AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Som 16 åring bor jeg fortsatt hjemme hos foreldrene mine. Det oppstår av og til litt kleine situasjoner når kompiser lurer på om vi ikke kan henge hos meg. Jeg prøver å finne en annen løsning som ikke inkluderer hjemmet mitt, og det klarer jeg hver eneste gang. Huset jeg bor i er gammelt og fullt av skrot som ikke blir borte. Konklusjon; kan ikke ta med meg bekjente hjem, fordi det er alt for flaut å presentere hjemmet. Det virkelige problemet oppstår når jeg begynner å like jenter, men kvier meg for å ta kontakt med dem, be dem på en date, etc. fordi jeg tenker så langt som den fryktelig kleine situasjonen som oppstår når hun en gang vil lure på om hun kan bli med meg hjem. Det ville jo være ganske rart om vi for eksempel bare var ute og hos henne, aldri hjemme hos meg. Hva tenker dere jenter om dette, hvor sært hadde det vært om dere ikke fikk bli med en gutt hjem? takker for svar :-) Anonym poster: 23c8806de234da6fb0063f433f5e12a6
Gjest Janus Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Hva med å rydde huset eller flytte for deg selv?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Har du eget rom? I så fall kan du jo rydde og shine skikkelig der, trenger vel ikke ha omvisning i hele huset. Synd at forholdene er lite trivelig rundt deg, har du forsøkt å få familien med på en ryddedugnad? Anonym poster: 0272d4b3cd4e64434dc33cba45c5c530 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 TS: Yepps, har shinet rommet, men det er klin umulig å komme dit uten å måtte gjennom store deler av huset først. Det er ofte snakk om å rydde huset skikkelig, men det har bare vært prat og manglende vilje fra foreldrene mine sin side i flere år. Glemte å nevne at jeg har ett annet hus som er 20-30 minutter lengre vekke, og det er helt OK. Hvor rart blir det å få en taxi/søsken til å kjøre meg dit med en jente? Skulle gjerne hatt et innblikk i jenters syn på saken :-) Anonym poster: 23c8806de234da6fb0063f433f5e12a6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Liker jeg en fyr så bryr ikke jeg meg spesielt om foreldrenes vaner, bare jeg får en advarsel. Anonym poster: d13b9a7499105cceb2de1a503b10060c
Gjest Janus Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Et generelt tips: Slutt å bry deg så mye om hva jenter mener eller ta det de sier så veldig alvorlig. Selvsagt skal man ta jenter på alvor når de trenger å bli tatt på alvor, men mange menn (gutter?) tar jenter på alvor når de egentlig ikke vil bli tatt på alvor. :gjeiper:
som Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Neon vil synes det er ok, andre ikke. Men, om du tar med en hjemme, så betyr det at dere allerede har hatt noen dates sammen. Kjemien er allerede her mellom dere, så jeg tror neppe det kunne øddelegge deres forhold. Likevel blir det problematisk fordi du ikke vil kunne avslappe helt. Så det beste er for deg å ta henne med i det andre huset, og si at om dere går hos deg, får dere ikke være i fred. Hun vil sikkert like det å være alene med deg i et hus uten å måtte bry seg om foreldrene. Ogås kan du godt prøve å fortelle foreldrene dine hvor pinlig det er for deg, at du kan hjelpe dem å rydde, og at den situasjonen er vanskelig for deg å håndtere. At alt ville være så hyggeligere i et ryddet hus. Alle vil føle seg bedre å klare å tenke klarere. Du må si det på en måte slik at de forstår at du føler deg dårlig pga det, og ikke bare i forhold til andre, men også til deg selv. De mangler mot, og jo lengre de venter, jo vanskeligere blir det for dem å finne mot til det. Foreslå å planlegge en helg hvor dere alle sammen skal ta dere av ett rom. Når det er planlagt seriøst, (be dem gjerne om å love deg det) får alle tid til å foreberede seg mentalt til den store jobben som forventer dere. Etter det må alle avtale å respektere det som er blitt gjort å rydde / vaske etter seg på dette rommet, slik at jobben ikke var forgjeves. Dere vil like det så godt at det blir mye lettere etter det å ta dere av de andre rom
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Jeg er jente, og da jeg var 16 brydde jeg meg egentlig ikke så mye om hvordan huset til han jeg drev på med så ut. Jeg var så spent fra før av, og gikk egentlig mest å tenkte på hvilken film vi skulle se, om han likte meg eller om klærne mine så bra ut. Bare rommet ikke ser ut som ei bombe, så hadde jeg vært fornøyd. Anonym poster: 91e86dd885eb39804be05a9b5eaf1de6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 TS: litt oppmuntrende å høre :-) Takk for svar! Anonym poster: 23c8806de234da6fb0063f433f5e12a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå