Gå til innhold

Fri bar

Fremhevede innlegg

Skrevet

ser det er en del forskjellige meninger her, takk til alle! tror det er mye rett i at man må se an hvilken typer gjester man får! vi blir mange unge mennesker, og det blir nok høy øl-faktor.. har hørt at mange vinmonopol tar inn igjen vin dersom man har gjort avtale i forveien.. og om man brenner inne med noen kasser øl så er det jo ikke det største problemet :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi regnet ca en flaske vin per mann. Så hadde vi cognac og whisky og gin og vodka til etterpå, men dette gikk det lite av. Så vi hadde en heidundrende restefest noen uker etter bryllupet, som ble kjempemorsom :)

Anonym poster: b49a9bf612adef53d22f58bb7418fd49

Skrevet

Men ikke alle får velkomstdrink? Eller er det blandet noe i Champagnen?

Anonym poster: 01abf0c51395f0c82249dfafe073fd04

Alle får jo såklart velkomstdrink, 15 flasker holder fint til 110 gjester, er jo ikke alle som drikker.

AnonymBruker
Skrevet

Alle får jo såklart velkomstdrink, 15 flasker holder fint til 110 gjester, er jo ikke alle som drikker.

Ok. Siden det var beregnet så inne i hampen mye alkohol som 340 glass Cognac 380 drinker og ca 640 glass vin, i tillegg til så mye annet som likør og Bacardi, så regnet jeg med at alle drakk endel. Var derfor jeg reagerte på at velkomstdrinken bare var beregnet på 90 glass. Beklager.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns 15 flasker på 110 stk er lite. Da blir det ca 1dl per gjest. Vi har beregnet 2 glass velkomstdrink per gjest for syns det er litt stusselig at folk må stå med tomme glass i et bryllup.

Skrevet (endret)

Jeg syns 15 flasker på 110 stk er lite. Da blir det ca 1dl per gjest. Vi har beregnet 2 glass velkomstdrink per gjest for syns det er litt stusselig at folk må stå med tomme glass i et bryllup.

Ja det er sant, vi får vurdere om vi kjøper inn noen flasker til så noen kan ta to glass ihvertfall, får man for mye champagene er jo gjestene fulle innen middagen kommer på bordet ;)

Endret av Mariepus
Skrevet

Jeg synes enkelte er vel rause med spriten/vodkaen. Jeg vil heller droppe vodkaen og bruke de pengene på vin og øl/cider.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sant, vi får vurdere om vi kjøper inn noen flasker til så noen kan ta to glass ihvertfall, får man får mye champagene er jo gjestene fulle innen middagen kommer på bordet ;)

Med all den alkoholen så klarer vel gjestene å drikke 1 - 2 små glass champagne uten å bli full før middagen vil jeg tro. Spesielt siden det tydeligvis er et veldig drikkfeldig lag med de enorme mengdene det er regnet med av alkohol.

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvor tar du disse tallene fra egentlig? Hvordan tenker du når du beregner? Det var så konkrete tall, og du høres så skråsikker ut. Har du en metode du kan dele med oss andre, eller er det bare ren gjetting?

Disse tallene tar jeg fra min jobb som servitør! Det er dette vi bruker til 50 gjester, og tro det eller ei, så går det ikke mer. Champagne har jeg ikke tatt med i min bergening, fordi vi ikke skal ha det. Det går 6 glass på ei hvitvinsflaske, 4 på ei rødvinsflaske og 8 på ei med dessertvin. Som sagt jobber vi begge i bransjen og har dyktige bransjefolk med oss som er enige med oss. Vi drikker heller ikke vin til vanlig, så det og sitte ogjenn med for mye blir bortkasta. Alt dette har vi også gått igjennom med vinkelner, som mener vi er litt i overkant også, men da er det rom for gjestene til og drikke vin utover kvelden. Men for all del, kjøp ei flaske til hver dere som ønsker det, men av erfaring går det ikke så mye vin.

• Liker 1
Skrevet

1flaske vin, 3 cider, 3smirnoff, 10øl og 0,5liter sprit per pers

Noen kommer få en dårlig dag derpå.

Anonym poster: 0cbe9cb2494a934dd641fa4808547c0e

Ja, vi har tatt i med alkoholen. Jeg vet f.eks ikke om tante Laila liker best rødvin eller hvitvin. Om hun vil ha bare cider hele kvelden og ikke noe vin osv osv. Derfor vil jeg heller ha til overs enn å ha for lite når det er fri bar (pinlig) det værste som skjer er at vi har drikke igjen etter bryllupet. Ingen krise for oss! Da kan vi jo arrangere en stor sommerfest f.eks å stå for alkoholen noen uker etter bryllupet :)

Skrevet

Vi passer på at vi kjøper inn kun det vi liker selv! Da er det ingen krise om det er en god del igjen. F.eks drikker ingen av oss whisky, men vi drikker cognac så kjøper inn mest cognac og bare litt whisky..

Skrevet

Med all den alkoholen så klarer vel gjestene å drikke 1 - 2 små glass champagne uten å bli full før middagen vil jeg tro. Spesielt siden det tydeligvis er et veldig drikkfeldig lag med de enorme mengdene det er regnet med av alkohol.

Festen kommer nok til å vare i 7-8 timer for mange, så defor mengdene med alkohol, og greit å ha igjen endel flasker etterpå siden jeg skal ha 30-årslag senere i år ;)

AnonymBruker
Skrevet

Festen kommer nok til å vare i 7-8 timer for mange, så defor mengdene med alkohol, og greit å ha igjen endel flasker etterpå siden jeg skal ha 30-årslag senere i år ;)

Men da er det jo greit å nevne det da ;-). Siden spørsmålet var hvor mye alkohol i bryllupet. Vi andre kan jo ikke gjette at bruden blir 30 år etterpå og har tenkt å ha en stor fest da også. Spesielt rart var det jo at man skulle servere så inne i hampen mye vin, cognac og sprit, men så er man redd for at gjestene skal bli fulle av et glass champagne eller to før maten, siden man har regnet under 1 glass per pers til velkomstdrink.

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ha 50 gjester og fri bar. Har tenkt til å kjøpe:

30 flasker rødvin.

20 flasker hvitvin.

150 cider.

150 Smirnoff ice.

500 øl.

4 liter vodka.

1 liter rom.

1 liter liquor.

1 liter gin.

5 liter Wiskey.

5 liter Cognac.

3 liter Baileys.

2 liter liquier.

500 øl er aaaaalt for mye...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...