Gjest Per Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 Under temaet "Skjult transe" nedenfor, diskuterer vi hvorfor det finnes så få jenter som liker å kle seg som mann, enten i dress eller kjole og hvitt. Men det er kanskje flere enn "Glamourgirl" som både har dresser og "Kjole og hvitt" og bruker det ved spesielle anledninger. I alle fall er det veldig sexy. Er det noen av dere som har rokokko- eller renesanse-kjoler som dere bruker kanskje med victoriansk korsett og alt det andre undertøyet som hører til. Hvis dere ikke har det, er det kanskje noen som drømmer om å prøve det en gang ?
Gjest Myumi Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Jeg skulle gjerne sett den kvinnen som fikk på seg en rokokko kjole med ett victoriansk kosett under
Gjest Per Skrevet 7. februar 2004 #4 Skrevet 7. februar 2004 Flott at du liker dette Peneline. Jeg synes alle antrekkene er kjempe sexy. Fint hvis du sier litt mer om hva du har prøvd eller drømmer om. Liker du oxo fetish antrekk ?
Gjest Per Skrevet 9. februar 2004 #5 Skrevet 9. februar 2004 har du prøvd Victoriansk korsett ? Menneskekroppen er jo veldig mye og mykere dess større den er. Et korsett kan snøre deg inn ganske mye og hvis du gjør det i flere omganger, blir midjen veldig tynn. Jeg er helt sikker på at de fleste får på seg en rokokko-kjole, når en har snørt seg inn. Dess tykkere du er dess mer kan du snøres inn. Vært å prøve ?
blåveis Skrevet 9. februar 2004 #6 Skrevet 9. februar 2004 Vært å prøve ? nei, det synes jeg ikke er verd å prøve!
Arkana Skrevet 9. februar 2004 #7 Skrevet 9. februar 2004 . Dess tykkere du er dess mer kan du snøres inn. Men det er jo ikke slik at fettet bare forsvinner fordi man snører seg inn. Det du trykker inn et sted må nødvendigvis komme ut et annet....
Gjest Myumi Skrevet 9. februar 2004 #8 Skrevet 9. februar 2004 har du prøvd Victoriansk korsett ? Menneskekroppen er jo veldig mye og mykere dess større den er. Et korsett kan snøre deg inn ganske mye og hvis du gjør det i flere omganger, blir midjen veldig tynn. Jeg er helt sikker på at de fleste får på seg en rokokko-kjole, når en har snørt seg inn. Dess tykkere du er dess mer kan du snøres inn. Vært å prøve ? Unnskyld meg- det jeg mente med mitt innlegg var ett et victoriansk korsett ikke passer under en rokokkokjole, du blander sammen stilarter i en eneste saus og har tydelig ikke peiling på det du snakker om. Ikke vet du hvordan menneskekroppen er skapt og du vet fint lite om hvordan ett korsett fungerer. Tror du at man i fullt alvor kan snøre inn livvidden med flere ti-talls centimeter uten at det er meget smertefullt. I gamle dager når man brukte korsett kunne man kanskje klare og snøre inn 5-7 cm og over tid litt mer men da måtte man brukt korsett daglig. Tullebukk!
Gjest Madley Skrevet 9. februar 2004 #9 Skrevet 9. februar 2004 Nå er det jo faktisk en grunn til at man sluttet med slik tortur av kvinner da..Kroppen tar alvorlig skade av dette. Innvollene blir aldeles vanskapte. Og siden mine for tiden sliter nok som det er..så nei takk..blærk.. Hvem vil ha en veps da???
Suzy Skrevet 9. februar 2004 #10 Skrevet 9. februar 2004 Kunne godt tenkt meg et korsett jeg, men det krever tilvenning å kunne bruke det... Står mer på denne og denne siden...
Gjest Myumi Skrevet 9. februar 2004 #11 Skrevet 9. februar 2004 Kvinner som brukte korsett daglig gikk med både lever, tarmer og lunger i konstant klemme, dette førte til pustebesvær, fordøyelsesproblemer og leverskader. Hvis korsettet ikke var sydd skikkelig kunne en av de sylskarpe spilene sprette ut og rett inn i kroppen, hva tror du ble følgene av det "Per"? Jo tykkere du er jo mer kan du snøre inn- si meg, har du i det hele tatt den fjerneste anelse om hva du prater om? :o
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #12 Skrevet 9. februar 2004 Jegt forsto det slik at han kunne mente at korsetten skulle brukes i spesielle anledninger Behaglig er det nok ikke men er det man liker så overlever man sikkert en stund. Kaffedama- Selv om du vet utrolig mye om hud og hår og tydligvis korsetter også er det vel ikke nødvendig å være så forbanna nedlatene
Gjest Madley Skrevet 9. februar 2004 #13 Skrevet 9. februar 2004 Til spesielle anledninger, men ikke til innsnøring vel Suzy??? Ikke daglig vel? Får pustevansker ved tanken!!!*pustpes*
starie Skrevet 9. februar 2004 #14 Skrevet 9. februar 2004 Et korsett kan snøre deg inn ganske mye og hvis du gjør det i flere omganger, blir midjen veldig tynn. Jeg fikk også inntrykk av at han faktisk foreslo å snøre seg inn flere ganger så midjen ble tynnere.. Og jeg synes ikke Coffee Jolene er nedlatende i denne tråden. Teite spørsmål får teite svar.
Gjest Myumi Skrevet 9. februar 2004 #15 Skrevet 9. februar 2004 Og jeg synes ikke Coffee Jolene er nedlatende i denne tråden. Teite spørsmål får teite svar. Amen!
Suzy Skrevet 9. februar 2004 #16 Skrevet 9. februar 2004 Til spesielle anledninger, men ikke til innsnøring vel Suzy??? Ikke daglig vel? Får pustevansker ved tanken!!!*pustpes* Nei, ikke hver dag Bare til pynt og lek - og selvfølgelig ikke ekstrem innsnøring - men det er faktisk vanlig å snøre seg inn ca 5 cm om man skal ha et korsett - det er ikke ubehagelig heller (ifølge diverse sider om emnet). Jeg kan godt forestille meg at det er behagelig å ha et veltilpasset korsett med fornuftig snøring, men det fins selvfølgelig grenser... Kanksje jeg har en korsettfetisj - hva vet jeg. Forresten har Per rett i at det er lettere å snøre inn mer når man er "fet" fordi fettet er mykere og lettere lar seg snøre... You can expect about 4" of waist reduction, on average, adjusted to your measurements. That's a fair amount on a 24" waist, since once you've compressed the available body fat, squeezing organs comes next, and that's not right. On the other hand, 4" is not going to do much for a 45" waist. With more body fat to work with, a little more waist reduction is possible. How tightly you lace your corset will also effect how much waist reduction you get, although my pieces are designed to be laced fully closed once you've become comfortable in them. Fra DENNE siden...
Gjest Per Skrevet 9. februar 2004 #17 Skrevet 9. februar 2004 Jeg spurte øverst : Finnes det noen jenter som liker å kle seg i dress, kjole og hvitt, rokokko- eller renesansekjoler ved spesielle anledninger ? "Skifte identitet" for en kveld .Glamourgirl svarte at hun gjør det. Penelene og Susy kunne visst oxo tenke seg å prøve. Jeg forstår at victoriansk korsett er torturredskap og at en normal jente bare kan snøre seg inn 7-8 cm i midjen. Men korsett eller ikke det var ikke det jeg spurte om.
blåveis Skrevet 9. februar 2004 #18 Skrevet 9. februar 2004 Men korsett eller ikke det var ikke det jeg spurte om. har du prøvd Victoriansk korsett ? Menneskekroppen er jo veldig mye og mykere dess større den er. Et korsett kan snøre deg inn ganske mye og hvis du gjør det i flere omganger' date=' blir midjen veldig tynn. Jeg er helt sikker på at de fleste får på seg en rokokko-kjole, når en har snørt seg inn. Dess tykkere du er dess mer kan du snøres inn. Vært å prøve ?[/quote'] var det du som ikke hadde spurt om korsett, sa du??
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2004 #19 Skrevet 9. februar 2004 Etter mine erfaringer er det ikke veldig godt å bruke korsett nei. Det er vanskelig å puste, og det gnager nederst på ribbena og på hoftebena. Selv synes jeg det er verdt smerten for en kveld nå og da (som man ikke har tenkt å spise så mye). Om man skal ha det behagelig, kan det ikke snøres særlig mye, og da synes jeg ikke det er noen vits. De juksekorsettene de selger på H&M er ikke så ille, men midjen blir heller ikke så veldig mye smalere av dem. Hehe, og alt man snører inn må jo komme frem andre steder ja. Om og gjøre å få noe oppover også, og ikke bare nedover -Tiili-
Gjest Per Skrevet 10. februar 2004 #20 Skrevet 10. februar 2004 grusomt er det nok ikke å bruke korsett en gang i blant. Hvis du prøver å snøre inn ribbeina, gjør det nok skikkelig vondt, men vitsen er vel å snøre inn livet og få flott løft på bysten. Et skikkelig korsett fra de proffe produsntene i UK, lar seg jo regulere slik at de ikke gjør vondt, men former kroppen på den riktige måte. - Hvis dere har sett fotografier av dronning Maud, finnes det vel ingen bilder hvor hun ikke er skikkelig innsnørt i livet. Jeg synes i hvert fall det er veldig sexy og håper flere jenter begynner å bruke korsett når de skal pynte seg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå