stinina Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 Vi hadde tenkt å ha dress/smoking på inbydelsene. Men brudgommen skal ha på seg gallauniform. Og vi ønsker ikke å bare skrive galla. Vet dere om jeg kan skrive: galla/smoking/dress ?
Gjest Tex Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Det syns jeg blir forvirrende. Jeg syns du bør velge. De fleste menn ønsker ikkeå kle seg i smoking, langt mindre galla. Vi skriver mørk dress, og informerer jentene (som jo gjerne er de som ønsker å pynte seg) at de kan komme så lite eller mye pyntet de vil. Jeg vet om flere som skal ha gallakjole i vårt bryllup, mens mannfolkene slipper å stivpynte seg. Slik vil alle bli fornøyd.....
Arwen Skrevet 7. februar 2004 #4 Skrevet 7. februar 2004 Vi skriver bare antrekk: pent vi, så kan man velge selv. Tviler på at noen kommer mer pyntet enn smoking. Er ikke så glad i dresskoder.
April Skrevet 8. februar 2004 #5 Skrevet 8. februar 2004 Vi kommer til å skrive mørk dress/smoking! Jeg tror ikke jeg ville tatt med en ting til, det blir bare forvirrende som Tex sier!
monja Skrevet 8. februar 2004 #6 Skrevet 8. februar 2004 Vi skrev mørk dress, for såvidt jeg vet eier ingen av våre mannlige bekjente smoking. Galla blir veeeeldig stivpynta synes jeg - for mennene.
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #7 Skrevet 8. februar 2004 Galla betyr jo faktisk at de som ikke har bunad må leie eller på annet vis skaffe seg kjole og hvitt.... Hvis man ikke har militærparadeuniform..... Jeg for min del syns det er å kreve urimelig mye av gjestene sine....
frosken Skrevet 8. februar 2004 #9 Skrevet 8. februar 2004 Galla betyr jo faktisk at de som ikke har bunad må leie eller på annet vis skaffe seg kjole og hvitt.... Hvis man ikke har militærparadeuniform.... Som et lite innskudd synes jeg at jeg har lest at man kan ta det fineste man har opp mot dresskoden. Men at man aldri skal kle seg finere enn dresskoden.
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #10 Skrevet 8. februar 2004 Som et lite innskudd synes jeg at jeg har lest at man kan ta det fineste man har opp mot dresskoden. Men at man aldri skal kle seg finere enn dresskoden. Nei du har rett i at man ikke skal overgå dresskoden, litt vanskelig å overgå galla, da..... Men dersom du var invitert i selskap, og det stod veldig pent, pent eller hverdagsantrekk hva hadde du valgt da?
frosken Skrevet 8. februar 2004 #11 Skrevet 8. februar 2004 Antagelig et sted midt i mellom... Det jeg mente var at selv om det står f.eks. mørk dress så var det godtatt å stille i lys dress om dette var det fineste man hadde, men derimot å stille i smoking var ikke "lov".
Gjest Tex Skrevet 8. februar 2004 #12 Skrevet 8. februar 2004 dersom det står mørk dress skal du ikke stille i lys dress, det er jo det som er hele poenget med kleskoder...
stinina Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #14 Skrevet 8. februar 2004 Jeg er veldig enig i at det blir for mye å skrive tre ting. Det blir nok smoking/dress :D
frosken Skrevet 8. februar 2004 #15 Skrevet 8. februar 2004 dersom det står mørk dress skal du ikke stille i lys dress' date= det er jo det som er hele poenget med kleskoder... Bare for å avslutte avsporingen min... Det var det jeg også trodde, men så leste jeg i en Skikk og Bruk at dersom man ikke hadde så fint som kleskoden krevde skulle man ikke behøve å kjøpe nytt (dersom man ikke vil) men ta på seg det fineste man har.
14062003 Skrevet 8. februar 2004 #16 Skrevet 8. februar 2004 Vi skrev i middagsinvitasjonene: Antrekk: Mørk dress Vi skrev vi ingenting om dresskode i kaffeinvitasjonene. Vi regnet med at alle inviterte klarte å kle seg pent nok til til kaffen i vårt bryllup. Dessuten ville vi ikke at folk måtte leie eller kjøpe noe nytt fordi de ikke hadde noe pent nok ifølge vår dresskode. Det viktigste er jo tross alt at gjestene kommer og ikke hva de har på seg. Og ikke alle har råd til å leie mørk dress bare for en "kaffefest". Og alle kom så pent kledd i vårt bryllup atte. :-D
Augustbrud02 Skrevet 9. februar 2004 #17 Skrevet 9. februar 2004 Vi skriver bare antrekk: pent vi, så kan man velge selv. Tviler på at noen kommer mer pyntet enn smoking. Er ikke så glad i dresskoder. Vi gjorde det samme, og da kler folk seg pent også. Samtidig har man litt frie tøyler.
zmurfette Skrevet 9. februar 2004 #18 Skrevet 9. februar 2004 Etter å ha opplevd en mann i kortermet Hawaiiskjorte (uten slips), lys bukse og sandaler når det stod "antrekk: pent" i en bryllupsinvitasjon går vi for "smoking/mørk dress". Jeg regner faktisk med at alle menn i voksen alder jeg kjenner har en mørk dress hengende. Noe annet ville jeg synes var litt snodig... Hva har de ellers på seg i litt finere selskaper?
Gjest Tex Skrevet 9. februar 2004 #19 Skrevet 9. februar 2004 Hva har de ellers på seg i litt finere selskaper? Hawaii-skjorte....??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå