AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 Jeg har (etter legers anbefaling) søkt om uførepensjon, men har først nå fått beskjed fra saksbehandler på NAV om at hvis jeg får avslag på søknadden mister jeg AAP. Saksbehandler sa at hvis dette skjer må jeg ut i arbeid. Det jeg ikke forstår er at jeg er kun 10% føre, hvordan skal jeg da klare meg hvis jeg mister AAP? Jeg har forstått at det er normalt å måtte søke minimum to ganger før uførepensjon blir innvilget. Anonym poster: b3cd1cad87b30c93aac401d07b1a0cc1
Londres Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Hei. Dersom saken din er ferdig avklart er det ikke nødvendig å søke mer enn en gang. Dersom det ikke er dokumentert at man fyller vilkår vil msn jo få avslag og må evt søke på nytt senere, men det unngår man jo dersom man lar være å søke for tidlig. Den dagen man fremmer søknad om uførepensjon fyller man, forenklet sett, ikke vilkår for aap lengre, og saken skal da avsluttes. Så det høres ut som det stemmer det du har blitt fortalt. Viktig at du ikke søker fir tidlig, rett og slett.
Londres Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Glemte å si at det er NAV som må anbefale en søknad om uførepensjon. Legen har oversikt over det medisinske, men det er NAV som har ansvar for at loven er oppfyllt. Du kan sjekke kapittel 12 i folketrygdloven.
Ryvre Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har sökt om uförepensjon 2 ganger og fått avslag begge gangene og da har AAP gått videre som vanlig så lenge ikke perioden min er er over og jeg likevel må söke på nytt 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor er det vanlig å måtte søke to ganger? Det har jeg aldri hørt noe om. Min uføresøknad er visst inne til behandling nå. Anonym poster: 47b4a1586dd43be37547f6abafa8e6f6
Ryvre Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor er det vanlig å måtte søke to ganger? Det har jeg aldri hørt noe om. Min uføresøknad er visst inne til behandling nå. Anonym poster: 47b4a1586dd43be37547f6abafa8e6f6 Kommer an på om de mener at alt er prövd. Noen söker bare en gang og får det innvilget, mens andre söker mange ganger. Det er ingen "regel" på at man må söke 2 ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå