Gå til innhold

Fri bar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye alkohol man må regne til et bryllup med 100 gjester?? Noen som har erfaring med dette og husker hvor mye de brukte på alkohol i bryllupet sitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er noe jeg lurer veldig på selv også, hvordan skal man beregne?

Har lest flere steder at for tørste gjester regner man igjennomsnitt 1,5 drink i timen per gjest. Noen som vet om den beregningen funker??

Jeg synes jo det høres litt lite ut egentlig, men så er jo det gjennomsnittet av alle gjestene, og det er jo ikke alle som heller nedpå så voldsomt.

Det eneste jeg har funnet ut med mine egne beregninger så langt, er at det trengs veldig mye drikke! Om en flaske vin = fire glass, så blir det jo en flaske per gjest bare for middagen (1 glass forrettt, to til hovedrett, og ett til dessert). Må jo ha lastebil for å få fraktet all drikken til lokalet... :S

http://festplanlegging.no/2008/07/hvor-mye-alkohol-trengs-til-festen.html

Skrevet

Shit!! hahaha, da betyr det at jeg trenger 100 flasker vin bare til middag da!! oi, tror jeg bør begynne å kjøpe inn litt hver måned, ellers går vi konkurs på vin :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Nå drikker jo ikke alle vin da. (eller skal dere ikke servere f.eks øl og cider til maten) ? Det skal vi, noe som gjør det ennå vanskeligere å beregne hvor mye vi skal kjøpe (ca 55 gjester vi da) Vi skal ha fri bar med drinker, øl, vin, wiskey, bayleis, osv osv. Ikke lett! Vet bare at vi tar turen over grensa hvertfall en gang i mnd frem til neste sommer!

Anonym poster: dbb16886143c69c8f6606ff1816bfda2

Skrevet

vi bor desverre 100 mil fra sverige, så noe tur over grensa er ikke så helt enkelt :fnise: Vi skal selvfølgelig servere øl, baileys, whiskey ++ folk skal få nøyaktig det de vil ha. Har aldri satt meg ned og regnet på hva det egentlig vil koste med fri bar.. har alltid bare tenkt at det vil vi veldig gjerne ha!

Skrevet

Vi skal ha 50 gjester og fri bar. Har tenkt til å kjøpe:

30 flasker rødvin.

20 flasker hvitvin.

150 cider.

150 Smirnoff ice.

500 øl.

4 liter vodka.

1 liter rom.

1 liter liquor.

1 liter gin.

5 liter Wiskey.

5 liter Cognac.

3 liter Baileys.

2 liter liquier.

AnonymBruker
Skrevet

30 flasker rødvin.

20 flasker hvitvin.

150 cider.

150 Smirnoff ice.

500 øl.

4 liter vodka.

1 liter rom.

1 liter liquor.

1 liter gin.

5 liter Wiskey.

5 liter Cognac.

3 liter Baileys.

2 liter liquier.

Er det feil å bli kåt av dette?

Anonym poster: 0cbe9cb2494a934dd641fa4808547c0e

• Liker 4
Skrevet

Er det feil å bli kåt av dette?

Om du blir kåt av av å lese en handleliste med alkohol så tror jeg at du i det minste har noen meget sære fetisjer... Men så lenge du ikke skader verken mennesker, dyr eller alkohol så er det vel ikke noe galt i det...;)

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

30 flasker rødvin.

20 flasker hvitvin.

150 cider.

150 Smirnoff ice.

500 øl.

4 liter vodka.

1 liter rom.

1 liter liquor.

1 liter gin.

5 liter Wiskey.

5 liter Cognac.

3 liter Baileys.

2 liter liquier.

Det var VELDIG mye vin! Du kan greie deg med 24 flasker rødvin, det holder lenge, du kan også greie deg med 14 flasker hvitvin. Vin er ikke noe som folker heller nedpå med, og blir stortsett drukket til maten! Til våre 45 gjester har vi

*12 flasker hvitvin

*20 flasker rødvin

*9 flasker dessertvin

*15 liter brennvin av alle slag

*8 kasser øl

'1 Kasse Cider

Og en haug av brus.

Til dere som lurer, ta dere en tur på polet, de kan gi dere det rette svaret!

AnonymBruker
Skrevet

Det var VELDIG mye vin! Du kan greie deg med 24 flasker rødvin, det holder lenge, du kan også greie deg med 14 flasker hvitvin. Vin er ikke noe som folker heller nedpå med, og blir stortsett drukket til maten! Til våre 45 gjester har vi

*12 flasker hvitvin

*20 flasker rødvin

*9 flasker dessertvin

*8 kasser øl

'1 Kasse Cider

Og en haug av brus.

Dette hadde vært altfor lite vin til vårt bryllup. Der ble det drukket i overkant av en flaske vin per person (middag + fest). I tillegg kom det champagne da de kom + dessertvin og annen drikke etter middagen.

Anonym poster: c447a4fa709a2e4e3c8500cd329de354

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*12 flasker hvitvin

*20 flasker rødvin

*9 flasker dessertvin

*8 kasser øl

'1 Kasse Cider

Og en haug av brus.

Dette må da komme veldig an på hvem du har bedt. Jeg ville f.eks. mye heller hatt vin utover kvelden enn brennvin/drinker.

