Gå til innhold

Tror du på menneskeskapt global oppvarming?

AnonymBruker

48 stemmer

1. 1. Tror du på menneskeskapt global oppvarming?

• Ja
      32
    • Nei
      16

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anonym poster: 48dbd971c430b28efa5cc93250a278b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det tror jeg slettes ikke noe på.

Jeg har i alle fall ikke merket noe til denne såkalte "oppvarmingen". Mai måned var rekordkall, og juni så langt er ikke noe bedre...

Anonym poster: 6a43eb60d8281087418e6faff9fe9fba

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i alle fall ikke merket noe til denne såkalte "oppvarmingen". Mai måned var rekordkall, og juni så langt er ikke noe bedre...

Elsker det argumentet, det viser med en gang kunnskapsnivået til den som kommer med det. Det tilsvarer "hvorfor går det ikke rundt en blanding av aper og mennesker om evolusjon finnes?".

Anonym poster: e6c84a990fcebeaf06a04a191a4125fc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør åpne opp en bok.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker stammer ikke fra apene.

Når det gjelder global oppvarming, tenker jeg ja, men stemmer nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mars melt hints at solar, not human, cause for warming, scientist says

Simultaneous warming on Earth and Mars suggests that our planet's recent climate changes have a natural—and not a human-induced—cause, according to one scientist's controversial theory.

In 2005 data from NASA's Mars Global Surveyor and Odyssey missions revealed that the carbon dioxide "ice caps" near Mars's south pole had been diminishing for three summers in a row.

Habibullo Abdussamatov, head of space research at St. Petersburg's Pulkovo Astronomical Observatory in Russia, says the Mars data is evidence that the current global warming on Earth is being caused by changes in the sun.

"The long-term increase in solar irradiance is heating both Earth and Mars," he said.

...

Abdussamatov believes that changes in the sun's heat output can account for almost all the climate changes we see on both planets.

Mars and Earth, for instance, have experienced periodic ice ages throughout their histories.

"Man-made greenhouse warming has made a small contribution to the warming seen on Earth in recent years, but it cannot compete with the increase in solar irradiance," Abdussamatov said.

By studying fluctuations in the warmth of the sun, Abdussamatov believes he can see a pattern that fits with the ups and downs in climate we see on Earth and Mars.

kilde: http://news.nationalgeographic.com/news/2007/02/070228-mars-warming.html

Folk som innbiller seg at mennesker har så mye makt at de kan påvirke naturkreftene er bare så facepalm. Det er som å tro at mennesket kan holde igjen jordskjelv eller vulkanutbrudd. Slike personer kan bare ikke være klare over hvor store naturkrefter det er snakk om her.

Alminnelig vitenskap gjør at jeg ikke kan, selv i mine villeste fantasier, få meg selv til å tro på noe så latterlig.

Solen har mye mer å si for temperaturen på vår planet enn noen usle biler som står og går.

Anonym poster: 3d18f2cfdc72f73c7e26d287d3e88570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei. Jeg tror det ligger naturlige krefter bak temperatur- og klimaforandringer men jeg tror helt klart også at menneskelig forurensning påvirker jorda, og er mest bekymret for sistnevnte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeskapt global oppvarming? Nei.

Menneskeskapt miljøforurensning? Ja.

Naturlig global oppvarming? Ja.

Er CO2 den store synderen innen global oppvarming? En gass som er ca 0.039% carbon dioxide av atmosfæren vår som vi puster?

Nei, dette er skremselspropaganda og meningsløst dritt. Det var mye varmere i vikingtiden også, som man kan se på vikingene og deres gårder på Grønnland.

--

Vil global oppvarming ha en påvirkning på miljøet, dyrene og faunaen vår? Ja, det vil den. Men det er ikke noe vi kan beskyldes for.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør åpne opp en bok.

Blir det varmere da? Kanskje en liten stund dersom jeg fyrer den opp... ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Global Oppvarming kan jeg ikke si så mye, for altfor mange forskere (Etter Goore dokumetaren),

ble direkte feilsitert.

Men det jeg VET er att vi overforbruker i forhold til naturressursene, og att de ikke kan holde i all evighet.

Den delen sier jo seg selv.

Så uansett fører ikke vi mennesker til noe bra, sett på en Global skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke på det. Det virker som rent oppspinn, og vi vet at IPCC gang på gang har jukset med og/eller vært selektive i utvalget av data. Jeg er mye mer redd for alle klimatiltakene som ødelegger økonomien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, har lest litt som burde roet ned, siden det viser seg at det er naturlig uten menneskets påvirking og at det har skjedd før, men har enda i mente at det måtte være pga av åstatroen.

Jeg vet ikke. Vet egentlig noen hva som skjer når jordkloden blir påvirket av ytre faktorer samme hvilke de er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I Vikingtiden drev man jordbruk på Grønland. Så om det skulle bli noen grader varmere så er det neppe en katastrofe. Jeg tror uansett det er lite vi kan gjøre med klimaet. Klimaet styres av langt sterkere krefter enn menneskelig CO2-utslipp. Særlig solaktiviteten er nok en viktig faktor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker det argumentet, det viser med en gang kunnskapsnivået til den som kommer med det. Det tilsvarer "hvorfor går det ikke rundt en blanding av aper og mennesker om evolusjon finnes?".

Med andre ord, du jevnfører klimaskeptikere med kristenfanatikere? Er det ikke heller omvendt? De som tror blindt på menneskeskapt global oppvarming tror blindt uten å undersøke for hvis de tviler så faller de fra troen sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker stammer ikke fra apene.

Når det gjelder global oppvarming, tenker jeg ja, men stemmer nei.

Jo, vi gjør det. Legg vekk sånn kreasjonist vrøvl...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klimastyret ligner mer og mer på en religion. Forskjellen er bare at klimareligionen sier at Helvete vil komme til jorden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si uten å ha satt seg i dybden av problemstillingen. Etter jeg så Al Gore dokumentaren var jeg nesten overbevisst om at mennesker spilte en stor rolle i den globale oppvarmingen. Alle målinger og statisikker pekte jo den veien. Men i ettertid heller jeg mer og mer mot at dette er et naturlig fenomen, av en så stor skala at det er vanskelig å tro at forurensning ene og alene er årsaken.

Usikker. Krysser av for nei, men utelater absolutt ikke at mennesker kan ha en finger med i spillet.

Uansett så betyr det ikke at vi kan holde på som før. Vi forgifter planeten i stor skala. Det er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, vi gjør det. Legg vekk sånn kreasjonist vrøvl...

Nei, vi gjør faktisk ikke det. Apene stammer fra samme forfedre som vi stammer fra.

Legg fra deg den blind-tro-på-det-alle-andre-tror-på idiotien og les en bok.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...