Gå til innhold

Blind date, bør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er inne på ei datingside og ei jeg ikke har snakka med spurte om jeg ville bli med ut på kaffe. Vedkommende har heller ikke et bilde av noe som helst slag.

Er litt redd for at jeg skal si ja, ankomme kafeen så sitter Hufsa og introduserer seg, men igjen så kan det hende hun bare ikke vil at noen skal kjenne henne igjen/hun er usikker på utseende sitt og faktisk er tiltrekkende.

Kan jo inrømme at jeg ikke får utrolig mye oppmerksomhet fra kvinner inne på denne sida og det verste som kan skje er at jeg kaster bort en time eller to på noe som ikke kommer til å bli noe av.

Yay or nay?

Anonym poster: 26651ff5a018a84d0a6be1f8e5a3548e

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Få en kompis til å ringe deg etter noen minutter og dersom hun er ille later du som om du må stikke. Evt. kan du jo være ærlig. Men jeg syns du burde dra uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for at det skal sitte ei hufse på kafeen?

La det være du, om du synes det er så forferdelig å møte folk som ikke er garantert "stunning". Hun fortjener bedre da, uansett.

Anonym poster: 7ef67f6afc7a09d81410ae276272bb7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om å få se bilde. Skulle bare mangle. Det er ingen grunn til å IKKE ha det på profilen sin.

Anonym poster: af890f92598c98966b7a0e8a3f844676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet jenter som ikke er "stunning", men utseendet forteller mye om personen utover det. Ville aldri dratt på blind date med en som ikke engang gidder å investere fem sekunder på å laste opp et bilde av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør jeg om jeg ber om bilde, ser at hun ikke er det minste tiltrekkende for meg, og ikke ønsker å gå ut siden jeg vet det ikke kommer til å føre noen plass?

Er jo ikke akkurat noen pen måte å fortelle noen at de ikke er tiltrekkende for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør jeg om jeg ber om bilde, ser at hun ikke er det minste tiltrekkende for meg, og ikke ønsker å gå ut siden jeg vet det ikke kommer til å føre noen plass?

Er jo ikke akkurat noen pen måte å fortelle noen at de ikke er tiltrekkende for deg.

Synes synd på alle som er litt uheldig med utseendet sitt i denne overfladiske kalde verden. Virkelig. Jeg nesten lider litt på deres vegne. De blir ikke engang gitt en sjanse, og om de er aldri så fantastiske vil aldri noen få vite det.

Neida, jeg er ikke noe bedre selv. Jeg er estetisk anlagt, og jeg gremmes av det. Vi mennesker er så utrolig usle.

AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med deg og hater at jeg er slik selv også men jeg tror de fleste mennesker ønsker å finne noen de finner attraktive både innvendig og utvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og det kan man jo ikke bebreide folk for heller. For om man hele tiden jobber mot sin natur blir man jo ikke noe lykkelig menneske...

AnonymBruker
Skrevet

Er nok stor sjanse for at hufsa sitter der.

Anonym poster: a1d2af2c69274e9b577dfc927b3fead9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å dra på date med noen jeg hverken hadde skrevet med eller sett bilde av. Men det er litt fordi jeg stort sett må reise et stykke og dermed både betale litt og sette av mesteparten av kvelden om jeg skal treffe noen. Jeg kan rett og slett ikke bruke livet mitt på å treffe "hvem som helst". Samtidig har jeg vært på date med folk jeg på forhånd har vært ganske sikker på har vært helt uaktuelle, enten pga utseende eller kommunikasjonen på forhånd, men det har vært hyggelig likevel når en ser på det som en vanlig sosial greie. For meg har det egentlig vært litt lurt, så jeg har vent meg til å møte nye mennesker og prate med dem. Og jeg håper begge parter har hatt noen ok timer.

Når det gjelder usle mennesker, så er jo ikke dating og forhold en veldedighetsgreie. Hadde vi produsert tusenvis av egg befruktet med ulike fedre, lagt dem fra oss på et blad og gått for å dø, så skulle jeg kanskje påtatt med å ha sex med noen og enhver. Men et menneskelig parforhold krever en god del investering, og da velger man det beste man får.

Anonym poster: 02ca85a5df98e63f3975f401d5c61873

Gjest Anna.S
Skrevet

Be om bilde. Får du bilde og du ikke finner henne attraktiv gir du beskjed om at du ikke tror dere vil passe sammen.

Blir hun sur pga det så får det bare være. Smaken er som baken, det kan godt hende at en skikkelig hunk finner henne super attraktiv selv om ikke du gjorde det.

Jeg vil heller at de gir beskjed til meg enn at jeg er en god nummer 2.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da går du ikke ut.

For menn er det viktig at man tenner på kjærestens utseende. Alle burde vite dette i 2012, og det er ikke noe poeng i å late som noe annet.

Gjest krabat
Skrevet

Synes synd på alle som er litt uheldig med utseendet sitt i denne overfladiske kalde verden. Virkelig. Jeg nesten lider litt på deres vegne. De blir ikke engang gitt en sjanse, og om de er aldri så fantastiske vil aldri noen få vite det.

Det vi mennesker gjør, biologisk sett, når vi velger partnere med flott utseende, er å velge gode gener og god helse til barna våre. Hadde ikke forfedrene dine vært opptatt av utseendet til partnerne sine, så hadde mennesket vært en skrøpelig art i dag.

hater at jeg er slik selv også men jeg tror de fleste mennesker ønsker å finne noen de finner attraktive både innvendig og utvendig.

Jeg er estetisk anlagt, og jeg gremmes av det. Vi mennesker er så utrolig usle.

Dere har ingen grunn til å gremmes over deres natur. Vår natur er en forutsetning for vår eksistens. Det finnes ingen alternativer. Forsøk heller å gjøre det beste ut av det. Dere kan dikte opp fantasiverdener hvor medfødte egenskaper ikke spiller noen rolle, men uansett hvor mye dere ønsker det, så vil ingen av disse bli reelle alternativer til virkeligheten.

Hvis dere hater deres egen natur, er dere dømt til å leve ulykkelige liv.

Ellers vil jeg anbefale TS å dra på date også dersom jenta ikke umiddelbart vekker oppsikt pga utseendet sitt. Det kan jo hende at kjemien stemmer, og at utseendet da blir mindre viktig. Men det er klart, hvis du ikke finner henne attraktiv overhodet, så er det ingen vits å gå.

AnonymBruker
Skrevet

Dere har ingen grunn til å gremmes over deres natur. Vår natur er en forutsetning for vår eksistens. Det finnes ingen alternativer. Forsøk heller å gjøre det beste ut av det. Dere kan dikte opp fantasiverdener hvor medfødte egenskaper ikke spiller noen rolle, men uansett hvor mye dere ønsker det, så vil ingen av disse bli reelle alternativer til virkeligheten.

Hvis dere hater deres egen natur, er dere dømt til å leve ulykkelige liv.

Jeg har aldri kjøpt argumenter som "sånn er det bare, deal with it". Det er ansvarsfraskrivelse, og det kler oss dårlig.

Vi har all grunn til å gremmes over vår natur. Om det kommer noe godt ut av det derimot? Tja, det er iallefall bedre enn å gå rundt å late som at alt er greit.

Gjest krabat
Skrevet

Jeg har aldri kjøpt argumenter som "sånn er det bare, deal with it". Det er ansvarsfraskrivelse, og det kler oss dårlig.

Ansvar forutsetter at det finnes alternativer. Du er ikke ansvarlig for at du finner enkelte menneskers utseende mer attraktivt enn andres. Sånn er det bare, deal with it.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...