Anonym poster: 1fa05025f1ee1103d6b544f421f257aa

• Liker 7
Skrevet

Både menge og type kommer jo veldig an på gjestene ja, om de er unge/gamle osv.

Men jeg synes også det høres lite ute med vinen i det eksempelet. om middagen varer i 3-4 timer så går det jo fort en flaske vin per person for de som drikker vin vil jeg tro, eller?

Vi tenker å servere vin til maten, men at om noen ber om noe annet så får de det. Men vil det være mange som ber om noe annet tror dere, eller vil de fleste ta til takke med vin??

Skal ikke være lett dette her. Også med alkoholprisene her i landet så er det jo ikke bare bare heller.... Har begynt å hamstre i tax-free, men skal mange ferier til for å få fri bar... ;)

Et spørsmål: Siden man bør begynne å hamstre i god tid om man skal kjøpe inn drikke til fri bar, bestemmer dere vin-typen før menyen har blitt bestemt, eller venter dere? Vårt bryllup blir juni 2013, og vi har nesten nok brennevin og bailys og sånt, så har lyst til å kjøpe vin i tax freen når jeg har muligheten, men vi vet ikke menyen før til neste år (da setter de opp en ny for 2013). Vil det være dumt å bestemme vin før vi vet dette? Eller går det an å finne en god vin som passer til de fleste typiske middager???

Skrevet

*12 flasker hvitvin

*20 flasker rødvin

*9 flasker dessertvin

*8 kasser øl

'1 Kasse Cider

Og en haug av brus.

Av ren nysgjerrighet, hvor tar du disse tallene fra egentlig? Hvordan tenker du når du beregner? Det var så konkrete tall, og du høres så skråsikker ut. Har du en metode du kan dele med oss andre, eller er det bare ren gjetting?

Skrevet

Vi skal ha ca 110 gjester, og skal handle inn følgende:

24 dunker rødvin (96 flasker)

15 flasker champagne (til velkomstdrink)

8 dunker hvitvin (32 flasker)

15 flaske vodka

20 flasker cognac

6 flasker bacardi razz

4 flasker whiskey

5 flasker bacardi superior

5 flasker baileys

Vi skal ha følgende drinker i baren:

Vodka og juice

Mojito

san francisco

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha ca 110 gjester, og skal handle inn følgende:

24 dunker rødvin (96 flasker)

15 flasker champagne (til velkomstdrink)

8 dunker hvitvin (32 flasker)

15 flaske vodka

20 flasker cognac

6 flasker bacardi razz

4 flasker whiskey

5 flasker bacardi superior

5 flasker baileys

Vi skal ha følgende drinker i baren:

Vodka og juice

Mojito

san francisco

Jøje meg for et kalas dette blir da ;-). Hvor mange enheter regner dere pr Cognac og vodka?

Anonym poster: 01abf0c51395f0c82249dfafe073fd04

AnonymBruker
Skrevet

30 flasker rødvin.

20 flasker hvitvin.

150 cider.

150 Smirnoff ice.

500 øl.

4 liter vodka.

1 liter rom.

1 liter liquor.

1 liter gin.

5 liter Wiskey.

5 liter Cognac.

3 liter Baileys.

2 liter liquier.

1flaske vin, 3 cider, 3smirnoff, 10øl og 0,5liter sprit per pers

Noen kommer få en dårlig dag derpå.

• Liker 5
Skrevet

Eneste erfaringen jeg har om dette (ikke selvopplevd) er at de gikk tom for øl/cider og satt igjen med masse sprit. Tror mange gjeste foretrekker å holde seg til det med lav alkoholgrad slik at bryllupet ikke blir en fyllefest.

Bare et lite tips!

Skrevet

Her er en link til vinmonopolets sider som gir en veldig god pekepinn på drikke til maten og velkomstdrinken.

http://www.vinmonopolet.no/artikkel/mat-og-drikke/praktisk-om-vin/planlegge-innkj%C3%B8p

Cognac og likør beregnes 17 enheter pr flaske og sprit 25 enheter pr flaske.

Jeg ser over at noen har regnet 20 flasker Cognac og kun 15 flasker champagne til velkomstdrinken på 110 gjester. Dette vil gi 340 enheter med Cognac og kun 90 til velkomstdrinken hvis en regner 6 glass pr flaske. På polet fortalte de meg også at gjennomsnittlig drikker 2 av 3 Cognac og resten velger annen type likør. Godt å vite.

Skrevet

Jøje meg for et kalas dette blir da ;-). Hvor mange enheter regner dere pr Cognac og vodka?

Ja det er meningen det skal bli skikkeli fest, kommer nok til å bli ferdig på morrakvisten en gang :)Vi kjøper bare inn nok cognac for å være sikker, er ikke noe farlig å sitte igjen med en del flasker med det etter bryllupet ;) vodkaen skal brukes i drinkene så det er jo alt fra 2-5 cl i hver drink, så blir jo noen enheter..

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er meningen det skal bli skikkeli fest, kommer nok til å bli ferdig på morrakvisten en gang :)Vi kjøper bare inn nok cognac for å være sikker, er ikke noe farlig å sitte igjen med en del flasker med det etter bryllupet ;) vodkaen skal brukes i drinkene så det er jo alt fra 2-5 cl i hver drink, så blir jo noen enheter..

Men ikke alle får velkomstdrink? Eller er det blandet noe i Champagnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...