Gå til innhold

Jeg vil begynne på rytmisk sportsgymnastikk(turn).

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20, og kunne tenke meg å begynne på rytmisk sportsgymnastikk, eller turn om dere vil.

Har aldri gjort noe sånt før, men syns det er så fint.

Hovedsaktlig vil jeg begynne fordi jeg vil trene kroppen, og at det er gøy å få til mye rart med kroppen.

Lære seg å få god balanse og kontroll på kroppen.

Jeg føler at jeg vil få bedre selvtillit av det også. At jeg mestrer noe vanskelig.

Noen som har gått på dette, eller fortsatt går? Eller kjenner noen som går?

Vil dere fortelle litt om dette?

Anonym poster: 76d4b4a847dc78d077ea1c27dfbdb040

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen på KG som driver med rytmisk sportsgymnastikk? :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på turn fra jeg var 4 år til jeg var 20 år, da måtte jeg gi meg pga. skade. Problemet med å begynne med turn når man er voksen, er at man ikke har samme mulighetene til å bli like myk og fleksibel som et barn har. Det er også større risiko for skade fordi du er tyngre og mer "stiv". Men enkel gymnastikk bør du vel kunne klare. Men jeg vet ikke om noen partier som tar inn voksne nybegynnere. Bortsett fra linjegymnastikk, da, men det er vel ikke det du er ute etter ;)

Anonym poster: 5dda2ec2dc99ce90d3d6aeb17904bda8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på turn fra jeg var 4 år til jeg var 20 år, da måtte jeg gi meg pga. skade. Problemet med å begynne med turn når man er voksen, er at man ikke har samme mulighetene til å bli like myk og fleksibel som et barn har. Det er også større risiko for skade fordi du er tyngre og mer "stiv". Men enkel gymnastikk bør du vel kunne klare. Men jeg vet ikke om noen partier som tar inn voksne nybegynnere. Bortsett fra linjegymnastikk, da, men det er vel ikke det du er ute etter ;)

Anonym poster: 5dda2ec2dc99ce90d3d6aeb17904bda8

Hva er linjegymnastikk? ;)

AnonymBruker
Skrevet

RS != turn

Kim Zmeskal og Anita Tomulevska drev da ikke med RS...

Anonym poster: ed4f66090aa2cbdb51775fa855affc74

Skrevet

Jeg har gått, men jeg sluttet. For å kunne holde et passelig høyt nivå må du ha typ 5 timer trening hver dag, man-søn (det er sikkert MYE mer for deg ettersom det var min treningsmengde når jeg var 10 år og jeg var ikke den beste i troppen!). I tillegg er du 20, noe som jeg mener er alt for sent.. Men om du bare vil for gøy er det vel ingenting som kan stoppe deg fra å gjøre det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RS er ikke det samme som turn. Dessuten er toget gått.

Anonym poster: 3e8b260fb2e48ee7d9c75da2de8a43a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...