Lucky! Skrevet 7. februar 2004 #1 Skrevet 7. februar 2004 Hei! Saken er som følger: Jeg har ei datter på snart fem mnd, hun har sovet hele natten fra hun var 3 uker gammel . Nå har hun begynt å våkne både en og to ganger om natten :x . Hun får grøt før hun legger seg så jeg hadde vel egentlig trodd hun kom til å sove enda lengre ! Hun virker sulten når hun våkner.. jeg prøver å gi henne sutten, evnt vann uten å ta henne opp av sengen, men det er ikke alltid det funker, og da må jeg bare ta henne opp å gi henne mat . Det jeg lurer på da vet dere er om noen har hatt det på samme måte, og har noen råd om hva jeg kan gjøre for å få henne til å sove helt til morgenen igjen
Gjest Helen78 Skrevet 7. februar 2004 #2 Skrevet 7. februar 2004 Hei! Om du akkurat har begynt å gi henne grøt, så kan det jo være at magen blir litt urolig i en tilpassningsperiode.... Jeg hadde det sånn som du med min første sønn. Jeg dro senga hans helt inntil min og la hånda mi inn i senga hans. Så fikk han bare skrike å kjefte litt til han sovnet igjenn. Etter tre netter ble det bra. Enda enklere er det kanskje om pappan tar denne jobben.
Lille Rosin Skrevet 7. februar 2004 #3 Skrevet 7. februar 2004 Gi henne litt melk så roer hun seg nok :D . Det sies at barn over 6 måndeder skal klare seg gjennom hele natten uten mat eller melk. Mine fikk melk om natten til de var over året. Datteren din er bare 5 måneder så det kan være stor sjangse for at hun har behov for en melkeskvett på natten ennå. Du har igrunn vært veldig bortskjemt med at hun har sovet hele natten fra hun var 3 uker, sovemønstret til så små barn endrer seg stadig så du får nok nettene tilbake igjen etter en stund.
Jeanine Skrevet 7. februar 2004 #4 Skrevet 7. februar 2004 Ja det skal være slik at barn over seks måneder skal klare seg uten melk/mat om natten så datteren din trenger det kanskje fortsatt. Sønnen min har nettopp sluttet å få melk om natten og han er 16 måneder gammel. Kan ikke akkurat si at jeg anbefaler å holde på å stå opp om natten så lenge.. da jeg skulle venne han av med det så tok jeg en såkalt skrikekur og i løpet av tre netter så var det over og etter det har han sovet 10 til 12 timer sammenhengende om natten. Angrer på at jeg ikke tok den skrikekuren et halvt år tidligere... I tilfelle magen har problemer med å fordøye grøten om natten så kan du jo også prøve å flytte grøtmåltidet til litt tidligere på kvelden/ettermiddagen og heller gi melk før leggetid. Tar ofte litt tid før de små magene venner seg til grøten. Og hold deg til en grøtsort og heller ikke gå over til seksmånedersgrøten med en gang hun er så gammel. Håper det ordner seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå