AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg skal levere en søknad til en blomsterbutikk, men har ingen relevant erfaring, annet enn servicedelen. Så lurer jeg på, må man kunne mye om blomster og planter i den jobben? Hvor mye er akseptabel kunnskap? Jeg har noen planter hjemme hos meg, og jeg vet hvordan jeg skal stelle dem, men i en blomsterbutikk er det jo så mange forskjellige planter, og man burde kanskje vite det beste stellet til alle sammen? Dere som jobber i blomsterbutikk, eller har jobbet, hvordan gjør dere det? Er det ikke sinnsykt mye å lære? Anonym poster: 3458a3ab52cf69c7d39b6c82dd6c5b6c
sauen87 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Det er vel ikke noe krav, men veldig greit å ha litt generell kunnskap om plantestell. Jeg er utdannet gartner, så jeg har jo kunnskapen derfra. Jobber ikke med planter nå lenger, men jobbet i blomsterbutikk og på hagesenter under og etter utdannelsen. Man får mye spørsmål om stell av planter, og heller ikke jeg kunne svare på alt, til tross for utdannelsen. Da slår man opp i en bok eller hører med kollegaer De fleste kunder har forståelse for dette, spesielt om man er ny i faget. Etterhvert vil du jo lære deg svarene på spørsmål som veldig mange spør om. (Hvilke planter kan man ha på graven, hvilke planter trenger lite vann osv). Det ordner seg nok helt sikkert Lykke til! 1
Lovealii Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Hadde en venninne som hadde null erfaring med blomster, og hadde da heller ikke noe særlig jobberfaring faktisk! Men hun fikk jobb på mestergrønn hun.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Det er greit å ha en interesse for blomster, men du behøver ikke vite alt om alle blomster (dette gjelder for nesten alle jobber i spesialbutikker). Du får opplæring! Og når det kommer spørsmål du ikke kan svare på spør du noen andre eller sjekker internett. Anonym poster: c2c999bfcecb8905ccaebd3393dce2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå