Gå til innhold

Hvordan bli kvitt munnsår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har nettopp fått et skikkelig forskjølelsessår/munnsår, og dette gjør så himla vondt - det sprenger og herjer. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan behandle dette slik at det lindres/går bort fortest mulig?

Anonym poster: bbec5a94979dafb15adf54c598e83e5d

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har noen gode råd til meg? Blir veldig takknemlig for svar :sjenert:

Skrevet

Finnes det ikke slike små plaster på apoteket? Eller brukes de bare når man merker at sårene er på vei?

AnonymBruker
Skrevet

Er det munnsår inne i munnen? I så fall, kjøp alun på apoteket.. bland ut 1 spiseskje i et halv glass kaldt vann, skyll munnen, og spytt ut.. gjenta morgen og kveld.. Fungerer for meg:)

Anonym poster: 32aa514b231485b8651830b5b7002a80

AnonymBruker
Skrevet

Er det munnsår inne i munnen? I så fall, kjøp alun på apoteket.. bland ut 1 spiseskje i et halv glass kaldt vann, skyll munnen, og spytt ut.. gjenta morgen og kveld.. Fungerer for meg:)

Anonym poster: 32aa514b231485b8651830b5b7002a80

Nei, det er rett ved siden av amorbuen, er hovent og kjempevondt :sjenert:

Skrevet

Mentolatum er min redningsmann hver gang jeg får sår på leppene. Hold deg unna appelsinjuice og andre syrlige matvarer når du kjenner du begynner å få sår, det kan nemlig forverre situasjonen.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Zovirax redder livet mitt når jeg får skikkelige munnsår. Ellers så funker sinksalve, pasta lassar og Elisabeth Arden eight hour cream. :)

AnonymBruker
Skrevet

Munnsårplaster lindrer + at det føles renere siden man ikke kommer borti såret.

Ikke så vakkert, men det er ikke munnsåret heller.

Ellers er det bare å ta tiden til hjelp, om en uke så er det borte.

Anonym poster: 55216df76e16bf278fff9b16a1b949df

Skrevet

Zovirax MED munnsårplaster, la det ligge på lengst mulig. Ellers dynker jeg munnsåret (med en gang jeg kjenner/mistenker at det kommer) men god gammeldags vadumecum. Først vadumecum, la det tørke, så litt Zovirax og deretter munnsårplaster!

Skrevet

Og ikke plukk og pirk i såret! De timene du må ut på jobb el andre ærend og ikke vil gå med plaster, da dynker du og på med vadumecum :)

Skrevet (endret)

Jeg bruker alltid brulidine jeg. Funker kjempebra. Til og med på Herpes Simplex som reklamene hevder du må ha spesiell salve til.

Min lenke

Endret av Armitage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...