Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg går inn på studentweb på Innsyn -> Resultater, så står karakterene jeg har fått før, med "Bare gyldige vurderinger" avmerket øverst. Hvis man stryker, så har jeg forstått det sånn at "Alle vurderinger" må være avmerket for at det skal stå?

Da lurer jeg på: dersom jeg skulle stryke i et emne, kommer den automatisk til å vise alt eller vil den fortsatt bare vise "Bare gyldige vurderinger" slik at jeg selv må trykke meg videre på "Alle vurderinger" for å se det?

Satser selvsagt på at det gikk greit på eksamen, men har gått inn i perioden med etter-eksamensangst :fnise:

Anonym poster: 4d8e8d2055b710258a681443d506e3e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hos meg står det både den jeg strøk på, og konten jeg bestod... Dessverre, dette irriterer meg også!

Anonym poster: ff7601386564998f449f721eb4e7ee4d

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det jeg lurer på er bare om det kommer frem på skjermen automatisk hvis de har lagt inn et strykresultat, eller om jeg faktisk ikke får se det før jeg trykker meg videre?

Kommer strykeksamenen din frem automatisk når du trykker på "Resultater", eller må du huke av for "Alle vurderinger" for at den skal stå der?

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har StudWeb blitt sånn at jeg automatisk kommer inn på alle vurderinger nå i det siste. Jeg strøk på en eksamen etter jul, og den kommer nå opp med en gang jeg logger inn. Men tror jeg måtte klikke på alle vurderinger for å se at jeg hadde strøket første gangen jeg skulle sjekke.

Anonym poster: d77eb1c0c45dc44ccfd9002ac2fbb195

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du kan gå innom "vurderinger" (hvis jeg husker riktig). Faget forsvinner herfra når det legges inn i "resultater". Hvis faget er borte, og du ikke har fått karakter i resultater når den er borte derfra, så har du strøket for da har den lagt seg inn på "alle vurderinger". Hvis det gav mening :) Hos meg har også studweb endret seg til alle vurderinger etter jul.

Endret av ninuska_
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg har StudWeb blitt sånn at jeg automatisk kommer inn på alle vurderinger nå i det siste. Jeg strøk på en eksamen etter jul, og den kommer nå opp med en gang jeg logger inn. Men tror jeg måtte klikke på alle vurderinger for å se at jeg hadde strøket første gangen jeg skulle sjekke.

Ummm, OK! Jeg har prøvd å trykke på alle vurderinger og så logge ut, men når jeg logger inn igjen så er den tilbake på gyldige vurderinger. Har ingen stryk fra før, vet ikke om det har noe med det å gjøre, eller så er det kanskje litt forskjellig på de ulike universitetene/høyskolene også?

Du kan gå innom "vurderinger" (hvis jeg husker riktig). Faget forsvinner herfra når det legges inn i "resultater". Hvis faget er borte, og du ikke har fått karakter i resultater når den er borte derfra, så har du strøket for da har den lagt seg inn på "alle vurderinger". Hvis det gav mening :) Hos meg har også studweb endret seg til alle vurderinger etter jul.

Hehe, det er det jeg gjør! Sjekker innom der ("Eksamens-/vurderingsmelding" heter den hos meg), for å få et slags forhåndsvarsel om at nå kommer jeg til å finne noe på resultater :fnise: Så det ga absolutt mening! Men forsvinner den derfra akkurat når de legger inn resultater, eller kan det være en slags forsinkelse fra den forsvinner derfra og til resultatene kommer? Liksom at det er "work in progress" med å føre inn karakterene :sjenert: Kommer jo til å få tidenes hjertebank hvis den er borte derfra og den ikke står der når "gyldige vurderinger" kommer opp :lur:

I faget jeg har tatt gis det kun bestått eller ikke bestått, og bestått tilsvarer C eller bedre, så det gjør det litt spennende :popcorn: Det er fortsatt en stund igjen til sensurfristen, men har opplevd at sensuren har kommet veldig raskt før, så jeg klarer jo ikke å dy meg fra å sjekke!

Skrevet

Den forsvinner derfra kun når faget har blitt lagt inn på resultater. Da flyttes det, på en måte. Det har vært slik hos meg i fire år nå. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det skal komme på begge. Mener forskjellen er at ALLE eksamener du har tatt kommer under alle vurderinger, mens de karakterene som blir stående (hvis du har tatt fag flere ganger eller forbedret karakterer) kommer under gyldige. Har du tatt det faget som du er redd for å stryke i en gang, vil jeg tro den kommer under begge.

Anonym poster: 48e261211acd1bcab6c8ae8c7aca8b35

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svarene! Sensuren kom i dag kl 11, og gjett hvem som stod, da :rodmer::fnise:

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Grattis! :D

Anonym poster: a2f2a9f3edb8bf4eda788e7d4919b580

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...