Gå til innhold

6-åringen min!

Anbefalte innlegg

Gjest Turid
Skrevet

Har ei jente på 6 og ei på 2. Saken er den, at de er så utrolig forskjellige - og det er sikkert normalt. Men den største forskjellen er at 6-åringen min er så utrolig uselvstendig, hun vil ALDRI leke på rommet f.eks. DA må en voksen være med (eller evnt en venninne). 2-åringen spør stadig storesøster om å være med på rommet, danse, leke osv, hun elsker å leke og er veldig selvstendig... Nå er vi ganske så lei av at storesøster henger rundt oss så mye, og vi er begynt å beordre henne på rommet. I korte perioder, da! Da leker de greit en liten stund, til 6-åringen kommer tilbake og henger rundt oss voksne. Må legge til at vi lekte utrolig mye med den eldste da hun var liten, kan kanskje være vi som gjorde henne uselvstendig... men hvordan rette opp i "skaden"? Den minste hadde vi naturlig nok mindre leke-tid med, da vi hadde en liten en fra før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg så godt igjen, sånn er mellomste jenta på 6år her og! Alltid vært slik. Skal liksom oppholde seg Max en halvmeter ifra oss.....

Gjest Turid
Skrevet

Må legge til at eldste bestandig har vært sånn, så dette er ikke noe midlertidig. Det som skjer, er at jeg mister lysten til å gjøre noe positivt sammen med henne, for hun er rundt meg hele tiden - og jeg blir en smule lei innimellom. Men jeg gjennomfører jo likevel aktiviteter sammen med henne, selvfølgelig, tenker at kanskje hun da gir litt mer slipp etterpå - men det gjør hun ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...