AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #1 Skrevet 17. juni 2012 jeg er totalt grønn på data og sambo er på kurs med jobben og kommer ikke hjem før om en uke! Her er problemet - jeg er grønn! Datan min har AVG virus program, den sier nå at imorgen har jeg ikke denne beskyttelsen lenger og jeg må KJØPE ny. Må jeg virkelig kjøpe? Er det ikke gratis programmer? Hvilket anbefales? Og hva gjør jeg hvis jeg skal laste ned et? Må jeg slette AVG og være uten virusbeskyttelse til jeg har lastet ned? Datan virker VELDIG tregt, den jobber veldig sakte....Dette har den ikke gjort før. jeg har kjørt virusåprogrammet og den sier at jeg ikke har virus. Samtidig som dukker det opp nye vinduer - med reklamer!! Kan noen være så vennlig å hjelpe meg? Anonym poster: 1888ef3155b077f48310235991b3c70c
Zakuro Skrevet 17. juni 2012 #2 Skrevet 17. juni 2012 (endret) AVG har jeg aldri hørt om:P Og om det popper opp reklame så har du nok noe snusk på maskina. Prøv Avast:) Aldri hatt problemer med det. Du kan laste det ned her: http://download.cnet.com/Avast-Free-Antivirus/3000-2239_4-10019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button Du kan lagre installasjonsfila på skrivebordet ditt, og så kjører du bare den når det er lasta ned, bare følg instruksjonene:) Da er du i alle fall sikret videre beskyttelse. Når det er gjort vil jeg gjerne anbefale deg ccleaner. Program som fjerner møkk fra maskina di. Du kan laste det ned her: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ Endret 17. juni 2012 av Zakuro 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #3 Skrevet 17. juni 2012 AVG er gratis, den beskytter ikke mot alt vel? ville anbefalt deg norton, selv om den koster penger. Anonym poster: 3f2a2d759d889bc66f1de394703f2f28
Zakuro Skrevet 17. juni 2012 #4 Skrevet 17. juni 2012 AVG er gratis, den beskytter ikke mot alt vel? ville anbefalt deg norton, selv om den koster penger. Anonym poster: 3f2a2d759d889bc66f1de394703f2f28 Norton?? Havner jo på bunnen av alle antivirus tester som finnes:P Har hatt Norton, og skal aldri ha den møkka på maskina mi igjen.
Gjest Twinklefart Skrevet 17. juni 2012 #5 Skrevet 17. juni 2012 Hvis AVGen din sier at den er iferd med å løpe ut så er det fordi dere har lastet ned prøveversjonen av den fulle. Last ned gratisversjonen så slutter den å mase.
Sugerøret Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 (endret) Hvorfor ikke prøve Micorsoft Security essentials? Gratis uten dumme reklame saker.Dessuten virker den bra og tar ikke så mye plass om f.eks Norton (som jeg personlig synes er no dritt) Det du gjør er å laste ned mse ,avinstallerer avg og så kjøre mse setup. Helst uten at du er på nett ,da du er uten antivirus en stund Endret 18. juni 2012 av Kårky 1
Minya Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Avast brukte jeg før, men det har tapt seg litt det siste året, synes programmet spiser litt for mye ressurser nå. Jeg gikk over til MSE (Microsoft Security Essentials) og er veldig fornøyd. Har også hatt Norman og Norton, Norman var helt greit, men da kan man likegjerne bruke et gratisprogram, og Norton legger seg oppi ALT man gjør så det ønsker jeg ikke på min verste fiende engang.
Zakuro Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 MSE er også god, gjør det bra i tester:) Hadde ei venninne som hadde Norman, tok ikke mer enn en måned før jeg fikk en telefon; "JEG HAR VIRUS! HVA SKAL JEG GJØRE!?"
Gjest Badabing Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Last ned hele gratisversjonen av AVG. Dere skal ikke trenge å betale noe for den. Jeg ville mye heller hatt AVG enn Norton, for sistnevnte er verste virusprogrammet jeg har vært borti.
ladamafia Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 hvorfor gidder ikke enkelte å lese gjennom tidligere tråder før de poster på dette forumet? syntes det kommer nye poster om antivirus nesten daglig, eller ihvertfall flere i uka. de samme svarene blir gitt igjen og igjen, så egentlig ganske tåpelig at det lages en ny tråd hver bidige gang.
Gjest padawan Skrevet 18. juni 2012 #11 Skrevet 18. juni 2012 AVG har jeg aldri hørt om. Det er et ganske kjent program. Norton?? Havner jo på bunnen av alle antivirus tester som finnes. Kan du linke til noen av disse testene? Hadde ei venninne som hadde Norman, tok ikke mer enn en måned før jeg fikk en telefon; "JEG HAR VIRUS! HVA SKAL JEG GJØRE!?" Det utsagnet kan si vel så mye om venninnen din som antivirusprogrammet hun brukte. uansett hva slags antivirus en bruker kan en få virus innen kort tid hvis en går litt inn for det. Er maskinen din helt infisert kan du bruke ComboFix. Det krever litt kunnskap men fjerner det du måtte ha av virus. Har du nettbank fra DNB kan du laste ned McAffe som går for å være ganske bra.
Slimda Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Som tidligere nevnt er det Microsoft Security Essentials du burde gå for. Men den beste beskyttelsen mot virus, er å ikke få det. Lær dere gode dataregler, så slipper dere å få virus på maskinen. (PS: Jeg har ikke hatt virus på PC-en siden 1990-tallet.)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 http://www.av-test.org/en/tests/home-user/marapr-2012/ http://www.hardware.no/artikler/antivirus/89589/8 Anonym poster: 0370b2f2edf4c66f71ff1222b1780648
ITjenta Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 AVG gratis versjonen er ikke akkurat verden beste alternativ. Det vil kunne ta noe av spam og virus men mye slipper også igjennom. Når det kommer til Norton så vil jeg overhode ikke anbefale dette. Det spiser opp nesten alt av CPU til maskinen din. Dette vil si at maskinen vil gå enormt tregt. Avast er bedre enn Norton men også dette er et "tungt" program for maskinen så med mindre du har mye RAM på maskinen så tror jeg ikke dette er et bra alternativ. Jeg vil anbefale SuperAntiSpyware. Navnet er helt på trynet og høres "billig" ut, men programmet gjør det den skal og det tar ikke opp mye CPU heller, programmet er rett og slett supert i forhold til andre gratis programmet. Håper dette var til hjelp.
Gjest padawan Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Når det kommer til Norton så vil jeg overhode ikke anbefale dette. Det spiser opp nesten alt av CPU til maskinen din. Dette vil si at maskinen vil gå enormt tregt. Dette er en gammel myte som henger igjen om Norton. etter 2010-versjonen har Norton antivirus krevd mye mindre resurser og er ikke noe tregere enn andre antivirus-programmer. Som ITjenta nevner så er antivirus en betaler for bedre enn gratis programmer til dette formålet. Ingen programmer tar absolutt alt så en må nesten finnne det programmet som passer en best.
ITjenta Skrevet 19. juni 2012 #16 Skrevet 19. juni 2012 Den har kanskje blitt bedre med årene, men i forhold til mange andre antivirus programmer så bruker den fremdeles mye CPU og det kan merkes på maskinen. Men den i forhold til jobben den skal utføre så er det er greit program, men vil fremdeles ikke anbefale det da det finnes andre som er bedre. Men hvis man vil sikre seg mot virus og spam fullstendig så er ikke noe gratis versjon egentlig et alternativ. Best hadde vært å invisert i en skikkelig brannmur i tillegg til et betalt antivirus program, da man kan spesifisere hvilken trafikk som er tillatt på nettverket sitt. En ting man også bør være obs på er at mange virus kommer inn på maskinen via zip filer. Da maskinen ikke kan sjekke hva disse filene inneholder fordi de som regel er krypterte. Hvis man laster ned mye i fra internett så bør man sjekke slutten på navnet på filene. står det .zip så må man tenke seg om man stoler på kilden man laster ned i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå