anyvold Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 UÆÆÆÆÆÆ! Jeg har kjøpt kjolen, hentet den på posten, betalte 4600 og kom hjem og så er det ikke den kjolen jeg har sagt jeg ville ha!!!!!!!!!!!!!! Jeg fikk tilsendt bilde og beskrivelse av en nydelig Maggie Sottero-kjole med korsettliv og slep i str 10 og så får jeg en helt annen kjole uten korsett i str 12!!!!! Det står Winnie Couture på den og merkelappen er fortsatt på...! Den er fin nok den altså, men det er ikke den jeg ville ha.....!!! Håper det bare er en lite glipp og at jeg kan bytte den i den jeg egentlig skulle ha... Har kjøpt den av en privatperson. Håper hun ikke har lurt meg... Er lei meg nå, vet ikke hva jeg skal gjøre......
Saeria Skrevet 7. februar 2004 #2 Skrevet 7. februar 2004 Så, så.. :trøste: Ta kontakt med selger. Forklar situasjonen slik som den er. Det går helt sikkert fint. Hvor kjøpte du kjolen? Jeg vet at det ikke er mye trøst i mine ord og anbefalinger/formaninger, men prøv å ta kontakt. Det ordner seg stort sett for oss snille jenter.
Brurabrurabrura Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Jaja.... du har selvsagt kontrakt hvor det står spesifisert hvilken kjole du har bestilt og har fått den godkjent av advokat for å være sikker på at du har ditt på det rene? For da er det jo ikke noe problem.
anyvold Skrevet 7. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2004 Hun vil ikke ta telefonen når jeg ringer men svarte på en melding. Hun påstår at jeg har sagt ja i telefonen til at det var winnie-kjolen jeg ville ha. Hun har solgt den hun lovte meg!!!!!! :evil: *slettet pga. personlige årsaker*
Aelwyn Skrevet 7. februar 2004 #7 Skrevet 7. februar 2004 Det er mye mulig om du kontakter banken at du kan få ordnet opp, men om hun ikke er villig til å ordne opp så fortell at du vil anmelde henne... Det ville jeg gjort om hun ikke er intr i å rydde opp etter seg... (Har du forresten bilde av den Winnie Couture kjolen? )
Saeria Skrevet 7. februar 2004 #8 Skrevet 7. februar 2004 Hvis det er sånn situasjonen er, så ville jeg vurdert å ta kontakt med en som kan ta seg av dette. Husk å ordne sikkerhetskopier av all mail. Det hadde vært litt kjipt å miste alt pga. at maskinen streiker, eller at harddisken sier takk for seg.
jea Skrevet 7. februar 2004 #9 Skrevet 7. februar 2004 Huff noe så irriterende..Folk er så sleipe...håper dette ordner seg for deg
anyvold Skrevet 7. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2004 Denne damen som før var så hyggelig vil ikke ordne opp... Tenk om jeg skulle gifte meg neste måned, hun hadde sendt meg feil kjole og nektet å gi meg pengene tilbake. Da hadde jeg sittet der med en kjole jeg ikke ville ha, som ikke passet og uten noen penger til å kjøpe den kjolen jeg skulle hatt. Da hadde hun ødelagt bryllupet mitt! DET tenker hun ikke på! Fysj så glad jeg er for at det er et år til jeg skal stå brud...! *slettet* her er kjolen jeg SKULLE HATT: http://cache.finn.no/mmo/4110883_1_0_kjole_hoved.jpg her er winnie couture: http://cache.finn.no/mmo/4179365_3_0_winnie8145.jpg Kjolen er nydelig, men den er to str for stor og empireliv er ikke helt min stil... liker heller ikke kreppet stoff eller overdrevent bruk av blomster.. Et mangemeters slør var med, jeg skal ikke ha slør engang! Kanskje jeg heller skal prøve å selge hele sulamitten til 5000? Hva tror dere om det?
Ingeborg Skrevet 7. februar 2004 #11 Skrevet 7. februar 2004 Hvis du har mailene og det der spesifikt står Maggie Sottero og alle opplysningene, har du høyst sannsynlig krav på å få hevet kjøpet etter kjøpsloven (siden du har kjøpt av en privatperson, gjelder ikke forbrukerkjøpsloven). Du kan lese mer her: http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html. I kapittel 4 står det om mangler ved kjøpet. Ta kontakt med en advokat eller med forbrukerrådet, de kan hjelpe deg!
Gjest MrsL Skrevet 7. februar 2004 #12 Skrevet 7. februar 2004 Og jeg blir stadig overrasket og kraftig irritert over at det finnes slike folk!!!!! :evil: Kontakt noen som kan hjelpe deg med saken og kjør på
Saeria Skrevet 7. februar 2004 #13 Skrevet 7. februar 2004 Ikke gi deg. Hvis ikke hun vil gi deg det du har krav på, så anmeld! Det hadde vel ikke vært så dumt med en tur til advokatvakten, for en halvtime med gratis råd. Her finner du mer om det tilbudet. :D
monja Skrevet 7. februar 2004 #14 Skrevet 7. februar 2004 Det var jo stor forskjell på den kjolen du skal ha og den du har fått :o Synes ikke den du har fått var like fin i det hele tatt jeg. Nei, kontakt noen som kan hjelpe deg med å få dette ordnet fortere enn fortest. Hun har helt klart lurt deg. Og du, la oss høre hvordan det går etterhvert da. Lykke til!!!
Ninach Skrevet 7. februar 2004 #15 Skrevet 7. februar 2004 :o :o :o :o Jeg er målløs! Stakkars deg!! :o :o Hadde stilt meg på døren hennes og ringt på til hun lukket opp; før eller senere må hun jo ut! Lykke til, og fortell hvordan det går med deg! Klem Ninach
Gjest Tex Skrevet 7. februar 2004 #16 Skrevet 7. februar 2004 Og jeg blir stadig overrasket og kraftig irritert over at det finnes slike folk!!!!! :evil: Enig med deg!! Men jeg blir også stadig overrasket over at folk stoler så veldig på privatpersoner.... Jeg hadde aldri i verden kjøpt noe så viktig av en person jeg ikke ante noe mer om enn en mailadresse.... Stakkars deg, anyvold, dette var skikkelig leit.... Gi ikke gi deg på tørre møkka, la dama få vite at hun har med ei driftig dame å gjøre!! Meld henne til politiet, og neste kjole kjøper du på en brudesalong..... Stoooor trøsteklem fra Tex, som nok en gang poengterer viktigheten av å være ute i gooood tid :kgblunk:
Gjest Tabby Skrevet 7. februar 2004 #17 Skrevet 7. februar 2004 Uff Anyvold, dette var ikke moro å lese om. Stot trøsteklem til deg! Som Monja synes heller ikke jeg at den kjolen du har fått er i nærheten av så fin som MS kjolen du skulle ha. Gjør som du blir rådet til her og kontakt advokat, har du alle opplysninger så skulle det være en sterk sak. Håper alt ordner seg for deg. Godt du har god tid på deg ja.
jea Skrevet 7. februar 2004 #18 Skrevet 7. februar 2004 Gå til tv2 hjelper deg ..Da får du nok veiledning og hjelp
Jeanine Skrevet 7. februar 2004 #19 Skrevet 7. februar 2004 ikke tenk på å beholde kjolen for å heller prøve å selge den. Det skal ikke være lett å få solgt kjoler og da har jo hun dama på en måte vunnet.. Utrolig kjedelig å oppleve noe slikt, håper det ordner seg!!!
anyvold Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #20 Skrevet 8. februar 2004 Det er jo èn ting at hun har lurt meg ved å sende meg feil kjole, en annen ting er at hun faktisk har solgt den kjolen hun lovte meg, ETTER at hun hadde lovt meg den! Jeg har blitt brent så utrolig mange ganger på sånt som dette, men dum som jeg er så tenker jeg at det vil jo bli et veldig slitsomt liv dersom man aldri tør stole på noen!?! Men dette er absolutt siste gangen noen skal få lure meg! Jeg har solgt en skinndress som kjøperen aldri hentet på posten, jeg har fått et knust akvarie pakket inn i bobleplast som selgeren nektet å erstatte og jeg har fått feil brudekjole i en papirpose som selgeren nekter å ta tilbake! Hvorfor skulle jeg si ja til å kjøpe en kjole som er for stor, som er feil merke og som er helt ulik den jeg har bestemt meg for å gifte meg i! Jeg er student, jeg har da ikke råd til å gå å kjøpe en brudekjole jeg ikke kan bruke!! Hvorfor betaler jeg en kjole med kredittkort hvis jeg på forhånd vet jeg ikke vil ha den!? Og hvorfor skal jeg nøye meg med en annen kjole enn den jeg har bestemt meg for??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå