).

Så: Så fremt du jobber nok til at du får tilbake skattefordelen, vil jeg anbefale deg å spare i BSU.

Hvis du er så gammel at det begynner å bli få år igjen du kan spare i BSU, så vil jeg anbefale deg å spare der uansett (rett og slett for å fylle opp 150.000 kroner før du blir for gammel til å spare der).

Øvrig sparing ville jeg hatt i bank norwegian (eller evt annen bank som har høy rente fra første krone).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...