Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde vi hatt en bedre og mer fredfull verden uten datamaskiner? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hadde vi hatt en bedre og mer fredfull verden uten datamaskiner? :roll:

Kan jeg aldri tenke meg. Og dessuten hadde jeg ikke truffet kjæresten min!

Gjest Zalomine
Skrevet

en fryktelig mye mer tungvindt verden.... tenk deg å lede en bedrifti dag uten muligeht til datahjelp... alle de beregningene for hånd? så tungvidt å sitte i kassa på en butikk, manuelt legge sammen priser. ANER du hvor mye data som brukes for at du får strøm, vann, telefon etc?

Ja, klart vi hadde kunnet leve uten datamaskiner, man gjorde jo det for 100 år siden. Men da VAR verden ganske annereldes og mye mer slitsom da. Sånn hadde nok verden i stor grad vært nå også, om vi ikke skulle hatt teknologien.

At jeg ikke ville truffet min samboer, nja, det er mulig jeg hadde klart å terffe ham likevel (vi traff hverandre via pc, men bodde jo på samme studnthjem da) er igrunnen ikke min størte bekymring. Men hvordan hadde hverdagen min vært? Siden jeg er totalt avhengig av pc i jobben min kan jeg jo trygt fastslå at den hadde vært meget annerledes. Jeg kunne sendt brev til mamma, eller ringt henne i stedet for mail og icq, jeg kunne sikkert raidet biblioteket i stedet for å surfe på nettet... men jeg foretrekker nå samfunnet MED den teknologiske utviklingen jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

PCene gjør jo at det kreves å få gjort mer arbeid. Tror vi faktisk hadde jobbet mindre, men hatt mindre penger. Det ville muligens ha vært svært stor mangel på arbeidskraft. Ihvertfall i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...