Stella84 Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er ei singel jente på 27 år. Har årslønn på 415 000 i året, og vurderer å prøve å kjøpe meg leilighet. Er litt "lost" i jungelen av banker og ulike lån, og vet ikke hvor jeg skal starte. Tips? Har en kompis som jobber i Norkapital og som vil ha et møte med meg, men etter å ha google litt på nettet er jeg skeptisk? Noen erfaringer?
Testosteron Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Du bør kontakte flere banker for å forhøre deg om hvilke betingelser de kan tilby deg. Ved å sammenligne de ulike tilbudene finner du ut hvilket som er best.
Testosteron Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Det tilbudet du får avhenger av - hvor stort lån ønsker du? - hvor høy egenkapital har du? (dvs oppsparte midler) - hvor høy inntekt har du? - hvor høye utgifter har du, herunder renter på andre lån? - kan foreldrene dine kausjonere for lånet ditt? Derfor er det best å ta direkte kontakt med flere banker og få tilbud i stedet for å bare se på en rentetabell, som gjerne ligger ute på nettet, for slike rentetabeller bygger på gitte forutsetninger, som gjerne ikke passer helt med din situasjon. Endret 18. juni 2012 av Testosteron 1
Gjest skravle Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Finansportalen.no Sjekk hvilken bank som kan gi deg det beste lånet. Veldig veldig enkelt. Fyll inn lånebeløpet du trenger og antatt pris på leilighet du er ute etter. Norkapital? haha..glem det. Vi lever i 2012 med internett hvor du som forbruker enkelt kan sjekke selv hvor du kan få det beste lånet (finansportalen.no). Norkapital vil selvfølgelig du skal kjøpe en tjeneste av dem, der de skal sjekke ut hvilken bank du bør søke lån. Som de sikkert også får ekstra provisjon av banken for å formidle kunder til.. Skygg unna! 2
Lush Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Ta kontakt med finanslink.no. Det koster ingenting, og de kontakter bankene for deg for å finne ut hvilken bank som kan gi deg best tilbud. Anbefales!
-hild Skrevet 19. juni 2012 #6 Skrevet 19. juni 2012 Kontakt et par-tre banker, og be om å få et møte med en finansrådgiver. Start der du har konto i dag - de er helt sikkert interessert i å beholde deg som kunde. Så bruker du de timene til å spørre og grave, om alt det du lurer på i forhold til lån, boligkjøp osv. Da kan du få svar på så mye mer enn om du kun bruker internett til research. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå