Gjest Anonym Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Huff kjenner jeg har en dårlig følelse i magen.. Ved henting av barnet mitt på 1,5 år i barnehagen i dag,ser jeg fra utsiden av vinduet,At barnet mitt står å vil ha en lekebil fra et annet barn,en ansatt røsket tak i henne i armen å drar henne ned på rompa,den ansatte ser sint ut å det ser ut som hun sier nei.jeg ble helt satt ut og gikk inn å hentet barnet mitt å gikk...Overreagerer jeg eller gikk den ansatte langt over streken?Ligger her å grubler å vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an!
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Kanskje barnet ditt rett og slett er en bråkmaker som prøver å stjele lekene til andre hele tiden? Barnehageassistenten gjorde bare sin jobb. Anonym poster: 7031dadf70a9da75fed294dbdf3cc6da 36
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 OMG! Overlevde barnet ditt??? Politianmeld for mordforsøk NÅ!!! Anonym poster: 7ee5befbb31a7c8319ac54c79a550806 3
Gjest NozMonster Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 hvorfor spurte du ikke denne ansatte hva som foregikk da du var inne i barnehagen da? du bør jo verken dømme den ene eller andre når du sannsynligvis ikke har fått meg deg halve historien engang... 18
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Jeg syns du overreagerer vist du reagerer på dette uten å vite grunnen til at barnet ditt fikk en slik behandling.Du så nok bare en liten flik av bildet. Alle liker å tro det beste om sitt barn, men det kan tenkes at det var en god grunn til at barnehage ansatte reagerte som hun gjorde. Du kan selvsagt ta det opp med hun, men synes ikke det er grunn til overreksjon fra din side. Anonym poster: 90f84dc14bc8e871c9a35484660a5a49 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 småbarnsmødre nå om dagen liker ikke at barnet hører ordet "NEI" Anonym poster: 3e3d10470cbb53660b0d9a6df9969da9 40
Gjest M Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Jeg hadde spurt hva som skjedde. Å røske tak i armen er faktisk ikke lov. Det er vold mot et barn og jeg hadde ikke tålt det.
Malum Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Uansett foranledning er det absolutt ingen grunn til å håndtere en halvannetåring på det viset. Jeg hadde reagert, ja, helt klart! 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Det kan gå rimelig hardt for seg barn imellom i løpet av en dag i bhg.. Er det mulig du ikke fikk med deg HELE hendelsen/situasjonen? Du sier den ansatte "dro henne ned på rumpa", sto barnet oppå noe så hun kunne falle ellers f.eks? Jeg sier ikke at det IKKE finnes 'dårlige' ansatte, men det er ofte mye slag, spark, lugging og potensielt skumle situasjoner på småbarnsavdelinger også.. Anonym poster: c055d71bdc9db964b099c805c7050c81 3
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 Helt uakseptabelt slik du beskriver det. Kan ikke skjønne at noen synes det er ok å røske en 1-2 åring etter armen slik at hun/han faller på rompa. Synes ikke man behandler andre på den måten, uansett alder og situasjon, med mindre det dreier seg om selvforsvar da selvfølgelig....
sparkbak Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Spør om du kan snakke med henne også spør du henne bare. si hva du så, slik at du får svar på det du lurer på. Ikke altid det er så ille som det ser utfor. Men syns du skal ta deg en prat med personen det gjelder, bare for å høre slik at du får tanken og bekymringene ut av hode. Du har jo rett til og reagere på dette. Er jo tross alt barne ditt, Men som sakt ikke altid er så ille som det ser ut for. Men spør henne du, lov å spørre. Ikke altid man kan stole på ansatte heller. Jobber i barnehage selv, ser forskjel på oss som jobber. Noen blir litt sintere en andre osv. For min del ville jeg ikke røsket barne i armen og satte ungen på rompa samme hva som skjedde osv. Ville heler gått bort til ungen og snakkes til henne/han. Og evt gitt dem straff ved og sette dem i gangen i noen min som mange ville ha gjort. hvertfal i den barnehagen jeg jobber. Litt mer normalt det en og røske et barn i armen. 1
Birgitta Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 Siden du ikke tok det opp der og da, syns jeg du bør ta det med den det gjelder, evt. sammen med en annen ansatt. Noen ganger må man være litt fysiske mot barn, men det må jo være en god grunn.
Sugar&Spice Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Hvis den ansatte flere ganger hadde sagt til barnet ditt at den lastebilen tilhørte en annen nå, så forstår jeg godt at hun ble røsket litt i armen. Ærlig talt - skal barn få oppføre seg som de vil for tiden? Kan man ikke sette grenser?! Og hvordan skal du kunne sette grenser for en 1,5 åring som ikke forstår "nei nå er det thomas sin tur til å ha denne bilen, du må vente på tur". Hvis du sier det en gang og det funker: strålende! Hvis det ikke fungerer så må man faktisk si fra!!!!! Og er det noe barn forstår; så er det kroppsspråk. Å røske tak i armen er IKKE vold!!! 21
Meridian Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Huff kjenner jeg har en dårlig følelse i magen.. Ved henting av barnet mitt på 1,5 år i barnehagen i dag,ser jeg fra utsiden av vinduet,At barnet mitt står å vil ha en lekebil fra et annet barn,en ansatt røsket tak i henne i armen å drar henne ned på rompa,den ansatte ser sint ut å det ser ut som hun sier nei.jeg ble helt satt ut og gikk inn å hentet barnet mitt å gikk...Overreagerer jeg eller gikk den ansatte langt over streken?Ligger her å grubler å vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an! Når jeg passer mine to tantebarn, som er jevnaldrende, og den ene skriker etter lekebilen til den andre, sier jeg rolig nei, og at han må vente på tur. Jeg ville aldri i mitt liv ta tak i et barn og dra det eller røske i det. Jeg er veldig imot i gripe fysisk inn. Jeg mener man skal bevare hodet kaldt, ta kontroll over situasjonen, og prate. Det gjør ingenting om barna hyler og skriker, fordi det er en normal reaksjon, og barn har godt av å få høre NEI, nå må du vente, og å få GRENSER, for da blir de trygge og gode. Om et barn slår seg helt hysterisk, hjelper det ikke at de voksne blir hysteriske. Da må man være gode forbilder, og håndtere situasjonen på en rolig og behersket måte. Det vil lære barnet riktig oppførsel - mener nå jeg! 3
Meridian Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 Hvis den ansatte flere ganger hadde sagt til barnet ditt at den lastebilen tilhørte en annen nå, så forstår jeg godt at hun ble røsket litt i armen. Ærlig talt - skal barn få oppføre seg som de vil for tiden? Kan man ikke sette grenser?! Og hvordan skal du kunne sette grenser for en 1,5 åring som ikke forstår "nei nå er det thomas sin tur til å ha denne bilen, du må vente på tur". Hvis du sier det en gang og det funker: strålende! Hvis det ikke fungerer så må man faktisk si fra!!!!! Og er det noe barn forstår; så er det kroppsspråk. Å røske tak i armen er IKKE vold!!! Man skal ikke røske i armen til et barn. Man må få fokuset til barnet over på en annen leke. Og da vil barnet til slutt lære at man må vente på tur, og at man likesågodt kan gjøre noe annet mens man venter. Jeg ville ikke likt om noen røsket i mine barn... 3
Sugar&Spice Skrevet 18. juni 2012 #17 Skrevet 18. juni 2012 Man skal ikke røske i armen til et barn. Man må få fokuset til barnet over på en annen leke. Og da vil barnet til slutt lære at man må vente på tur, og at man likesågodt kan gjøre noe annet mens man venter. Jeg ville ikke likt om noen røsket i mine barn... jeg hadde heller ikke likt om noen røsket tak i barnet uten grunn. Nå vet jo ikke TS hele historien bak heller - som hun skriver. Hva om bhgansatt allerede hadde prøvd å snakke til barnet opptil flere ganger men at h*n virkelig ikke ville høre etter? Hva gjør man da? Å få fokuset over på en annen leke er vel og bra, det er jeg enig i, men om barnet ikke VIL ha fokuset på en annen leke? Hva om det blir hysterisk mot det andre barnet? Hva ville du gjort da? 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #18 Skrevet 18. juni 2012 Når jeg passer mine to tantebarn, som er jevnaldrende, og den ene skriker etter lekebilen til den andre, sier jeg rolig nei, og at han må vente på tur. Jeg ville aldri i mitt liv ta tak i et barn og dra det eller røske i det. Jeg er veldig imot i gripe fysisk inn. Jeg mener man skal bevare hodet kaldt, ta kontroll over situasjonen, og prate. Det gjør ingenting om barna hyler og skriker, fordi det er en normal reaksjon, og barn har godt av å få høre NEI, nå må du vente, og å få GRENSER, for da blir de trygge og gode. Om et barn slår seg helt hysterisk, hjelper det ikke at de voksne blir hysteriske. Da må man være gode forbilder, og håndtere situasjonen på en rolig og behersket måte. Det vil lære barnet riktig oppførsel - mener nå jeg! Du reagerer helt riktig. Men hadde du reagert likt hvis du hadde ansvar for en hel avdeling og ikke to barn du kjenner? hadde du reagert likt hvis du opplevde det hver dag og ikke bare den få gangene du sitter barnevakt? Må nesten vise litt forståelse for barnehagetanten,men er ikke det litt fegt å ikke ta tak i det med en gang? Anonym poster: 5e72e665ff16bb2c34f4c51b59726c62 3
Pentu Skrevet 18. juni 2012 #19 Skrevet 18. juni 2012 Kommunikasjon!! Snakk med de ansatte på avdelingen, det kan være at ting så mer dramatisk ut enn de er. Hun kunne tatt datteren din i armen for å føre henne ned fra lastebilen (som har hjul og derfor flytter på seg) og hun endte på rumpen. Du vet jo hvor dårlig balansen til et barn på 1,5 år kan være. Du finner gjerne ikke roen her inne, du finner nok roen når du har fått snakket med barnehagen og fått et svar på hva som skjedde. 1
Sugar&Spice Skrevet 18. juni 2012 #20 Skrevet 18. juni 2012 Du finner gjerne ikke roen her inne, du finner nok roen når du har fått snakket med barnehagen og fått et svar på hva som skjedde. ENIG!!! Skriver under på dette. Her får du, TS, bare enten "støttemeldinger" eller hatkommentarer tilbake. Roen finner du når du snakker med ansatte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå