Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vurdert å begynne på voksenopplæring men skjønner meg ikke helt på det systemet.

Jeg er 25 år og kunne tenke meg og begynne på helse og sosial grunnkurs.

Er hjemmeværende med sønnen min på 8 mnder så vil ikke gå vanlig skole enda,ettersom jeg vil tilbringe mest mulig tid med sønnen min.

Så voksenopplæring hadde vært helt perfekt da det bare er en gang i uken,og da får jeg hvertfall begynt på utdannelse.

Er det sånn at jeg må ha jobbet innenfor helsesektoren for å kunne komme inn på kurs i helse og sosial?

Fikk tilbakemelding fra en skole om at jeg måtte ha jobbet innen for helsesektoren for å komme inn.

Men er det normalt?

Bare greit å vite om det er vits å søke på flere skoler.

Anonym poster: 21784fd4a825ba973601769e9c02d485

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mulig skolen misforsto deg, for det finnes kurs i helsefagarbeider - det er vel kanskje den vanligste voksenopplæringsutdanningen. Og da må du ha jobbet en stund i helsesektoren som assistent, også tar man litt teori på skolen.

Det er nok ikke så mange skoler som kjører Helse og sosial GK som voksenopplæring, kanskje må du gjøre det privat.

Anonym poster: 9fe58506480909983c64f6f29442ffed

AnonymBruker
Skrevet

Mulig skolen misforsto deg, for det finnes kurs i helsefagarbeider - det er vel kanskje den vanligste voksenopplæringsutdanningen. Og da må du ha jobbet en stund i helsesektoren som assistent, også tar man litt teori på skolen.

Det er nok ikke så mange skoler som kjører Helse og sosial GK som voksenopplæring, kanskje må du gjøre det privat.

Anonym poster: 9fe58506480909983c64f6f29442ffed

så med andre ord så må jeg gå på vanlig skole ja :S

Synd,jeg som var så motivert til å begynne nå!

Anonym poster: 21784fd4a825ba973601769e9c02d485

Skrevet

Noen skoler tilbyr grunnkurs ja. Men når du etterhvert har kommet så langt at du snart er ferdig med andre året (helsearbeider for eksempel) da er det lurt å ha erfaring innen yrket fordi du må ha en del praksis før du får fagbrevet.

Jeg var i samtale med rådgiver i høst og hun anbefalte meg å være ferdig med praksis nogenlunde samtidig som eksamen ved skolen. Hvis ikke blir det mye praksis å ta igjen etter eksamen og da kan mye av teorien være glemt. Det var ihvertfall den anbefalingen jeg fikk.

Uff, blir litt rotete når jeg skriver med mobil.

Uansett, lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...