Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å trene og ta vare på kroppen min.

Men jeg har et stort allergikerproblem :tristbla: Har lyst å spise sunnere, men er så vanskelig når jeg er allergisk mot det meste av det som er "sunt".

Jeg tåler ikke:

Frukt eller bær

nesten ikke noen grønnsaker

egg

fisk og skalldyr

Er heller ikke så veldig glad i kjøtt.

tips til andre sunne ting jeg kan spise? Føler jeg ikke spiser annet enn havregryn :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kartlegg hvilke få grønnskaer, frukt og bær du tåler! Noen er allergisk mot rå brokkoli, men ikke mot stekt.

Kanskje du kan finne noen få grønnsaker og noen få frukt som du tåler, og så passer du på å spise dem hver dag?

Sjekk ut denne visuelle oversikten over hvilke grønnsaker som inneholder hvilke vitaminer

Prøv å få i deg en av grønnsakene innenfor hver kategori om dagen. Hvis det er noen kategorier du er allergisk mot alle former av alle grønnsakene, prøv å ta et supplement for den spesifikke vitaminen.

Kan ikke legen din hjelpe deg litt? Det er superviktig at du får i deg alle næringsstoffene hver eneste dag!

Skrevet

Tusen takk for svar :D

Jeg skal endelig til legen nå snart for å ta prøver :)

Jeg tålte alt da jeg var barn, men nå så oppdager jeg mange nye ting hvert år jeg ikke tåler. Før var det lett å bare unngå å spise de få tingene jeg ikke tålte. Men det har utviklet seg nå til å ikke tåler noe. Gleder meg til å finne ut hva det er jeg egentlig ikke tåler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...