Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et familiemedlem har avtalt med venn/venner om å skrive skoleoppgaver for dem, mot betaling. Prøver å få henne fra det, men hun sier det ikke kan gi konsekvenser for henne, bare dem som jukser.

De går ikke på samme skole, og ikke samme nivå. Har hun rett?

Dersom man f.eks. går på høyskole, og skriver oppgave for vgs elever, eller går på vgs og skriver for ungdomsskoleelever? Eller motsatt? Eller er i arbeid og skriver oppgaver for studenter/elever?

Kom med lover og regler! Vil gjerne ha noe håndfast til å slå i bordet med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme - who cares?

Kjappe penger for oss skoleflinke.

Anonym poster: 231bf63de16cc7a44499d1bafb0e0d30

Skrevet

Jeg er mest redd for at det skal gå ut over henne akademisk. At hun bruker mer tid på det, enn sitt eget, pluss eventuelle konsekvenser. Hadde jo vært surt om hun ble utestengt fra sin utdannelse f.eks., dersom det blir oppdaget.

Gjest _La Femme
Skrevet (endret)

Edit: Ups, jeg misforstod.

Jeg syns forøvrig det er svært uetisk.

Endret av _La Femme
Gjest finurlig
Skrevet

Har gjort detsamme selv en gang da jeg var ferdig med mine egne eksamner og ei venninne hadde eksamen annenhver dag i en uke pluss en hjemmeeksamen midtukes. Jeg gjorde hjemmeeksamen for henne, og fikk en bedre middag av det :)

Skrevet

Skrev tentamen for ei på u-skolen engang.. men nå syns jeg ikke noe om det.

Tror det går mest utover den som leverer oppgava.. Det blir jo juks.. plagiat. Du kan jo få tak i den som skal levere oppgava og si det til den personen da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...