AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hei. Jeg har et problem med maur i huset. Nå har de nesten overtatt huset og jeg har satt ut maurgift, men de spiser ikke sukkeret. Er de ikke sultene? De bare føler på giften og går sin vei. Kan det være en annen type maur? Jeg mistenker at de har slått seg til rette i en papp som er inne i veggene. Hva skal jeg gjøre? Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Har også brukt sentalstøvesuger til å få dem bort, men det er enorme mengder Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Første bud er å sjekke ut hva slag maur det er. Er de svarte, rød kropp, hodet? Anonym poster: 4388e3b2a690b1612b0038c7fa3640be
Sugerøret Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Har lest et sted på nett at :Melis og bakepulver blandes og strøs der maurene holder til. Maurene spiser blandingen og dør fordi de ikke tåler bakepulver. Samt at de ikke liker kanel,så det kan en strø på stien til maurene
Minya Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jo de liker kanel, men det er ren gift for dem, så det er bare å strø! Melis og bakepulver har jeg aldri prøvd, det må jo være en genial blanding. *maur blir melisglasur og eksploderer etterpå* Vaniljesukker og bakepulver er også fint, for de elsker sukkeret, men får i seg bakepulver med det samme *boom* sprengt maur. Disse funker best om det er små, svarte maur. Har du rød skogsmaur, de store med rød kropp, så anbefaler jeg et strømiddel med maurkverk, spør deg til råds på en jernvarehandel eller Biltema eller noe sånt. Er de store med skikkelig store hoder som ser litt overproporsjonale ut i forhold til kroppen, er det stokkmaur, og da må du til med Anticimex og mulig riving/ombygging av huset.
Sugerøret Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 hmm nå fikk jeg noen stygge sprengt maur bilder i hodet
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Ts her. Ja, blandet melis og bakepulver nå og strødde det utover i tillegg. Ser ut som om de spiser det, men det skjer ingenting enda. Skal det være vann i det? Maurene er svarte små og de spiser visst litt av den andre giften også. Ser ikke ut som om de er så sultene akkurat nå. Ja, jeg så også for meg en ganske stor eksplosjon, så vurderte vernebriller Skjønte at det ikke var tilfelle Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb
Minya Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Ts her. Ja, blandet melis og bakepulver nå og strødde det utover i tillegg. Ser ut som om de spiser det, men det skjer ingenting enda. Skal det være vann i det? Maurene er svarte små og de spiser visst litt av den andre giften også. Ser ikke ut som om de er så sultene akkurat nå. Ja, jeg så også for meg en ganske stor eksplosjon, så vurderte vernebriller Skjønte at det ikke var tilfelle Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb Hahaha, nei, de eksploderer ikke på den måten du så for deg. Men bakepulveret reagerer med vannet i kroppen til mauren, og etter en halvtimes tid, sprekker den rett og slett. Det skal ikke blandes med vann Høres ut som du har sukkermaur, de liker veldig godt sånt og de "leverposteiboksene" med gift man kan kjøpe på jernvarehandel også. (En gammel morolek vi brukte å gjøre når vi var små, var å ha bakepulver og vann i sånne kinderegg-kjerner, de gule greiene, og riste som pokker i tre-fire minutter, og kaste de avgårde. Insta "håndgranat". Men det tar litt tid, så første gangen vi gjorde det, kastet vi dem avgårde litt for tidlig og ble sittende og vente på "smellet". Den stakkaren som fikk beskjed om å gå bort for å sjekke, kom tilbake med bakepulverklatter over hele seg. ) 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Hehehe, morsomt Minya Jeg ser nå at det er maur i alle skap, i stua, kjøkkenet, gangen osv. Bør jeg egentlig kontakte noen som driver med skadedyr? Jeg blir litt oppgitt når jeg ser hvor mange det er. Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 (En gammel morolek vi brukte å gjøre når vi var små, var å ha bakepulver og vann i sånne kinderegg-kjerner, de gule greiene, og riste som pokker i tre-fire minutter, og kaste de avgårde. Insta "håndgranat". Men det tar litt tid, så første gangen vi gjorde det, kastet vi dem avgårde litt for tidlig og ble sittende og vente på "smellet". Den stakkaren som fikk beskjed om å gå bort for å sjekke, kom tilbake med bakepulverklatter over hele seg. ) Anonym poster: 708a4ab8e112cbda7c295a39c9d3fc47
Minya Skrevet 19. juni 2012 #11 Skrevet 19. juni 2012 Hehehe, morsomt Minya Jeg ser nå at det er maur i alle skap, i stua, kjøkkenet, gangen osv. Bør jeg egentlig kontakte noen som driver med skadedyr? Jeg blir litt oppgitt når jeg ser hvor mange det er. Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb Hvis det virker som de er over alt, ville jeg tatt kontakt med et skadedyrfirma for å finne ut hvor de holder til. Det er liksom litt enklere når de holder seg på badet eller på kjøkkenet, for da ser du ofte hvor de kommer fra. Mener det går an å få gratis befaring fra Anticimex for å se an problemet.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har nå prøvd alle kjerringråd som finnes + gift jeg har satt ut. Sånn maursukker med gift, men selv om de spiser det, så er de fortsatt like mange. Jeg vil ikke kontakte skadefirma, fordi de andre jeg bor med ikke er enig i at vi skal bruke penger på det. Er tydeligvis bare jeg som er plaget av at de kravler opp på meg og overalt. Hvor mange tusen tror dere det kommer på hvis jeg kontakter dem? Vurderer å betale alt selv. Eller finnes det noe annen gift som dreper dem? TS. Anonym poster: 31c49cc51109a2f5fc255858376d8dbb
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Er det sukkermaur (de små svarte) så funker en hvit boks jeg kjøpte på jernia bra. Der skal giften tas med tilbake til tua, slik at tua i seg selv blir utryddet, ikke bare enkeltmaurene. Koster ca 90 for to bokser på Jernia. En holdt lenge hos meg, men etter en måned trengte jeg en til. Nå har jeg ingen maur og ingen bokser
Minya Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 De "leverposteiboksene" er enda billige på Biltema. Men fungerer bare på sukkermaur og maur som er like små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå