Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :-)

Er på utkikk etter noen gode bøker som jeg kan lese i sommer (helst engelskspråklige bøker da jeg har skaffet meg en kindle). Er glad i krim og spenning, helst ikke noe romantisk. Jeg har lest alle bøkene fra Camilla Läckberg, og liker de veldig godt. Disse bøkene er også spesielt spennende da jeg har vært i Fjellbacka flere ganger (det er der hovedpersonen befinner seg). Er ikke noe særlig glad i bøker som er urealistiske eller der man følger en bestemt detektiv gjennom flere bøker... jeg er spesielt glad i bøker der hovedpersonen befinner seg under 2. verdenskrig (som f.eks. Saras Nøkkel) - altså en bok som er realistisk. Ellers er det jo faktisk ganske festlig å lese skikkelig tenåringsbøker, som f.eks. Pretty Little Liars-serien. En serie som er akkurat på grensen mellom alt for jentete og nysgjerrigskapende krim. Også bøker der man følger en person med kanskje en sinnslidelse eller som er døende kunne vært noe - hvis det ikke blir alt for ''biografisk'', så klart. Liker som sagt realistiske bøker, men det blir litt kjedelig å lese en annen persons dagbok om følelsene sine.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene til Dan Brown og jeg anbefaler alle dem på det sterkeste! Disse bøkene passer for de som liker mysterier-historie-spenning-krim i ett liksom! Den liste boka jeg leste ferdig var Luifers Evangelium av Tom Egeland. Boka var helt OK! Nå leser jeg Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle. Boka er utrolig spennende, men litt kjedelig noen ganger, med tanke på at den skrevet en god god del år tilbake! Det er de jeg kommer på foreløpig! :)

Gjest Badabing
Skrevet

Bøker der du følger en person med sinnslidelse men som likevel ikke er en ren biografi: Elisabeth Wurtzels bøker. Prozac Nation er vel den mest kjente, og den er også filmatisert.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vil du prøve noe nytt kan jeg anbefale bøkene til Zoë Ferraris. Krim fra Saudi Arabia ;)

God krim, i et spennende samfunn. Et samfunn som for meg gjør det nærmest umulig å gjette på morderen :gjeiper:

Amazon Zoe Ferraris

Første boken er Night of the Mi'raj. De to neste bøkene følger samme "Hovedperson", men med utbytting av mange av personene rundt. Kan helt fint leses alene, da de er selvstendige bøker.

Skrevet

Jeg anbefaler The Book Thief av Markus Zusak. Den er om andre verdenskrig. Jeg syns den var litt rar i starten, men boka er utrolig bra. Anbefaler den på det sterkeste.

Skrevet

Liker du ting som er litt surrealistiske, anbefaler jeg triologien De Fire og Han Som Gjør Galt Verre, av Hans Frederik Follestad:

1.Begynnelsen

2.Fortsettelsen

og

3.Slutten

Kilde til mye latter for meg ihvertfall. :fnise:

Skrevet

Wow! Tusen takk for alle svarene. Dette hjalp meg veldig! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...