Gå til innhold

Er det normalt at Politiet spør om du har verge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var 21 år da jeg ble spurt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visste Politiet alderen din før de spurte?

Skrevet

Visste Politiet alderen din før de spurte?

De hadde sett serfikatet mitt.

Skrevet

Da hadde de vel sjekket deg i registrene.

• Liker 1
Skrevet

Var 21 år da jeg ble spurt

Hadde du vært hos tannlegen og fått bedøvelse i gommen rett før? Gikk du i....komfortable sko?

Skrevet

De hadde sett serfikatet mitt.

Siden man må være myndig for å kunne ta sertifikat, og det bare er umyndige som har verge, så syns jeg det er rart at de spurte deg om du har verge etter å ha sett sertifikatet ditt.

Skrevet

Siden man må være myndig for å kunne ta sertifikat, og det bare er umyndige som har verge, så syns jeg det er rart at de spurte deg om du har verge etter å ha sett sertifikatet ditt.

Ja det hele virket noe søkt...

Skrevet

"Ifølge loven om umyndiggjørelse kan en person over 18 år settes under vergemål når vedkommende ikke er i stand til å ta vare på seg selv eller sine eiendeler på grunn av "åndsvakhet, sinnsykdom, legemlig skrøpelighet eller drukkenskap"

kanskje de mente jeg var en av følgene pungter haha, hadde ikke drukket så.

Skrevet

vi har dagelig mennesker som ringer inn og er verger, det er registrert i de fleste registere om du har det. Det er ikke helt søkt å ha det.

Politiet er trent i å se ann situasjoner anderledes enn sivile, og ut i fra de de observerte var det vel på sin rette...

Skrevet

Hadde du vært hos tannlegen og fått bedøvelse i gommen rett før? Gikk du i....komfortable sko?

Nei men var svært stresset, kanskje det som gav utslag.

Skrevet

Verge har man kun når man er umyndiggjort. Og det er nesten ingen som blir umyndiggjort i dag.

PU og de som lider av psykiske lidelser som gjør at de trenger bistand ift det økonomiske får oppnevnt HJELPEverge.

Stor forskjell mao.

Skrevet

vi har dagelig mennesker som ringer inn og er verger, det er registrert i de fleste registere om du har det. Det er ikke helt søkt å ha det.

Politiet er trent i å se ann situasjoner anderledes enn sivile, og ut i fra de de observerte var det vel på sin rette...

Jeg kjørte om vinteren med dårlig skrapte ruter, det i seg selv kvalifiserer vel ikke til åndsvakhet eller psykopati som er noen av kriteriene som ligger til grunn for en slik påstand

Skrevet

Jeg kjørte om vinteren med dårlig skrapte ruter, det i seg selv kvalifiserer vel ikke til åndsvakhet eller psykopati som er noen av kriteriene som ligger til grunn for en slik påstand

De kanskje synes du hadde åndssvakt dårlig skrapte ruter, og var en fare for deg selv og andre?

Det er vel grunnlag for bot nå for tiden (noen som husker når det ble slik?), å ikke skrape rutene sine på vinteren :P

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk supplerende bot også ( for å stikke av fra politiet, fordi jeg ikke så dem. hadde ikke signalisert på noen måte at de var politi, foruten et tut, de kom kjørene mot meg, at jeg ikke så den pga de dårlig skrapte rutene ( sannheten) var noe de ikke trodde på.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Det sier jo litt om de dårlige skrapte rutene. Hvordan tør du å kjøre sånn?

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk supplerende bot også ( for å stikke av fra politiet, fordi jeg ikke så dem. hadde ikke signalisert på noen måte at de var politi, foruten et tut, de kom kjørene mot meg, at jeg ikke så den pga de dårlig skrapte rutene ( sannheten) var noe de ikke trodde på.

Skjønner godt hvorfor de spurte da!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...