AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har lest litt rundt omkring om folk som sliter med legghinnebetennelse pga jogging. Jeg har nettopp begynt å jogge og kjenner at jeg blir veldig stiv på fremsiden av leggene. Det er sikkert noen muskler jeg ikke er vant til å bruke som jeg må trene opp. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan forebygge legghinnebetennelse? Anonym poster: 783edecc594c8be489d5631826f47475
Marsipan Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Jeg slet med det samme da jeg begynte å jogge for en tid tilbake. Fikk tips om å være forsiktig med å jogge for mye i nedoverbakke pga belastningen. Jeg hadde ekstremt dårlig kondis, og hadde lett for å gå oppoverbakkene og løpe nedoverbakkene, men da jeg begynte å gjøre det motsatte hjalp det fort både på legger og kondis Gode sko tilpasset deg og riktig løpeteknikk er selvsagt grunnleggende for å forebygge både benhinnebetennelse og andre skader.
Supraspinatus Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg slet med det samme da jeg begynte å jogge for en tid tilbake. Fikk tips om å være forsiktig med å jogge for mye i nedoverbakke pga belastningen. Jeg hadde ekstremt dårlig kondis, og hadde lett for å gå oppoverbakkene og løpe nedoverbakkene, men da jeg begynte å gjøre det motsatte hjalp det fort både på legger og kondis Gode sko tilpasset deg og riktig løpeteknikk er selvsagt grunnleggende for å forebygge både benhinnebetennelse og andre skader. Gode sko hjelper ikke så mye. Mennesker har løpt betraktelig lenger enn det har finnes dempede joggesko. Mange løper med dårlig teknikk og det bidrar til at man blir lettere skadet. Tren teknikk og styrk leggene ved å gjøre vanlige tåhev og "ordentlige" tåhev. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå