Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en Omega 89 modell stående på tunet , uten skilter. Det har vi gjort fordi bilen skal selges som delebil, og for å omgå årsavgiften, for den følger eier nå, ikke bilen, sånn som før.

Men; bilen har stått lenge, og jeg får ikke start på den, først var den helt tom for strøm, og jeg kobla på batterilader, og lot den stå til den var ferdig, men bilen starter allikavel IKKE :klø:

Kan det være batteriet allikavel ?? At jeg burde kjøpt meg et nytt ??

For når jeg prøver å starte så går motoren en omdreining, så gir den opp. Tror ikke det er nok strøm til å dra rundt svinghjulet :klø:

Høres teorien rett ut ??

Noen som vet hva jeg bør sjekke ?? Tennplugger og kabler er relativt nye, men som sagt har bilen stått siden nov. 03

Håper noen kan svare meg, for det nytter ikke å selge en bil hvis motoren ikke starter :o

Hilsen Pludre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo forsøke å starte den ved hjelp av en annen bil?

La en annen bil stå og gå en god stund ved siden av, med startkabler koblet mellom batteriene.

Deretter trår du inn gassen på bilen som går til du har mellom 3000 og 4000 o/min mens du (eh - noen andre :wink: ) forsøker å starte den bilen som står.

Kan hende du må vente inntil en halvtime eller noe sånt før du får start, men det er hvertfall en metode som funker bra.

Skrevet

Broren min måtte ha nytt batteri da han hadde et lignende tilfelle som dere. Ellers er det mulig at det kan ha frosset og blitt sprekker i noen ledninger...

Lykke til i hvert fall!!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Du bør nok sjekke syrenivået på batteriet. Det er ikke sikkert at vannet er i stand til å ta til seg spenning slik det skal.

Du sier bilen ikke starter, men det jeg lurer på er om du får lys i dashbordet. Fungerer det andre elektriske i bilen når du tilslutter strøm via tenningen?

Hvis batteriet er i god stand, så vil jeg sjekke ladespenningen fra dynamo. Denne skal være mellom 13,5-13,7 - hverken under eller over.

Vær svært forsiktig med å wire bilen med en annen bil, spesielt biler med mye elektrisk utstyr/nyere biler. BMW og Mercedes har feks så utrolig svake styresentraler at det skal lite til spenningsmessig, før disse tar kvelden. Lite poeng å ødelegge en ny bil bare pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...