hermoine Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Har så veldig lyst til å ta et halvår utveksling i utlandet, men jeg trives så godt på studiet og skolen at jeg ikke har lyst til å gå glipp av noe der. Dessuten er det jo stress med eksamener og sånn. Tar en bachelor. Vurderer å ta et årsstudium som er relevant til det jeg studerer, og tenkte at jeg kunne ta utveksling da. Men hvordan er det med utveksling til utlandet for et halvt år om man tar årsstudium? Går det an? Altså via Erasmus eller noe lignende så man får støtte fra lånekassen og er kobla opp mot en skole som hjelper en osv. Det kommer da evt til å bli etter at jeg er ferdig med bacheloren da. Og hvordan er det med master? Jeg har ikke så mye peiling på hvordan en master foregår, man er vel på noe forelesninger og sånt? Kan man ta utveksling under masteren via Erasmus e.l ?
Glynis Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Erasmus-utveksling skjer i bachelor- og masterstudier. Skjønner ikke hva som blir stress med eksamener og sånn?
*Butterfly* Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Jeg tok siste året på bacheloren via Erasmus. Men da var jo dette året integrert i studiet. Skal også på utveksling et semester til, nå på master, men dette er jo også en del av studiet og kommer ikke i tillegg. Tror du bare må høre med internasjonalt kontor på skolen din, varierer fra skole til skole (og studie) hvilke muligheter du har.
hermoine Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2012 Nei jeg vet ikke hvordan det er med eksamener når man studerer i utlandet, men om jeg må ta eksamen i Norge så blir jo det litt stress. Men dem er veldig gira på å få sendt ut oss studentene på utveksling på skolen jeg går på, så dem hjelper nok mye til. Har bare ikke lyst til å gå glipp av så mye her i Norge, selv om jeg vil til utlandet Har jo hørt noe negativt om utveksling i utlandet og, lite faglig utbytte og sånn, så vil jo ikke drive rundt der i utlandet og vite at dem lærer mer i Norge. Men ja, får høre med de hvordan det blir med master. Da jobber man vel mer individuelt uansett, så går vel ikke glipp av så mye spennende undervisning som nå ^.^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå