AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hei! Har hatt briller i litt over et år. Har nå fått tatt ny synstest og synet var blitt verre. jeg er 25 år gammel. Fikk idag de nye glasene og optikeren sa at jeg kom til å få hodepine.. Det er utrolig ekkelt å ha brillene på og jeg blir svimmel. Ser utrolig bra og klart langtifra, men når jeg setter meg foran data/leser, så blir alt skurrete.. skal det være slik? noen som vet? er det dette som er tilvenningen av ny styrke? Anonym poster: 9dadcc1897f4f86c0bb6f64647664d4e
Gjest Bobler Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Jeg bruker linser, men er noe av det samme. Gikk nylig fra -4,50 til -5. Første dagene med nye linser hadde jeg litt vondt i hodet og jeg sleit litt med å se. Det var ikke veldig skurrete, men litt. Etter noen dager ble det mye bedre, og hodepinen ble borte. Men kanskje ta en telefon for å høre i morgen om det ikke bedrer seg Hos meg var det ikke så ille.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg bruker linser, men er noe av det samme. Gikk nylig fra -4,50 til -5. Første dagene med nye linser hadde jeg litt vondt i hodet og jeg sleit litt med å se. Det var ikke veldig skurrete, men litt. Etter noen dager ble det mye bedre, og hodepinen ble borte. Men kanskje ta en telefon for å høre i morgen om det ikke bedrer seg Hos meg var det ikke så ille. Supert men vil du råde meg til å gå med brillene hele tiden da? Så vil det justere seg etterhvert? er meningen at jeg skal bruke briller 100 % er bare så ekkelt foran data og bøker Anonym poster: 9dadcc1897f4f86c0bb6f64647664d4e
Gjest Bobler Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Supert men vil du råde meg til å gå med brillene hele tiden da? Så vil det justere seg etterhvert? er meningen at jeg skal bruke briller 100 % er bare så ekkelt foran data og bøker Anonym poster: 9dadcc1897f4f86c0bb6f64647664d4e Jeg ville brukt de hele tiden, men holdt meg unna bøker og data litt. Finn på noe annet, tar gjerne litt tid før øynene blir vant med at du ser bedre. Over tid vil de lære seg å fokusere slik at du ser OK selv med for svake briller. Når du da får passende briller blir det uvant for øynene og de trenger å tilpasse seg litt
MalloryK Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Har du ikke egne briller til å lese/data? Det har jeg. 1 par til å bruke ute, og 1 par til data.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Har du ikke egne briller til å lese/data? Det har jeg. 1 par til å bruke ute, og 1 par til data. Nei.. meningen er at jeg skal begynne med linser etterhvert om et par uker må først bli vandt med styrken. Har hørt at de flese som må ha briller/linser hele dagen, har både briller og linser tilgjengelig? Anonym poster: 9dadcc1897f4f86c0bb6f64647664d4e
Noteknekk Skrevet 19. juni 2012 #7 Skrevet 19. juni 2012 Det er nok bare tilvenning av de nye styrkene, og jeg ville brukt brillene mest mulig for å fortere bli vant til de. Om man er linsebruker er det vanlig at man også har en brille ja, spesielt ved høye styrker.
Løvetanten Skrevet 19. juni 2012 #8 Skrevet 19. juni 2012 Jeg gikk lenge og plagdes med den nye styrken. Gikk tilbake til optiker og det viste seg at de hadde målt feil, så da de rettet det opp og jeg fikk de riktige glassene var det bare et par dagers tilvenning.
estrella Skrevet 3. juli 2012 #9 Skrevet 3. juli 2012 Ofte er det en tilvenningsperiode på kanskje rundt 2 uker før man er vandt til ny styrke. Men hvis du plages med svimmelhet etter 2-4 uker så har du noe som heter reklamasjon og muligheten til å ta en ny synstest og at de fikser hvis de har gjort feil. Nå kan jeg ikke hva alle kjedene sier, men jeg vet at der jeg jobber (Brilleland) så retter vi opp hvis vi har gjort feil. Men ta kontakt med dem du! Og i begynnelsen er det ikke alltid bare bare å bruke den nye brillen hver dag, hele dagen. Det anbefaler iallefall ikke vi.
estrella Skrevet 3. juli 2012 #10 Skrevet 3. juli 2012 Nei.. meningen er at jeg skal begynne med linser etterhvert om et par uker må først bli vandt med styrken. Har hørt at de flese som må ha briller/linser hele dagen, har både briller og linser tilgjengelig? Anonym poster: 9dadcc1897f4f86c0bb6f64647664d4e De fleste som bruker linser har briller, men ikke som de bruker samtidig. Da har du veldig høy styrke! Men det er greit å ha briller for avlasting av øynene dine. Men noen bruker kun linser og that's it.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå